Lead Today

Marketing automation

Data de leiding laten nemen in je marketingstrategie

Marketing Automation | Lead Today

Met de juiste Marketing automation aanpak in combinatie met een doelgerichte marketingstrategie worden op een efficiënte manier naar klanten geconverteerd. Maar welke software past bij jouw wensen en waar begin je?

 

Begin met het begrijpen van de doelgroep, integreren van kanalen en een afstemming tussen de teams door de inzet van marketing automation. Laat ons je begeleiden bij elke stap richting het converteren van leads naar loyale klanten.

 

Even sparren?

Drink online een kopje koffie met onze specialisten.

Naam *
E-mailadres *
Bedrijfsnaam *
Telefoonnummer *

Relevant zijn met marketing automation

Door het inzetten van marketing automation zorg je ervoor dat je relevante data kan analyseren en hiermee op een juiste manier jouw (potentiële) klanten richting een conversie te begeleiden, door op het juiste moment en via het juiste kanaal gepersonaliseerde en relevante content te delen.

Hiermee ben je niet alleen relevanter voor de klant maar wordt het salesteam ook nog eens enthousiast van de kwalitatief goede leads waarmee zij direct aan de slag kunnen. 

Hoe wij te werk gaan:

01
Strategie bepalen

Strategie bepalen

Welke doelstellingen wil je behalen? Maak je al gebruik van automatiseringen en hoe werken deze? Wat doet de concurrentie? In de nulmeting bepalen we de juiste strategie en bijpassende doelen voor jouw marketing automation activiteiten.

02
Maketing automation software implementeren

Maketing automation software implementeren

Op basis van de doelstellingen en huidige systemen bepalen we samen welke software het best geschikt is. Vervolgens richten we dit systeem voor je in, creëren we de gewenste templates en stellen we de juiste automatiseringen in.

03
Data opschonen en verrijken

Data opschonen en verrijken

Succesvolle marketing automation valt of staat met personalisatie. Wij richten daarom je database in door de data op te schonen en deze te verrijken met de juiste informatie om personalisatie te bereiken.

04
Meten en verbeteren

Meten en verbeteren

Na livegang leveren we rapportages aan, zodat je helder hebt welke resultaten we boeken, wat de effectiviteit van de automatisering is, en hoe dit bijdraagt aan jouw doelen. Daarnaast plannen we structureel kwartaalrapportages in om de doelstellingen te monitoren en te optimaliseren.

Datakwaliteit.jpg

Slimme functionaliteiten van marketing automation

 

Door onder andere lead- en bezoekersgedrag bij te houden en marketingprocessen te automatiseren laat marketing automation je marketingaanpak als een zonnetje draaien. Dat is te danken aan een aantal slimme functionaliteiten:  

 

Lead grading

Bepaal uit welke factoren jouw perfecte lead bestaat zodat je meteen kan focussen op welke écht relevant zijn.

 

Lead scoring

Geef deze leads vervolgens per actie scores mee zodat je sales team de warme leads meteen op kan pakken.
Denk hierbij aan leads die meerdere keren je prijzen pagina hebben bekeken en dan het contactformulier invullen.

 

Workflows

Stel voor je lead routes op die ze doorlopen op basis van eerder vertoond gedrag.
Gebaseerd op hun interesse in een bepaald onderwerp en hun gedrag, worden ze door een passende workflow gestuurd. De workflow kan vol zitten met een reeks geautomatiseerde e-mails, een aantal download suggesties of een aanbieding.

 

Software
Samen kiezen we de software uit die bij jou past. Wij hebben ervaring met Salesforce, Hubspot en Dynamics 365.

Waarom Lead Today?

 

zakelijke dienstverlening.png

Dienstverlening op maat

Voor marketing automation bieden we verschillende vormen van samenwerking aan, van volledig zelf in control tot volledige ontzorging.

Strategie.png

Hoog kennisniveau

Binnen Lead Today zorgen wij ervoor dat we op de hoogte zijn van de belangrijkste trends & ontwikkelingen, zodat wij deze informatie kunnen benutten in ons werk en met jou kunnen delen!

meten en verbeteren.png

Directe communicatie

Korte lijnen vinden wij bij Lead Today fijn! Zijn er relevante ontwikkelingen in jouw organisatie die van invloed zijn op ons werk? Laat het ons zeker weten. Zien wij omgekeerd andere kansen? Dan trekken wij bij jou aan de bel!

Deze partijen gingen je voor

E-mailmarketing Lead Today.jpg

Aan de slag!

 

Wil je graag aan de slag en de eerste stappen zetten in het automatiseren van je marketing aanpak? Samen bepalen we welke doelstelling behaald kunnen worden en we stapsgewijs je marketing efficiëntie tot een hoger level kunnen tillen.

Neem contact op