Real Estate

Een resultaatgerichte aanpak om meer uit uw vastgoedmarketing te halen

Vastgoedmarketing

De rol van marketing binnen de vastgoedbranche is drastisch veranderd in de afgelopen jaren. Potentiële kopers en huurders hebben alle mogelijkheid om zelf te zoeken en filteren in het aanbod aan objecten. Waar het voorheen voldoende was om een bouwbord te plaatsen en een makelaar in te schakelen, is een prominente aanwezigheid binnen online marketingkanalen inmiddels vereist.

Lead Today stelt de ultieme marketingmix samen en positioneert het vastgoedproject op een dusdanige manier dat het kopers en huurders aantrekt. Dat doen we door de customer journey van de potentiële klant vast te leggen en aansluiting te zoeken bij de veelgebruikte kanalen. Met nieuwe technieken als virtual reality en 360 graden fotografie en video wordt de vastgoedbeleving ook online goed overgebracht.

 

Delftse Poort

Tijdens de herpositionering van Delftse Poort heeft Lead Today een nieuwe website ontwikkeld, waarbij de nadruk lag op het creëren van een mooie klantbeleving. Bezoekers kregen online toegang tot het gebouw middels een 360 graden tour.

Ik wil…

een resultaatgerichte vastgoedmarketing aanpak

Een goede en resultaatgerichte vastgoedmarketingaanpak begint met het verbinden van alle marketingkanalen. We brengen de customer journey in kaart, waarbij we de juiste kanalen identificeren met behulp van een serie workshops. We kijken onder andere naar de momenten waarop er contact ontstaan tussen een prospect en de organisatie (de touchpoints) en welke intenties de prospect heeft tijdens de contactmomenten. Zodra de marketingkanalen gekozen zijn sluiten we ze op elkaar aan en maken we een verdeling in vier fases: awareness, consideration, decision en engagement. Per fase bepalen we welke content via welk kanaal wordt gecommuniceerd.

meer huurders in mijn gebouw

Een goede manier om meer huurders aan te trekken is met de inzet van marketing automation. Hierbij werken we een op maat gemaakte strategie volledig uit en zorgen we voor de implementatie van de marketing automation software. De eerste stap is het vaststellen van de ideale klant, de persona, en het uitstippelen van de bijbehorende klantreis, de customer journey. De persona en de customer journey vormen de basis voor het kiezen van de juiste marketingkanalen. Als we dit hebben vastgesteld selecteren we de marketing automation software die het best bij de strategie past, zoals bijvoorbeeld: Act-On. De volgende stap is het implementeren van de software en het inrichten van de marketingkanalen. Hierbij kijken we ook naar het toevoegen van onderdelen zoals leadscoring, workflows, campagnes, dashboards, rapportages en koppelingen met andere softwaresystemen.  

een online experience creëren voor mijn vastgoedobject

Het creëren van de juiste online beleving kan voor veel impact zorgen. Lead Today vormt saaie vastgoedwebsites om tot een interactieve online experience. De technologie voor het ontwikkelen van een dergelijke experience ontwikkelt zich razendsnel. Daarom bepalen we bij elke case opnieuw welke technieken de beste zijn en ontwerpen en implementeren deze. Denk aan een 3D-animatie van de bouw van een nieuw pand, een mooie video, een VR-ervaring of een stuk storytelling.

Vraag het aan de experts

De experts van Lead Today staan klaar om de meest uiteenlopende vragen op het gebied van vastgoedmarketing te beantwoorden. We worden graag uitgedaagd en leveren altijd maatwerk. Weten wat we kunnen betekenen? Neem dan contact op.

Linda van der Have
Linda van der Have Technisch projectleider
Stel uw vraag aan Mike en Linda

Laat je inspireren door onze kennis

Nog niet genoeg gelezen? Naast dit blogbericht hebben we meer zaken die u wellicht interesseren. Hieronder staan de laatste drie blogs binnen deze branche, maar u kunt natuurlijk ook zelf een kijkje nemen in ons blogoverzicht.