Lead Today

Digital advertising (SEA)

Online adverteren is niet weg te denken uit het huidige marketinglandschap.

Benieuwd of jouw organisatie Google Ads of Google Grants optimaal inzet? Vraag dan gratis een quickscan aan bij een van onze specialisten en ontvang persoonlijk advies.

 

*Om in aanmerking te komen voor deze quickscan dien je een Google Grants account te hebben óf een Google Ads account met een minimaal maandelijks budget van €500.

Vraag jouw gratis quickscan aan via onderstaand formulier!

Voornaam *
Achternaam *
E-mailadres *
Bedrijfsnaam *
Telefoonnummer *

Google Ads

Google Ads is het advertentieplatform van de grootste zoekmachine ter wereld. Adverteren in Google Ads levert je vaak een groot zoekvolume op in vergelijking tot andere zoekmachines. Met het adverteren in zoekmachines, ofwel Search Engine Advertising (SEA), plaats je tegen betaling advertenties op het internet. Google Ads biedt hierin mogelijkheden op het gebied van remarketing, display, shopping, foto, tekst en video advertenties. 

Display advertising

Dan is er ook nog zoiets als display advertising: het laten zien van online banners op verschillende websites. Google ads biedt display advertising aan, maar er zijn ook andere aanbieders zoals Platform 161 die je kunt gebruiken.

Met display advertising kan je remarketing inzetten. Dat betekent dat je bijvoorbeeld al jouw websitebezoekers nogmaals kunt targeten met een online banner. Wat ook mogelijk is, is geotargeting: mensen in een bepaald gebied targeten.

Google Grants

Google Grants helpt non-profitorganisaties om via Google Ads gratis te adverteren op de zoekpagina’s van Google. Per maand krijg je $10.000 (bijna € 9.000,-) om gratis te besteden aan clicks binnen Google Grants.

Deze tekstadvertenties staan boven en onder de zoekresultaten in Google. Wanneer een gebruiker op de advertentie klikt, wordt hij doorgestuurd naar de website van de organisatie. Voor non-profitorganisaties is dit programma dus een uitstekende manier om meer mensen te bereiken.

Om in aanmerking te komen voor een account moet je organisatie in het bezit zijn van een CBF-keurmerk, of je moet door de Belastingdienst erkend zijn als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). 

Starten met digital advertising?

Lead Today heeft ervaring met het adverteren op de hier beschreven kanalen en helpt je graag verder met het effectief inzetten hiervan voor jouw organisatie. Vraag het onze experts!

Arrow