case

NEOS

Een nieuwe positionering en succesvolle leadgeneratie

Uitdaging

NEOS faciliteert de financiering voor een breed spectrum van bedrijven. Ze zijn echter geen bank en doen ook niet aan crowdfunding. Via Neos leent de ondernemer rechtstreeks bij institutionele en particuliere beleggers. NEOS staat garant voor een helder en transparant financieringsproces. Zo kan de adviseur van de ondernemer, de business partner, eenvoudig controleren of de aanvraag toepasbaar is. 

Het was tijd voor NEOS om op te schalen, dus wilden ze harder op zoek naar de juiste ondernemers. De website sloot niet meer goed aan op wat ze wilden bereiken, dus moest de branding verbeterd worden en hadden ze meer inzicht in de doelgroep nodig.

Oplossing

Om de leadgeneratie van NEOS op stoom te brengen, is een nieuwe marketingstrategie ontwikkeld. De nieuwe website trekt de juiste ondernemers aan en zit vol met leadgeneratievormen zodat NEOS direct contact kan opnemen met geïnteresseerden. Ook de huisstijl is aangepast om bij te dragen aan een zakelijke en hoogwaardige uitstraling.

Strategie

In samenwerking met NEOS is Lead Today tot een sterk marketingplan te komen. In een analysefase is een SWOT-analyse gemaakt en is de positionering van NEOS besproken.

Door middel van twee workshops van Lead Today werd vervolgens de doelgroep uitgewerkt. Er is besproken wie de ideale klant van NEOS is en wat zijn klantreis is. Welke fases gaat een klant door, van bezoeker tot aan klantambassadeur?

In twee vervolgsessies is uitgewerkt wat de leadgeneratiestrategie is en welke marketingkanalen en leadgeneratievormen hiervoor nodig zijn. Deze informatie heeft Lead Today samen gevoegd in een complete marketingstrategie.

Image Strategie1 Image

Ontwikkeling

De nieuwe website zorgt ervoor dat prospects geïnformeerd worden over de diensten van NEOS. Geheel volgens de customer journey worden de prospects vervolgens verleid tot het aanvragen van deze diensten. In de website komen meerdere leadgeneratievormen terug, zoals een financiële checklist, de contactpagina en aanmelding voor up-dates.

De financiële checklist is een nuttige tool om te kijken of een bedrijf in aanmerking komt voor een financiering. Alle aanvragen via deze test komen binnen in de marketing automation software Act-On. Vanuit deze software worden NEOS en de potentiële klanten op de hoogte te gehouden. Voor NEOS is dit de nummer één leadgeneratie, en meteen een handige manier om leads te kwalificeren en contact op te nemen.

De nieuwe, frisse huisstijl helpt mee aan een consequent en professioneel uiterlijk. Alle materialen voor sales ondersteuning zijn gemaakt in dezelfde stijl, om één beeld over te brengen naar de klant. Op die manier heeft NEOS een frisse start kunnen maken, in een volledig nieuwe stijl.

 

Image Vraag1Image MockupImage Vraag2Image Vraag3

Leadgeneratie

De check of NEOS de juiste oplossing kan bieden wordt veel ingevuld, waardoor NEOS gericht zaken kan doen met hun vooraf bepaalde doelgroep. Daarnaast krijgen ze op deze manier informatie over leads binnen, zodat ze goed voorbereid het gesprek met geïnteresseerde leads in kunnen gaan. 

Nu de eerste succesvolle resultaten zijn behaald, zullen we marketing automation Act-On inzetten om slimme marketingcampagnes te draaien. Hiermee worden de bestaande leads die nog niet geconverteerd zijn naar klant, net zo lang opgewarmd met interessante content totdat ze sales ready zijn.