Lead Today

Digital advertising

Online adverteren is niet weg te denken uit het huidige marketinglandschap.

Benieuwd of jouw organisatie Google Ads of Google Grants optimaal inzet? Vraag dan gratis een quickscan aan bij een van onze specialisten en ontvang persoonlijk advies.

 

*Om in aanmerking te komen voor deze quickscan dien je een Google Grants account te hebben óf een Google Ads account met een minimaal maandelijks budget van €500.

Vraag jouw gratis quickscan aan via onderstaand formulier!

Voornaam *
Achternaam *
E-mailadres *
Bedrijfsnaam *
Telefoonnummer *

Google Ads

Google Ads is het advertentieplatform van de grootste zoekmachine ter wereld. Adverteren in Google Ads levert je vaak een groot zoekvolume op in vergelijking tot andere zoekmachines. Met het adverteren in zoekmachines, ofwel Search Engine Advertising (SEA), plaats je tegen betaling advertenties op het internet. Google Ads biedt hierin mogelijkheden op het gebied van remarketing, display, shopping, foto, tekst en video advertenties. 

Facebook adverteren

Facebook is één van de grootste sociale netwerken ter wereld. Op dit moment telt Facebook 2,3 miljard gebruikers wereldwijd. Binnen Nederland zijn dat 10,1 miljoen Facebookgebruikers. Omdat Facebook zowel persoonlijke als demografische gegevens van gebruikers verzamelt, is het mogelijk om een zeer specifieke doelgroep te benaderen. 

Met adverteren op Facebook kun je bijvoorbeeld meer mensen in de buurt van je organisatie bereiken of berichten promoten. Door fans te genereren, kan er een grotere groep mensen bereikt worden bij de promotie van evenementen, het verzamelen van leads en het promoten van je website.

Linkedin adverteren

LinkedIn wordt door meer dan 4,6 miljoen Nederlanders gebruikt en heeft per dag 550.000 actieve bezoekers. Het platform is vooral relevant voor B2B-bedrijven die hun zakelijke dienstverlening willen promoten, vanwege de uitgebreide targeting-mogelijkheden van het zakelijke netwerk. Het is mogelijk heel gericht je doelgroep te bereiken. Campagnes waarbij de advertentie nauw aansluit op je doelgroep, zijn dan ook aan te raden.

Adverteren op LinkedIn kan onder andere via sponsored updates, leadformulieren en tekstadvertenties. Een sponsored update is vergelijkbaar met het boosten van een post op Facebook: een al geplaatste update wordt gesponsord voor meer bereik. Tekstadvertenties (eventueel met afbeelding) verschijnen bovenin of aan de rechterkant van de website en zijn te zien op verschillende LinkedInpagina’s. 

Instagram adverteren

Instagram is een invloedrijk social media kanaal. Hier ligt de focus op beelden en mensen. Adverteren op dit kanaal vraagt dan ook om een gerichte aanpak, met oog voor de karakteristieken en functionaliteiten van het kanaal. Advertenties kunnen in verhalen en nieuwsoverzichten getoond worden, met een directe doorverwijzing naar de product- of dienstenpagina. Er kan daarnaast ook gebruik gemaakt worden van zogenaamde 'influencers', die producten of diensten promoten en endorsen op hun eigen kanaal. 

Google Grants

Google Grants helpt non-profitorganisaties om via Google Ads gratis te adverteren op de zoekpagina’s van Google. Per maand krijg je $10.000 (bijna € 9.000,-) om gratis te besteden aan clicks binnen Google Grants.

Deze tekstadvertenties staan boven en onder de zoekresultaten in Google. Wanneer een gebruiker op de advertentie klikt, wordt hij doorgestuurd naar de website van de organisatie. Voor non-profitorganisaties is dit programma dus een uitstekende manier om meer mensen te bereiken.

Om in aanmerking te komen voor een account moet je organisatie in het bezit zijn van een CBF-keurmerk, of je moet door de Belastingdienst erkend zijn als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). 

Starten met digital advertising?

Lead Today heeft ervaring met het adverteren op de hier beschreven kanalen en helpt je graag verder met het effectief inzetten hiervan voor jouw organisatie. Vraag het onze experts!

Arrow