Lead Today

Marketing & Sales alignment

  • Bij Lead Today bouwen we bruggen tussen marketing en sales. In onze whitepaper leggen we uit hoe jij hetzelfde kunt doen. Vul het formulier in, download het whitepaper en word ook lid van de alignment club! 

Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op!

Voornaam *
Achternaam *
Bedrijfsnaam *
Telefoonnummer *

Marketing en sales alignen

Marketing en sales staan schouder aan schouder in het uitdragen van een merk en het genereren van nieuwe klanten. Ze streven hetzelfde einddoel na, richten zich tot hetzelfde publiek en handelen met dezelfde organisatie in het hart. Samen zorgen marketing en sales ervoor dat potentiële klanten worden aangetrokken en verleid tot klant. De één doet het voorwerk en de ander maakt het af; een optimale alignment zou je denken.

In de whitepaper kom je meer te weten over:

 

  • Waarom de samenwerking tussen marketing en sales zo belangrijk is
  • Wat de rol van beide teams zou moeten zijn
  • Hoe je ervoor zorgt dat marketing en sales samensmelten tot een geoliede leadgeneratiemachine
  • Welke belangrijke rol marketing automation speelt in deze samenwerking

De kloof tussen marketing en sales

Ondanks deze overeenkomsten, is er toch vaak nog een kloof te bespeuren tussen marketing en sales. Dit is te wijten aan onbegrip en miscommunicatie. Uit onderzoek van HubSpot blijkt zelfs dat 87% van de termen die marketing- en salesteams gebruiken om elkaar te omschrijven een negatieve lading heeft! Dit staat haaks op wat de teams horen na te streven, namelijk: samenwerking en alignment.

 

De sleutel naar succes

De mate waarin marketing en sales samenwerken is bepalend voor succes. Wanneer deze samenwerking optimaal is, worden er moeiteloos leads gegenereerd en uiteindelijk geconverteerd naar klant. Organisaties met een geoliede samenwerking tussen marketing en sales zorgen op deze manier voor een 10% hogere jaaromzet. Maar hoe bereik je die ultieme staat van broederschap tussen marketing en sales?

Om marketing en sales goed te laten samenwerken, is een gedeelde visie nodig. Dit betekent onder andere dat de teams gedeelde definities van de ideale klant en kwalitatieve leads moeten hebben, en dat er duidelijkheid is over de rol en verantwoordelijkheden van marketing én van sales. Daarnaast moeten de twee teams op de hoogte zijn van elkaars doelen en hun activiteiten afstemmen op het behalen van gezamenlijke doelstellingen. Ook is het belangrijk om regelmatig meetings in te plannen waar marketing en sales samenkomen om elkaar feedback te geven over de kwaliteit van de binnengekomen leads. Het zijn namelijk interactie, begrip en coöperatie tussen deze twee afdelingen die uiteindelijk voor succes zorgen.

In onze whitepaper vertellen we je graag meer over hoe je van marketing en sales een geoliede leadgeneratiemachine maakt, waardoor je een voorspelbare stroom aan kwalitatieve leads  bewerkstelligt en bedrijfsgroei mogelijk wordt. Vul het formulier bovenaan deze pagina in en ontvang je eigen exemplaar van dit whitepaper!

Wil je meer weten?

Zou je graag willen weten hoe marketing en sales bij jouw bedrijf beter kunnen samenwerken? We delen onze kennis graag. Neem hier contact op, dan helpen we je verder!

Arrow