case

Aventel

Meer leads dankzij doelgerichte inbound marketing strategie

Uitdaging

Aventel is een bedrijf gespecialiseerd in IT-infrastructuur, Telecom- en cloudoplossingen. Hun missie is om het midden- en kleinbedrijf in Nederland beter te laten presteren door een op maat gemaakte oplossing met een uniek serviceconcept aan te bieden.

Om de producten en diensten kenbaar te maken aan hun doelgroep maakte Aventel voorheen gebruik van verschillende soorten marketing, waaronder losse advertentiecampagnes, brochures en een accountmanager. Het resultaat van deze losse elementen samen voldeed echter niet aan hun marketingdoelstellingen. Bovendien ontbrak het door de vele verschillende marketinguitingen aan overzicht en structuur.

Oplossing

Om structureel kwalitatieve leads te genereren wilde Aventel toe naar een alomvattende oplossing. Omdat ze op zoek waren naar een partij die een volledige marketingaanpak kan opzetten in plaats van losse onderdelen, benaderden ze Lead Today.

Think

Om een goed beeld te krijgen van de huidige situatie begonnen we met een analysefase. Omdat ze tot dusverre de data en statistieken niet nauwkeurig bijhielden, was een zorgvuldige nulmeting helaas niet mogelijk. Om de prestaties van de website goed te kunnen monitoren en optimaliseren zal het bijhouden van data in de implementatiefase een belangrijke rol spelen.

Vervolgens hebben we nagedacht over de positionering van Aventel. In diverse inbound marketingworkshops hebben we samen met Aventel hun ideale klant (persona) en klantreis (customer journey) geformuleerd. Deze informatie maakt het ontwikkelen van een inbound marketingstrategie eenvoudiger en effectiever.

Tenslotte hebben we een leadgeneratie aanpak bepaald. Dankzij weldoordachte storyline’s kan de juiste content voor elke fase van de customer journey gecreĆ«erd worden.

Image Tools Image

Create

Waardevolle content vormt een belangrijk onderdeel van de leadgeneratie aanpak. Door de juiste content voor elke fase van de customer journey aan te bieden, worden leads op de juiste manier door het aankoopproces geleid.

Zo zijn verschillende soorten content gecreĆ«erd, waaronder:

  • Whitepapers
  • Blogs
  • Casebeschrijvingen
  • Checklist
  • Telecomscan
  • Stappenplan

Om deze content aan te bieden hebben we de bestaande website overgenomen en pagina’s en formulieren toegevoegd. Dankzij deze content zal het organische verkeer naar de website gaan toenemen. Tevens brengen we de content via diverse advertentiekanalen bij de juiste doelgroep onder de aandacht.

Voor succesvolle leadgeneratie is marketing automation een must. Om leads effectief te beheren en op te volgen hebben we via het marketing automation systeem Act-On campagnes opgezet. Binnengekomen leads worden via workflow e-mails genurtured en steeds weer van nieuwe relevante informatie voorzien, met conversie als uiteindelijk doel. 

 

Image ContentImage Homepage

Improve

Aangezien wij recentelijk met Aventel deze nieuwe marketingaanpak gestart zijn, zijn er nog te weinig concrete resultaten om een weloverwogen oordeel te vellen. Wel is het aantal websitebezoekers met 279% gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het conversiepercentage ligt op 3.45%. Bij het conversiepercentage kunnen we geen vergelijking maken met dezelfde periode vorig jaar, omdat conversies toen niet gemeten werden.

Lead Today heeft ons geholpen een doordachte leadgeneratie strategie op te zetten. Aventel beschikt over een vaste Lead Today marketeer die wij beschouwen als onze eigen deeltijd marketing medewerker. Door de grondige en complete aanpak krijgt Aventel een goed inzicht in de resultaten, leren wij veel en kunnen wij constant optimaliseren en verbeteren.
Steven Schrier - mede-eigenaar Aventel