Business-to-business

Meer kwalitatieve leads voor B2B bedrijven dankzij onze smart marketingaanpak

Business-to-business

De dienstverlening van Lead Today draait om leadgeneratie. Om een bedrijf te laten groeien is een constante stroom leads nodig. Dit vereist een naadloze samenwerking tussen marketing en sales. Lead Today stelt de optimale mix van online en offline middelen samen en creëert zo een geïntegreerde aanpak om leads te genereren. Dit doen we niet door nog harder te roepen, maar door kwalitatieve content te plaatsen waar de doelgroep zich bevindt. Data en analytics staan daarbij centraal.

We starten met het uitvoeren van een gedegen analyse, waarin we kijken naar de positionering, doelgroepen en doelstellingen van het bedrijf. Vervolgens stellen we aan de hand van workshops de juiste leadgeneratiestrategie vast. Deze strategie implementeren we aan de hand van passende marketingtechnologieën. In de uitvoering kijken we speciaal naar de ontwikkelingen en bijbehorende kanalen binnen de B2B-branche.

Voor de uitvoering van deze dienstverlening gebruiken wij marketing automation software zoals HubSpot, Kentico en Act-On. Met deze software is het mogelijk om marketingactiviteiten als e-mailmarketing, social media marketing en contentmarketing te bundelen. Door alles binnen één softwarepakket te houden, kan een websitebezoeker stap voor stap gevolgd en benaderd worden. Dit vergroot de kans op het binnenhalen van de lead.

 

BDO Nederland

Voor BDO Nederland hebben wij de online doelstellingen en KPI’s inzichtelijk gemaakt, zodat zij de inzet van campagnes kunnen beoordelen op resultaat.

Ik wil…

meer leads genereren

Leads binnenhalen is een van de belangrijkste doelstellingen van elk B2B-bedrijf. Leads zijn echter alleen bruikbaar als ze kwalitatief goed zijn. Het vangen van de juiste leads vereist ervaring en expertise. Lead Today biedt daarom het leadgeneratiestrategie-pakket aan, waarmee een op maat gemaakte strategie geïmplementeerd wordt. We beginnen met het analyseren van de huidige situatie, door het uitvoeren van een nulmeting. Die meting vormt als benchmark de basis voor een adviesrapport, waarmee we vervolgens een leadgeneratiestrategie ontwikkelen. Bij de ontwikkeling houden we rekening met de ideale klant en de reis die deze klant aflegt. Zo zien we welke vormen van leadgeneratie nodig zijn om de gewenste leads binnen te halen. Desgewenst zorgt Lead Today ook voor de implementatie van de nieuwe strategie, bijvoorbeeld met Act-On.

betere integratie van marketing en sales

Binnen organisaties ziet Lead Today regelmatig een splitsing tussen het marketing- en salesteam. De teams zijn vaak twee eilanden waarbij onderlinge communicatie ontbreekt. Om tot een beter bedrijfsresultaat te komen is het van belang dat er een goede samenwerking tussen marketing en sales wordt opgezet. Een gedeelde bedrijfsvisie, gezamenlijke meetings en het vastleggen van verantwoordelijkheden zijn daarbij essentieel. Lead Today biedt ondersteuning voor een betere integratie tussen beide teams, zodat er meer rendement uit bedrijfsinvesteringen gehaald kan worden.

een beter klantbeeld

Met de juiste data kan je als onderneming beter inspelen op de vraag van klanten. Efficiënt data verzamelen is dan ook essentieel. Alle informatie in één systeem en op één plaats zorgt voor een 360 customer view. Zo krijgt een bedrijf meer inzicht in klantgegevens en kan het doelgerichter aan een positievere klantbeleving werken. Lead Today helpt bedrijven vast te stellen welke data belangrijk zijn en welk systeem bij het bedrijf past. Daarnaast trainen wij uw bedrijf in het omgaan met big data en het zo effectief mogelijk inzetten hiervan.

marketing automation optimaal inzetten

Een goede manier om meer leads te genereren is met de inzet van marketing automation. Hierbij werken we een op maat gemaakte strategie volledig uit en zorgen we voor de implementatie van de marketing automation software. De eerste stap is het vaststellen van de ideale klant, de persona, en het uitstippelen van de bijbehorende klantreis, de customer journey. De persona en de customer journey vormen de basis voor het kiezen van de juiste marketingkanalen. Als we dit hebben vastgesteld selecteren we de marketing automation software die het best bij de strategie past. De volgende stap is het implementeren van de software en het inrichten van de marketingkanalen. Hierbij kijken we ook naar het toevoegen van onderdelen zoals leadscoring, workflows, campagnes, dashboards, rapportages en koppelingen met andere softwaresystemen.
 

Lead Today uitdagen

Wij blijven voortdurend innoveren, groeien en verbeteren. Ons dienstenpakket wordt daardoor steeds uitgebreider. Staat de uitdaging van uw organisatie hier niet bij? Neem dan gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Vraag het aan de experts

De experts van Lead Today staan klaar om de uw vragen over business-to-business te beantwoorden. We worden graag uitgedaagd en leveren altijd maatwerk. Weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op.


 
Robert  de Boer
Robert de Boer Oprichter van Lead Today
Stel uw vraag aan Tim en Robert

Laat je inspireren door onze kennis

Nog niet genoeg gelezen? Naast dit blogbericht hebben we meer zaken die u wellicht interesseren. Hieronder staan de laatste drie blogs binnen deze branche, maar u kunt natuurlijk ook zelf een kijkje nemen in ons blogoverzicht.