Blog

B2B
Leestijd 3 minuten

De Rebranding van Google: van Adwords naar Ads

Image Blogpost
Misschien heb je het al gemerkt: Google AdWords heeft een naamsverandering ondergaan en heet vanaf nu Google Ads. Ben jij benieuwd naar de reden achter deze rebranding van Google, en ben jij geïnteresseerd de functies van de nieuwste Google Platforms? Lees dan verder!   

 Postafbeelding1.png
Het oorspronkelijke Google AdWords platform maakte zijn debuut in 2000. Na 18 jaar heeft Google de naam van het Google AdWords platform afgelopen juni veranderd naar Google Ads. Sindsdien verdwijnt “AdWords” geleidelijk uit alle officiële Google systemen, en komt “Ads” hiervoor in de plaats. Bij deze verandering hoort uiteraard ook een nieuw logo, zoals te zien op de bovenstaande afbeelding.

 
Mis niets

Een update ontvangen wanneer een nieuw blogbericht verschijnt? Schrijf je in en blijf als eerste op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in B2B marketing.

Waarom deze verandering?

Sinds het ontstaan van Google Adwords in het jaar 2000 is het online adverteren veel uitgebreider geworden. Naast Google Search, kunnen adverteerders bijvoorbeeld ook gebruik maken van Google Display en Google Video. Daarom heeft Google deze zomer het “vernieuwde” Google Ads, het Google Marketing Platform en de Google Ad Manager gelanceerd. Met deze drie solutions biedt Google een meer integrale service aan.​
 
  • Het nieuwe Google Ads-merk representeert alle online adverteerders services van Google.
  • Het Google Marketing Platform simplificeert het schakelen tussen verschillende platformen. Zo zijn de programma’s Display & Video 360 in dit platform samen tot één gevoegd. Ook is het op dit platform mogelijk om media aan te schaffen, in te plannen, te meten en te optimaliseren, zelfs offline. 
  • Met de Google Ad Manager kunnen gebruikers content publiceren binnen één programmatisch platform.


Groter2018-09-21-13_00_24-September-Blog-van-Adwords-naar-Ads-Word.jpg

Wat betekent dit voor jou?

De nieuwe solutions en platforms van Google zijn vooral interessant voor gebruikers die meerdere producten van Google afnemen. De losse Google producten, zoals Google AdWords, veranderen niet. Jij als Google Ads gebruiker hoeft dus geen actie te ondernemen. Nu ben je in ieder geval goed op de hoogte van de laatste stand van zaken!  
 
Ieke Deckers
Ieke Deckers, Advertising Specialist

Voor deze Advertising Specialist kent Google Ads geen geheimen meer. Maar ook van content en social media advertising weet Ieke alles af. 

Neem contact op

Reageer op dit bericht

Laat je inspireren door onze kennis

Nog niet genoeg gelezen? Naast dit blogbericht hebben we meer zaken die je wellicht interesseren. Hieronder staan de laatste drie blogs binnen deze branche, maar je kunt natuurlijk ook zelf een kijkje nemen in ons blogoverzicht.