case

KNRM

Webontwikkeling en fondsenwerving

Uitdaging

De KNRM is al 191 jaar een onafhankelijke professionele reddingsorganisatie. Jaarlijks redden 1.300 professioneel opgeleide vrijwilligers meer dan 3.000 mensen op zee en op het ruime binnenwater. Dankzij de 90.000 donateurs kan de KNRM kosteloos hulp bieden. De organisatie is een goed doel dat zonder overheidssubsidie opereert. 

Oplossing

Lead Today en KNRM zijn inmiddels alweer vier jaar partners. KNRM wilde meer naamsbekendheid en een hoger conversiepercentage, oftewel meer donateurs. Wij helpen de KNRM in de online aanpak voor fondsenwerving, denken mee met de digitale strategie en voeren deze uit. Voor KNRM heeft Lead Today een platform opgezet waarin fondsenwerving centraal staat. Dit platform moest volgens KNRM vernieuwend, responsive, eenvoudig en gepersonaliseerd zijn.

Think

Om de website te verbeteren formuleerde Lead Today een plan van aanpak, waarin alle vereisten voor het bouwen van een nieuw platform naar voren kwamen. Vervolgens voerden een uitgebreide analyse van de online marketing uit. Eerst moest er een doelgroepenanalyse worden uitgevoerd, gevolgd door een conversieanalyse. Hierop volgde een nulmeting en tenslotte een meetplan op basis van de doelstellingen en KPI’s. 

Image Image1 Image

Create

Het resultaat van onze aanpak moest een geïntegreerd platform zijn, gekenmerkt door een mooi design. We hebben gekozen voor een lean & agile structuur, waardoor de website als een blokkendoos is opgebouwd.

Door integratie van video en prachtige beelden van KNRM, realtime tracking van de 75 KNRM reddingsboten, actuele weer- en waterstanden per reddingstation en diverse personalisatiefunctionaliteiten wordt een optimale beleving gegarandeerd. Dankzij een heldere gebruikerservaring en diverse leadgeneratiecomponenten worden meer donateurs geworven.

In de volgende fase ontwikkelden we een toegankelijk CMS platform voor schippers op de website en op social media. Tegelijkertijd introduceerde Lead Today een online contentkalender. In deze kalender zijn alle routines en campagne-uitingen gecentraliseerd en inzichtelijk gemaakt. Dankzij de koppeling van slimme meldingen kon de KNRM-marketingafdeling nog effici├źnter werken.

Image Image 1Image Image Image

Improve

Door het continu analyseren van data komen er steeds weer concrete conclusies en verbeterpunten aan het licht. In een wekelijkse meeting worden alle campagnes en actiepunten besproken en aangepakt. Om te blijven verbeteren werkt Lead Today onder andere met managementrapportages, A/B testing, diverse campagnes en de verbetering van campagneroutines.

Ben je benieuwd wat Lead Today voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op, of download onze whitepapers hieronder en ontdek hoe je een succesvolle marketingstrategie formuleert.