case

Logchies

Een website op maat

Uitdaging

Logchies Renovatie en Onderhoud BV is een modern familiebedrijf gericht op de renovatie en het onderhoud van vastgoed. Om deze identiteit meer naar voren te laten komen in haar communicatiemiddelen heeft Logchies een rebranding doorgevoerd. In het kader van deze rebranding was er een website nodig die de nieuwe positionering van Logchies weergeeft. Daarom daagde Logchies ons uit om een nieuwe onderscheidende website te ontwikkelen die fris, duidelijk en transparant oogt en een herkenbare Logchies huisstijl uitdraagt.
 

Oplossing

Het webontwikkeling team van Lead Today werd meteen geprikkeld om deze uitdaging aan te gaan. Samen met Logchies dachten zij na over hoe de nieuwe website ingericht moest worden. De oplossing? Een functioneel ontwerp met veel visuele elementen, waarin de identiteit van Logchies naar voren komt en leadgeneratie is geïntegreerd.

Think

Om te beginnen zijn de doelen van de nieuwe website geformuleerd. De nieuwe website moet bijdragen aan het bouwen en versterken van het imago van Logchies, de verschillende diensten van Logchies uiteenzetten en ingericht zijn voor leadgeneratie.

Het is van groot belang dat de nieuwe website bij de doelgroepen van Logchies aanspreekt. Dus, hebben we de primaire en secundaire doelgroepen van Logchies geïdentificeerd. Het werd duidelijk dat er drie belangrijke doelgroepen zijn om op te focussen.

Door een concurrentie analyse uit te voeren voor de websites van een aantal concurrenten van Logchies, kon bepaald worden op welke punten deze nieuwe website zich kan onderscheiden. Ook wordt hierdoor duidelijk wat wel en niet goed werkt voor websites binnen deze branche.

Op basis van de verzamelde informatie konden de structuur en het design van de website uitgedacht worden. In samenspraak met Logchies kwamen we tot een functioneel ontwerp, waarin rekening is gehouden met de verschillende doelen en doelgroepen.
 

Image Workshop

Build

Gewapend met het definitieve ontwerp gingen we met de bouw van de website aan de slag. De eerste stap was het opzetten van een duidelijke menustructuur en navigatie. Er werden menu’s en submenu’s gemaakt die de verschillende diensten van Logchies weergeven.

Hierna werd de homepage ontwikkeld. Deze heeft een frisse uitstraling met visuele elementen gekregen. Zo is er een interactieve afbeelding toegevoegd met aanklikbare onderdelen, die de verschillende diensten van Logchies weergeven en bezoekers naar de bijbehorende subpagina’s verwijzen.

Tegelijkertijd ontwikkelden we de huisstijl voor de website. Het kleurenpalet van deze huisstijl bestaat uit rood-, wit- en grijstinten. Daarnaast staat een onderscheidende, duidelijke, frisse en transparante uitstraling centraal. De website moet bovendien meer persoonlijkheid uitstralen door mensen in beeld te brengen.

Ook werd een projectenmodule ontwikkeld. Deze projectenmodule is gebruikt voor zowel een pagina met bewonersinformatie als een pagina met referentieprojecten. Hierdoor worden bewoners op de hoogte gehouden van ontwikkelingen rondom hun woning en kunnen potentiële klanten een beeld krijgen van het werk dat Logchies doet. Zo wordt de transparante uitstraling van de website versterkt en wordt tegelijkertijd rekening gehouden met de behoeften van de doelgroepen.

Tenslotte ontwikkelden we vier verschillende formulieren voor op de website. Hiermee wordt leadgeneratie in de website geïntegreerd en kan Logchies kwalitatieve leads binnenhalen. Zo kunnen er onder andere een nieuwsbriefinschrijving en een contactformulier ingevuld worden op de website.
 

Image Image 1Image Logchies leadgeneratie

Generate

Inmiddels geniet Logchies al enige tijd van haar splinternieuwe website. Maar, ons werk is nog niet klaar. Aan de hand van de data in Google Analytics houden we de prestaties van de website in de gaten, zodat er verbeteringen gemaakt kunnen worden waar dat nodig is. Want optimaliseren zit in ons DNA.