Marketingkalender

Zorg voor een consistente marketingboodschap

Marketingkalender

Kwaliteit is het sleutelwoord in een wereld van informatie-overload, waarin aandacht een schaarste is geworden. Je ultieme doel, in lijn met de inbound marketingstrategie, is het uitdragen van een uniforme boodschap via verschillende kanalen. 

Hoe zorg je er nu voor dat deze acties goed op elkaar afgestemd zijn? Een goed gestructureerde marketingkalender helpt jou met het plannen van je marketingactiviteiten, zodat je gestructureerd te werk gaat. 

De voordelen van een marketingkalender

Een marketingkalender is meer dan een overzicht van alle Nederlandse feestdagen: met een marketingkalender weten jij én je collega’s precies welke activiteiten er in de komende periode plaatsvinden. Dit kan variëren van bijvoorbeeld een geplande uiting voor de Koningsdagcampagne tot de aanvang van een structurele leadgeneratiecampagne.

Hoofdzaak is dat marketinguitingen rondom een dergelijke gebeurtenis van tevoren voorbereid kunnen worden. Je marketingaanpak wordt dan niet meer bepaald door ad hoc, last-minute acties: een marketingkalender brengt structuur aan in je marketingactiviteiten. 
Marketingkalender-compressor.jpg
Natuurlijk blijven ongeplande reacties op nieuwtjes of recente events ook belangrijk. Je wilt natuurlijk actueel blijven. Maar door het grootste gedeelte van je marketingactiviteiten van tevoren in kaart te brengen, heb je juist voor deze spontane uitingen meer tijd en ruimte. 

Logisch volgorde van content dankzij marketingkalender

Dat een marketingkalender orde schept is prettig. Maar het levert je op zichzelf nog geen nieuwe leads op. Gelukkig brengt de marketingkalender nog een onmiskenbaar voordeel met zich mee: je acties zijn nauwkeurig op elkaar afgestemd. Door content in een bepaalde logische volgorde aan te bieden gedurende een campagne geef je de lezer als het ware een lopend verhaal. Dit zorgt ervoor dat je campagneboodschap beter aankomt bij uw doelgroep.   

Overzicht van campagnetypes 

De gemiddelde marketing professional heeft doorgaans te maken met uiteenlopende campagnes. Lead Today heeft deze overzichtelijk voor je genoteerd: 

  • Geplande campagnes

Geplande campagnes beslaan geplande gebeurtenissen zoals feestdagen of beursdeelnames.

  • Structurele leadgeneratiecampagnes

Structurele leadgeneratiecampagnes zijn niet gebonden aan gebeurtenissen, maar juist aan interactie met jouw leads: wat gebeurt er wanneer er een whitepaper gedownload wordt?

  • Ad hoc campagnes

Ad hoc campagnes worden ingezet bij actiematige gebeurtenissen, waarvan de datum nog onbekend is.

Zodra je deze verdeling gemaakt hebt kun je de marketingkalender gebruiken om ervoor te zorgen dat de campagne-uitingen elkaar niet teveel kruisen. Denk daarbij ook goed na op wie je deze campagnes gaat richten. Je wilt immers voorkomen dat de lezer wordt bestookt met informatie van verschillende campagnes.  

Lead Today is jouw partner in bedrijfsgroei

De specialisten van Lead Today denken graag mee bij het opstellen van jouw marketingkalender. Samen met jou stippelen wij een groeistrategie uit, op basis van de doelen en groeiambities van jouw organisatie. Daarbij stellen we vast aan welke content je doelgroep behoefte heeft, zodat we je campagne daar zorgvuldig op kunnen aansluiten. 

Ook na het opstellen van de marketingkalender heb je de kennis van onze specialisten volledig tot je beschikking. Met een specialistisch oog kijken we hoe we nog meer uit jouw campagnes kunnen halen. Door real-time data te analyseren en de learnings toe te passen op lopende en geplande campagnes, halen we samen het maximale uit jouw marketingcampagnes. 

Ben je benieuwd wat Lead Today voor jou kan betekenen? Vul dan onderstaand formulier in en wij komen er binnen twee werkdagen op terug.

Neem contact met ons op

 
Help, weer een opt-in formulier! Bij het verzenden van het formulier geef je toestemming dat Lead Today jouw persoonsgegevens verwerkt om via verschillende marketingkanalen (telefoon, post, e-mail of social media) contact met je op te nemen. Maar geen zorgen, wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en het mooiste is dat je jezelf op elk moment kunt afmelden voor onze communicatie. Meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.