case

WTC Utrecht

Leadgeneratie met marketing automation

Uitdaging

In 2018 opent WTC Utrecht haar deuren. Maar wat is WTC Utrecht, wat heeft deze locatie te bieden en wie zou daar een nieuw professioneel thuis kunnen vinden? Deze vragen worden beantwoord in de vernieuwde interactieve website.

Oplossing

Om potentiële huurders aan te trekken, hebben we een nieuwe website ontwikkeld. Via interactieve content krijgen geïnteresseerden een goed beeld van de sfeer en mogelijkheden in WTC Utrecht. Het doel van de website is het creëren van awareness, beleving bieden van wat komen gaat en vooral: kwalitatieve leadgeneratie. 

Think

Voordat de nieuwe website gelanceerd werd hebben we zorgvuldig nagedacht over een juiste aanpak om het beste resultaat te behalen. Zo hebben we de positionering begeleid, waarin de gewenste identiteit en kernwaarden van WTC Utrecht zijn vastgelegd. Ook hebben we doelgroepen geselecteerd en de bijbehorende doelstellingen en klantreis in kaart gebracht. 

Aan de hand van de nieuwe positionering van WTC Utrecht ontwikkelden we een content- en marketingkalender. Dankzij deze weldoordachte marketingstrategie waren alle voorbereidingen getroffen om van start te gaan met het genereren van kwalitatieve leads. 

Image Tools Image

Create

Lead Today zet marketing automation in om kwalitatieve leads te genereren. De leads worden via slimme workflows door de vooraf opgestelde customer journey begeleid. Middels verschillende leadgeneratiemomenten en leadscoring worden geïnteresseerden opgevolgd door makelaars. 

Met behulp van een draadmodel kunnen bezoekers de real-time beschikbaarheid van de vloeren zien. Door te klikken op een verdieping is er toegang tot een plattegrond en factsheet en kunnen geïnteresseerden een afspraak maken. Om de USP’s van het nieuwe WTC gebouw te visualiseren zijn voor de website interactieve tools ontwikkeld, zoals:

  • Artist Impressions
  • Time-Lapse Video
  • Live Stream
Met diverse call-to-actions worden bezoekers getriggerd om informatie te downloaden, waarna leads automatisch worden opgevolgd. Via interactieve tools op de website kunnen bezoekers de bouw in de gaten houden.

 

Image DraadmodelImage DraadmodelImage Mockup

Resultaat

Met een doelconversieratio van 7% worden kwalitatieve leads gerealiseerd en worden success stories geschreven.