Lead Today

Datagedreven marketing en sales

Leer te sturen op data en te voorspellen welke marketing- en salesactiviteiten écht werken.

Wat is datagedreven bedrijfsvoering?

Data-driven, of datagedreven te werk gaan betekent dat jouw organisatie actie onderneemt op basis van wat de data je vertelt in plaats van een onderbuikgevoel. Hiermee kan je veel beter voorspellen welke activiteiten succesvol zullen zijn. Om een datagedreven marketing & sales aanpak te kunnen realiseren moet je de juiste data verzamelen, analyseren en op basis daarvan conclusies trekken en beslissingen nemen.

Data analyseren

Al die data, die vanuit verschillende bronnen komt, moet geanalyseerd worden. Het is wel zo handig om de data dan te laten samenkomen. Dit kan je bijvoorbeeld doen met de gratis dashboard tool: Google Data Studio. Hiermee kan je alle mogelijke bronnen koppelen om overzichtelijk in één real-time dashboard te kunnen bekijken. Dit geeft de data betekenis en hier kun je je marketing en salesstrategie op baseren.

Datagedreven worden?

Een datagedreven marketing en sales aanpak is niet in één dag gerealiseerd. Hulp nodig? Plan vrijblijvend een afspraak met ons in!

Arrow