Blog

Charity
Leestijd 5 minuten

Lead Today steunt de strijd tegen MS

Image Blogpost
Het is bijna zover: de fietsers van de Tour de Rotterdam kunnen nog één nachtje slapen voordat ze morgen in de startblokken moeten staan. Ook dit jaar gaat er tijdens de Tour gefietst worden voor het goede doel! 

Net als vorig jaar heeft Lead Today een bijdrage geleverd aan dit Rotterdamse fietsevenement, georganiseerd door het Erasmus MC Vriendenfonds. Om meer online bekendheid en inschrijvingen te realiseren hebben wij het Erasmus MC Vriendenfonds op het gebied van online marketing en e-mailmarketing ondersteund. 

Op die manier dragen wij ons steentje bij aan het goede doel van dit jaar: de strijd tegen MS. Ons gezamenlijke doel? Zoveel mogelijk mensen te motiveren om op de fiets te stappen en zo geld beschikbaar te maken voor onderzoek naar MS. 

Homepage-met-afteller-(2).jpg
De homepage van Tour de Rotterdam
Allereerst heeft Lead Today sturing gegeven aan de bouw van een nieuwe website. In verschillende sessies met Michiel van Gaalen en het Erasmus MC Vriendenfonds hebben we de menustructuur en verschillende onderdelen van de website bedacht. Met een kritisch oog, gericht op leadgeneratie, is de website dusdanig ingericht dat er zoveel mogelijk inschrijvingen zullen plaatsvinden.

Met gepersonaliseerde nieuwsbrieven zorgt onze e-mailmarketingexpert er voor dat mensen op de hoogte blijven van alle nieuwtjes omtrent de Tour de Rotterdam. Via actiematige mails wordt geprobeerd zoveel mogelijk nieuwe inschrijvingen binnen te krijgen, zodat het aantal deelnemers nog groter zal zijn dan vorig jaar.
Mis niets

Een update ontvangen wanneer een nieuw blogbericht verschijnt? Schrijf je in en blijf als eerste op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in B2B marketing.

Ondertussen staat Lead Today het Erasmus MC Vriendenfonds bij met marketingadvies wanneer dat nodig is. Om de Tour via Facebook te promoten heeft Lead Today het Erasmus MC Vriendenfonds bijvoorbeeld een Facebooktraining gegeven. Zo wordt ook dit populaire kanaal optimaal ingezet om zoveel mogelijk mensen te stimuleren mee te doen aan de fietstocht.  

Hopelijk leidt de online aanpak van Lead Today ertoe dat er straks heel veel sportievelingen op de fiets stappen! De inschrijfgelden en donaties worden ingezet voor meer onderzoek naar MS, om zo de strijd met deze vreselijke ontstekingsziekte aan te gaan. 

Wil je ook nog bijdragen aan het goede doel van de Tour de Rotterdam? Dat kan! Schrijf je morgen bij de start nog in en fiets mee tegen MS! Je kunt natuurlijk ook je steun betuigen zonder mee te fietsen: donaties zijn van harte welkom. 
 
Sabine Schmetz
Sabine Schmetz, Marketing Consultant

Als Marketing Consultant met redactie-ervaring duikt Sabine in de nieuwste marketing ontwikkelingen. Ze zorgt voor voortgang en structuur bij de klant en weet bruggen te slaan tussen marketing en sales. 

Neem contact op

Reageer op dit bericht

Laat je inspireren door onze kennis

Nog niet genoeg gelezen? Naast dit blogbericht hebben we meer zaken die je wellicht interesseren. Hieronder staan de laatste drie blogs binnen deze branche, maar je kunt natuurlijk ook zelf een kijkje nemen in ons blogoverzicht.