Lead Today

Account Based Marketing

Account Based Marketing (ABM) is een marketingstrategie waarbij je jouw ideale prospect gericht en persoonlijk benadert. 

Wat is account based marketing?

Account based marketing (ABM) is een doelgerichte leadgeneratie strategie, die zich specifiek op één of enkele prospects richt en dus erg geschikt is voor B2B. Een organisatie selecteert hierbij een aantal prospects die in het plaatje van ideale klant past. Vervolgens worden deze prospects op een directe en persoonlijke manier benaderd. Zo vindt er een doelgerichte acquisitie van nieuwe klanten plaats. Hierbij staat de kwaliteit, in plaats van de kwantiteit, van de prospects centraal.

Account based marketing voorbeelden

Een ABM aanpak kan je op veel verschillende manieren uitvoeren, zoals:

Social selling met LinkedIn

Een goede ABM tactiek om te kennen is social selling. Hiermee bereik je jouw prospects via social media. LinkedIn Sales Navigator is hier dé tool voor: je kan hier makkelijk prospects mee uitzoeken, monitoren en benaderen.

Aan de slag met ABM

Account based marketing is één van de marketingstrategieën die wij gebruiken bij onze leadgeneratieplannen. Meer weten over wat wij aanbieden? Neem dan een kijkje op onze leadgeneratie aanbodpagina.

Arrow