Wil jij meer leads genereren die ook echt veranderen in klanten?
Kwalitatieve leadgeneratie helpt jou om snel en effectief je marketing-salesfunnel te vullen en zo een voorspelbare en constante stroom aan leads te genereren én converteren.
Wat is kwalitatieve leadgeneratie?
Met leadgeneratie verzamel je contactgegevens van potentiële klanten en achterhaal je hun behoefte, om deze vervolgens verder te overtuigen van jouw product of dienst.
Echter is het niet de kwantiteit maar de kwaliteit van de leads die uiteindelijk telt. Daarom is het belangrijk om je leadgeneratieproces zo in te richten dat je alleen jouw specifieke doelgroep bereikt en weet te overtuigen.
Ken jouw doelgroep
Kwalitatieve leads genereren begint dus bij het door en door kennen van je doelgroep. Dit doe je door een persona op te stellen en de buyer journey of klantreis in kaart te brengen. Op basis hiervan richt je een proces in om jouw leads met een gepaste strategie te converteren.
Het leadgeneratieproces
Nu je jouw doelgroep kent als geen ander, kun je jouw leadgeneratieproces gaan inrichten. Je kiest een combinatie van strategieën: