Blog

B2B
Leestijd 10 minuten

B2B Leadgeneratie: Maak gebruik van LinkedIn Sales Navigator

Image Blogpost
LinkedIn is het social media platform voor zakelijk gebruik. Het is ook een goed advertentieplatform voor de zakelijke markt. Uit de meest recente cijfers van LinkedIn is gebleken dat er in Nederland meer dan 6 miljoen LinkedIn-leden zijn. Op internationaal niveau heeft LinkedIn 433 miljoen leden verspreid over 200 landen. LinkedIn is voornamelijk bekend als zakelijk platform waarop je jezelf of je bedrijf presenteert aan de zakelijke markt. Als je meer wil weten over LinkedIn adverteren, lees dan het blog linkedin adverteren: wanneer, waarom en hoe?
Mis niets

Een update ontvangen wanneer een nieuw blogbericht verschijnt? Schrijf je in en blijf als eerste op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in B2B marketing.

Echter, LinkedIn heeft meer te bieden, zoals potentiële klanten werven via LinkedIn Sales Navigator. LinkedIn Sales Navigator is het sales platform van LinkedIn. Het is een standalone SaaS (software as a service) oplossing en alleen tegen betaling beschikbaar (vanaf €47,99). Het heeft de ambitie om iedere zakelijke gebruiker met een commercieel doel op LinkedIn te ondersteunen met Social Selling (sales via de socialmediakanalen)

Wat zijn de mogelijkheden van LinkedIn Sales Navigator?

LinkedIn Sales Navigator bevat alle mogelijkheden om kwalitatieve leads te genereren. De volgende functies heeft LinkedIn Sales Navigator:
 
  • Uitgebreide opties om naar de juiste leads te zoeken

Je kan het LinkedIn Sales Navigator account personaliseren door personen of bedrijven toe te voegen waar jij op wil richten. Het is ook mogelijk om een koppeling te maken met Salesforce om CRM-data te importeren. Met het geavanceerde zoeksysteem ‘Lead Builder’ is het vervolgens mogelijk om kwalitatieve leads te vinden. De gevonden leads kunnen makkelijk opgeslagen worden in een leads lijst.
 

  • Lead inzichten
Op basis van je voorkeuren krijg je automatisch aanbevelingen van mogelijke leads. Wanneer eenmaal een leads lijst is aangelegd, krijg je alerts wanneer LinkedIn-relaties een actie ondernemen, zoals een nieuwsitem delen, posts plaatsen, van functie/baan veranderen of wanneer ze in het nieuws komen. Je kan hier ook realtime op reageren. Daarnaast heb je uitgebreide(re) inzichten in wie je profiel heeft bezocht en kan je dat zelfs tot 90 dagen terug inzien.
 
  • Bouw relaties op met leads

Wanneer de leads geïdentificeerd zijn, wil je ze bereiken om te vertellen wat jij voor ze kunt betekenen. Via de InMail functie van LinkedIn Sales Navigator kan je LinkedIn leads op een directe manier bereiken. Dit kan zonder dat je een e-mailadres van de prospect hebt. Een extra functie van LinkedIn Sales Navigator is het zogenoemde ‘TeamLink’. Met TeamLink is te zien wie binnen je aangewezen team (collega’s) verbonden is met de lead(s). Door het juist inzetten van de gemeenschappelijke connectie wordt cold calling overbodig en is een warme introductie mogelijk.

sales-navigator

 

Hoe werkt Sales Navigator?

Via de functie Lead Builder kan je bijvoorbeeld naar een bedrijf zoals Dell zoeken. Zo krijg je alle LinkedIn-leden te zien die werkzaam zijn bij computerfabrikant Dell. De zoekopdracht kan nog verder gespecificeerd worden door een functie toe te voegen, zoals CMO. Nu bevatten de zoekresultaten alleen personen die werkzaam zijn bij Dell en daar de functie van CMO vervullen. De lijst met leads die hieruit voortkomt is op te slaan zodat je vanaf nu deze leads ‘volgt’. Wanneer zij bijvoorbeeld een update plaatsen over het event ‘Dell Technologies’ van afgelopen week of een ‘work anniversary’ vieren, dan krijg je daar een melding van. Je kan vervolgens je betrokkenheid bij de lead tonen door het bericht te liken of een reactie erbij te plaatsen. Via InMail of TeamLink kan je de lead aanspreken.

Wanneer zet je Sales Navigator in?

Voor B2B bedrijven met een duidelijke prospectlijst is LinkedIn Sales Navigator een welkome salestool. Door de bedrijven op de prospectlijst en hun personeel duidelijk in kaart te kunnen brengen en te zien wie van je connecties met de leads verbonden zijn op LinkedIn, krijg je de mogelijkheid om zo via een persoonlijk netwerk contact te leggen met de prospect.

LinkedIn Sales Navigator bij Lead Today

LinkedIn Sales Navigator is een onderdeel van onze bredere B2B leadgeneratie aanpak. We bieden de training ‘leadgeneratie B2B’ aan, waarin we samen met de juiste stakeholders een marketingstrategie formuleren met een concreet plan van aanpak. Meer weten? Neem dan contact op via het contactformulier.

Tim van der Steen
Tim van der Steen, Advertising specialist

Tim voelt zich als een vis in het water wanneer hij data analyseert en strategieën kan toepassen. Hij weet alles van A/B testen, adverteren en optimaliseren én poolen!
 

Neem contact op

Reacties

Anouk op 01 februari 2018 08:13
:)

Reageer op dit bericht

Laat je inspireren door onze kennis

Nog niet genoeg gelezen? Naast dit blogbericht hebben we meer zaken die je wellicht interesseren. Hieronder staan de laatste drie blogs binnen deze branche, maar je kunt natuurlijk ook zelf een kijkje nemen in ons blogoverzicht.