Lead Today

Kwalitatieve leadgeneratie

Een voorspelbare en constante stroom aan leads genereren. 

Leadgeneratie

Leadgeneratie duidt simpelweg op het verzamelen van leads, oftewel potentiële klanten, om deze vervolgens verder te overtuigen van jouw product of dienst. Dit kan zowel via online als offline kanalen. Het afgelopen decennium heeft vooral online leadgeneratie bewezen erg effectief te zijn voor bedrijven in de B2B sector. Wat veel succesvolle bedrijven met elkaar gemeen hebben is dat ze het digitale landschap optimaal weten te gebruiken om leads te genereren en minder investeren in offline opties.

Online leadgeneratie

Bij online leadgeneratie kun je denken aan het genereren van leads middels een contact- of leadformulier. Leads laten hierbij hun gegevens achter, in ruil voor content, een antwoord op hun vraag of resultaten. Denk bijvoorbeeld aan content als een whitepaper, E-book, werkblad of template. Deze manier van leads genereren is vaak verbonden met een inbound marketingstrategie. Andere vormen van online leadgeneratie zijn social selling, online advertising en e-mailmarketing.

Offline leadgeneratie

Natuurlijk kun je buiten de online wereld ook leads werven. Dit kan via je netwerk, via beurzen of evenementen of door het gebruik van telemarketing. Alhoewel online leadgeneratie tegenwoordig populair is, ligt het aan de organisatie welke vorm van leadgeneratie het meest effectief is. Een optimale leadgeneratiestrategie maakt over het algemeen gebruik van een combinatie van online- en offline kanalen.

Leads kopen

Het is mogelijk om kant-en-klare leads in te kopen gebaseerd op een aantal selectiecriteria. Mits deze ingekochte leads kwalitatief en relevant zijn voor jouw organisatie, is dit zeker een optie om te overwegen. Dit is echter wel een korte termijn oplossing voor een groter probleem: het niet zelfstandig kunnen genereren van voldoende kwalitatieve leads op een continue basis.

Meer weten?

Bij Lead Today geloven we in het realiseren van een continue en voorspelbare stroom leads. Door onze kennis en verschillende kanalen in te zetten voor leadgeneratie vinden we de optimale samenstelling voor jouw organisatie.

Arrow