case

Mtel

Leadgeneratie: van strategie tot concreet resultaat

Uitdaging

Foutloos en effici├źnt afhandelen van klantcontacten is essentieel voor een professioneel en betrouwbaar bedrijf. Mtel werpt zich op als partner voor het op- en uitbouwen van klantrelaties. Met hoogwaardige technische producten, applicaties en diensten ondersteunt Mtel bedrijven in hun klantcontact.

In de zoektocht naar meer klanten maakte Mtel al gebruik van marketing automation, om daarmee een structurele stroom van leads voor het salesteam van Mtel op te leveren. De marketing automation software Act-On was echter niet optimaal ingericht, waardoor veel kansen op het gebied van leadgeneratie onbenut bleven. Bovendien droeg de verouderde website niet bij aan het professionele karakter van de organisatie. 

Oplossing

Om structurele leadgeneratie te realiseren, zijn we begonnen met het formuleren van een leadgeneratiestrategie. Deze strategie diende als uitgangspunt voor al het vervolgwerk, waaronder een nieuwe website, marketing automation en marketingcampagnes.

Think

Voorafgaand aan het strategische traject heeft Lead Today een uitgebreide analyse uitgevoerd. Het belangrijkste doel van deze analyse is om een beter beeld te krijgen van Mtel, haar concurrenten en de klantcontactmarkt. De SWOT-analyse die volgde uit deze analysefase legde bloot welke kansen er nog lagen voor Mtel op het gebied van leadgeneratie. 

Vervolgens hebben we in een reeks strategische workshops de doelgroep van Mtel in kaart gebracht. Voor vier klanttypes hebben we een persona uitgewerkt: Elly de klantcontactcenter manager, Wim de ICT manager, Suzanne marketing manager en Peter de consultant. In deze personabeschrijvingen zijn de belangrijkste eigenschappen, doelstellingen en uitdagingen van elk klanttype blootgelegd. 

Vervolgens ontwikkelden we voor elke persona een customer journey, om zo de verschillende fases van de klantreis tot in detail te omschrijven. Tenslotte hebben we de belangrijkste problemen, vragen en onderwerpen voor elke persona vastgesteld, zodat Mtel daar met content op in kan spelen. Op basis hiervan hebben we uitgebreide campagneplannen opgesteld, waarin concreet staat welke content wanneer en waar gedeeld wordt om Mtel van meer leads te voorzien. 

Image Image1 Image

Build

De belangrijke inzichten uit de strategische fase hebben we gebruikt om voor Mtel een nieuwe website te bouwen. Daarin zijn verschillende vormen van leadgeneratie opgenomen, waarbij we vooral gefocust hebben op het aanbieden van whitepapers en modellen omdat die in de doelgroep het beste resultaat opleveren. 

Door marketing automation volledig te integreren in de nieuwe website krijgt het salesteam een structurele stroom van automatisch opgewarmde leads, die klaar zijn om op te volgen. Dankzij de nieuwe website en marketing automation zit leadgeneratie volledig in de marketingaanpak van Mtel ge├»mplementeerd. 

Door voor elk relevant onderwerp voor de verschillende persona’s een leadgeneratiecampagne op te zetten, spelen we in op de verschillende behoeftes en vragen van Mtel’s klanten. Naast leadgeneratiecampagnes, gericht op nieuwe klanten, zetten we ook veel in op heractiveringscampagnes. Daarmee worden bestaande records opnieuw geactiveerd met interessante content, zodat ze weer actieve klanten worden. 

Image Image 1Image Image Image

Generate

Door onze marketinginspanningen voortdurend te analyseren, komen we steeds weer tot betere resultaten. Onze eigen leadgeneratie-expert Eva biedt Mtel wekelijks marketingondersteuning, waarbij ze de focus op leadgeneratie nooit uit het oog verliest. Bij Lead Today werkt iedereen vanuit zijn eigen expertise – of dat nou advertising, marketing automation of webontwikkeling is - samen om Mtel zoveel mogelijk te helpen met leadgeneratie.

Hoewel we dit jaar zijn begonnen met deze samenwerking, toont het conversiepercentage van 16% op de heractiveringscampagnes aan dat we nu al op de goede weg zitten. Hopelijk kunnen we dit met onze resultaatgerichte aanpak steeds verder optimaliseren, zodat de toestroom van warme leads en geheractiveerde klanten voor het salesteam van Mtel onverminderd blijft doorgaan.