case

Vlaamsch Broodhuys

Succesvolle campagne dankzij Google Adwords en e-mailmarketing

Uitdaging

Vlaamsch Broodhuys heeft verschillende ambachtelijke broodwinkels en -restaurants in Nederland. Onder andere in Amsterdam, Rotterdam, Nijmegen, Den Bosch, Utrecht, Den Haag en Rotterdam. Dimitri Roels, de eigenaar van het Vlaamsch Broodhuys, bakt al sinds 1996 voedzaam en smaakvol zuurdesembrood. Vlaamsch Broodhuys bakt zoals topkoks koken: met hoogwaardige ingrediƫnten, culinaire bezieling en jarenlange ervaring.

Bij het Vlaamsch Broodhuys kun je terecht voor een ontbijt, lunch, borrels of een High Tea. Ook kun je de heerlijkste broden, patisserie en belegde boterhammen mee naar huis nemen. Hun missie: Iedereen elke dag te laten genieten van het beste, lekkerste en gezondste brood.

Voor Vlaamsch Broodhuys hebben we onder andere de website ontwikkeld. Vervolgens wilden ze de high tea die ze al aanboden gaan promoten. Het high tea concept leverde al vele goede reacties op bij de bezoekers. Daarom wilden ze nog meer mensen bereiken, om zo het aantal bezoekers na lunchtijd te vergroten.
 

Oplossing

De actie luidde als volgt: Bij een High Tea voor 2 personen krijgt de 2e persoon 50% korting. Ze vroegen aan Lead Today om een marketing campagne op te zetten met als doel het aantal High Tea aanmeldingen te verhogen. 

Think

Tijdens deze fase zijn de doelstellingen en de strategie geformuleerd voor de campagne van het Vlaamsch Broodhuys. We hebben ons vooral gefocust op Google AdWords. Ook hebben we de KPI’s geformuleerd, waaronder het aantal High Tea’s die verkocht moesten worden om de campagne als een succes te bestempelen.

Image Think1 Image

Create

Ter promotie van de high tea campagne hebben we gekozen om de volgende kanalen in te zetten:

  • Google Adwords
  • E-mailmarketing

Voor de campagne is er een landingspagina ingericht op de website van Vlaamsch Broodhuys. Daar worden bezoekers opgevangen die hebben doorgeklikt op een advertentie. Op de landingspagina kunnen ze meer informatie vinden over de verschillende mogelijkheden. Ook is er een reserveringsmodule en locatiezoeker, om zo conversies te stimuleren. 

Image Create1Image Create2

Improve

De high tea campagne heeft erg goed gepresteerd. Gezien de goede resultaten zullen we de volgende keer weer inzetten op Google Adwords. Dan kunnen we de Adwords campagne met de nieuwe kennis nog beter optimaliseren. Nu blijkt dat deze campagne goed aanslaat kan er wellicht in de toekomst geƫxperimenteerd worden met Facebook, om zo nog meer conversies te realiseren voor het Vlaamsch Broodhuys.

Deze actie zorgde in 2 maanden tijd voor 229 online High tea reserveringen (de mensen die in de winkel hebben gereserveerd nog niet eens meegerekend), met een conversiepercentage van 57% via SEA.