case

BDO

Meer inzicht door een slimme aanpak

Uitdaging

BDO is een accountant- en adviesbureau dat werkzaam is in de hele wereld, waaronder ook Nederland. Omdat ze altijd op zoek zijn naar nieuwe werknemers, heeft BDO een aparte vacaturesite gemaakt: werkenbijbdo.nl. Hierbij maken ze al gebruik van de recruitment software van Connexys, om te zien hoeveel mensen in welk deel van de funnel zit. BDO heeft hiermee wel inzicht in de Costs per Application, maar bijvoorbeeld niet in de Costs per Hire. 

BDO heeft ons gevraagd hen te helpen meer inzicht te krijgen in via welke kanalen sollicitanten op Werken bij BDO terecht komen en welke kanalen de beste resultaten opleveren

Oplossing

Om het beste resultaat te realiseren hebben wij samen met Connexys gekeken welke info BDO uit de software kan halen om te combineren met Google Analytics. Vervolgens hebben wij een dashboard met Google’s Data Studio gemaakt om de gegevens inzichtelijk te maken voor BDO. Hierin kan BDO eenvoudig zien waar mensen op klikken, via welke kanalen de beste kandidaten binnen komen en hoeveel kandidaten er in welk deel van het sollicitatieproces zitten. 

Think

Allereerst hebben we met BDO de specifieke wensen en doelen geformuleerd, zodat we goed kunnen kijken hoe we dit project het beste kunnen aanpakken.

Na de doelen duidelijk opgesteld te hebben zijn we gaan kijken naar de recruitment software van Connexys, waaraan de website van Werken bij BDO is gekoppeld. BDO heeft de software al ge├»mplementeerd, maar deze had geen geavanceerde koppeling met Google Analytics. Zo zouden er meer gegevens inzichtelijk gemaakt kunnen worden dan op dat moment het geval was. 

Image

Build

Na het opstellen van een goede en effectieve aanpak, zijn we aan de slag gegaan met het opzetten van de software. Samen met Connexys zijn we gaan kijken naar de mogelijkheden om Connexys te koppelen met Google Analytics, om zo de relevante data inzichtelijk te kunnen krijgen. Vervolgens zijn we met BDO een fase van testen in gegaan. 

De conclusie van deze fase was dat de data nog niet inzichtelijk genoeg was. Daarom hebben we er voor gekozen om een dashboard in te stellen in Google’s Data Studio, waarbij gegevens zoals de gehele sollicitatiefunnel, de Costs per Lead en de Costs per Hire eenvoudig te vinden zijn. Tevens kan BDO in dit dashboard snel specifieke kandidaten opzoeken in de sollicitatiefunnel. 

Image Image 1Image Image 1

Improve

Door Google Analytics te koppelen met de website van Werken bij BDO en een dashboard voor de resultaten in te stellen, kan BDO gerichter zoeken naar de beste kandidaten. In plaats van alleen inzicht te hebben in de kanalen waar de leads vandaan komen, kan BDO nu ook zien waar de daadwerkelijk aangenomen kandidaten vandaan komen en daarmee ook de Costs per Hire berekenen. Zo kunnen ze hun advertising gericht inzetten op de kanalen waar de beste resultaten uit komen.