Hero image

Salesforce Marketing Cloud

Met een customer journey ben je volledig op de hoogte van de behoeftes en wensen van jouw doelgroep. De Salesforce Marketing Cloud tilt de customer journey naar een torenhoog niveau: dankzij onbegrensde personalisatie- en voorspellingsmogelijkheden is leadgeneratie via de Salesforce Marketing Cloud nog gemakkelijker.

Het platform is een combinatie van e-mailmarketing, marketing automation en content management, overgoten met een laagje kunstmatige intelligentie (AI) en geavanceerde segmentatie. Een totaalpakket, waarmee de klant op zijn wenken wordt bediend en jij ondertussen je marketingresultaten ziet stijgen!
Logo Hubspot

Vraag een persoonlijke demo aan

expert-eva_1.png We laten graag zien hoe de Salesforce Marketing Cloud werkt. Vraag vrijblijvend een persoonlijke demo aan door een van onze experts. Daarin ontdek je hoe je met Salesforce nieuwe klanten kunt werven! 

Geef in onderstaand formulier aan welke datum je het beste uitkomt, dan nemen we contact met je op om een afspraak in te plannen. 

 
Help, weer een opt-in formulier! Bij het verzenden van het formulier geef je toestemming dat Lead Today jouw persoonsgegevens verwerkt om via verschillende marketingkanalen (telefoon, post, e-mail of social media) contact met je op te nemen. Maar geen zorgen, wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en het mooiste is dat je jezelf op elk moment kunt afmelden voor onze communicatie. Meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.

1-op-1 customer journey

Dankzij de Salesforce Marketing Cloud wordt de klant uiterst persoonlijk benaderd. Op basis van het individuele gedrag van je leads voorzie je ze van de juiste informatie op het juiste moment. Het gevolg is een persoonlijke, doeltreffende en uiterst relevante communicatie. Elke klant is immers uniek – waarom zou jouw benadering dat dan niet zijn? 

De Salesforce Marketing Cloud (voorheen bekend als ExactTarget) maakt het mogelijk om 1-op-1 customer journeys te ontwikkelen, op maat gemaakt voor de individuele lead. Zo krijg je perfect inzicht in jouw doelgroep en wordt het duidelijk waar je potentiĆ«le klant behoefte aan heeft. Deze kennis is nodig om een doelgerichte inbound leadgeneratiestrategie te ontwikkelen. 

Lees in ons whitepaper over inbound leadgeneratie meer over hoe en waarom je een succesvolle inbound marketingstrategie ontwikkelt.

Voorspellingen dankzij AI

Marketing ondergaat een ware AI revolutie. Zo kan de Salesforce Marketing Cloud dankzij AI individuele customer journeys voorspellen, plannen, personaliseren en optimaliseren. Door inzicht te krijgen in de kanalen, apparaten en fases van de klantreis kun je klanten relevante en gepersonaliseerde content leveren, daar waar het meest effectief is. Persoonlijk contact op grote schaal wordt zo wel heel eenvoudig!

Uit een recent onderzoek van Salesforce onder 3.500 marketeers blijkt dat 65% van de moderne B2B-klant overweegt om van merk te veranderen als de communicatie niet gepersonaliseerd is. Personalisatie is dus noodzakelijk om mee te blijven doen met het marketingspel, en hoe kan dat eenvoudiger dan met AI?

2017-06-29-09_58_54-Demo_-Marketing-Cloud-Salesforce-com.png
Ruim 57% van de ondervraagden gaf aan dat AI essentieel is in het leveren van 1-op-1 communicatie. De customer journey speelt daarbij een belangrijke rol: 76% is ervan overtuigd dat een customer journey die alle touchpoints en kanalen in kaart brengt cruciaal is voor hun succes. Dankzij de AI van de Salesforce Marketing Cloud is het mogelijk om een gepersonaliseerde customer journey tot in detail vast te leggen. Een ideaal uitgangspunt voor optimale communicatie dus!  
 
Omdat alle functionaliteiten in de cloud staan, is het makkelijk toegankelijk voor iedereen die internet heeft. Zo kun je het eenvoudig bedienen. Bijkomend voordeel van de Marketing Cloud is dat je kunt beginnen met een op maat gemaakt pakket, die aan te vullen is wanneer en hoe je maar wilt.

Rol van AI in marketing

In het Salesforce State of Marketing rapport van 2017 is bekeken in hoeverre Artificial Intelligence (AI) een belangrijke rol speelt in de huidige marketing aanpak van groeiende bedrijven. Gebaseerd op een onderzoek onder 3.500 marketeers wereldwijd, geeft het rapport inzicht in het gebruik van AI.

57 % van de marketing managers geeft aan dat AI essentieel is voor een betere customer experience. Dankzij AI kan een organisatie leren van het contact met de klant, om op die manier de communicatie met klanten steeds verder te optimaliseren. 
In het Salesforce State of Marketing rapport van 2017 is bekeken in hoeverre Artificial Intelligence (AI) een belangrijke rol speelt in de huidige marketing aanpak van groeiende bedrijven. Gebaseerd op een onderzoek onder 3.500 marketeers wereldwijd, geeft het rapport inzicht in het gebruik van AI.

Het creeƫren van optimaal klantencontact en gepersonaliseerde communicatie is belangrijk. Ruim de helft van de klanten geeft aan van merk te wisselen als een bedrijf geen moeite doet om te personaliseren. Onder B2B klanten is dat aantal 65%. Een gepersonaliseerde benadering helpt dus om klanten te behouden.
In het Salesforce State of Marketing rapport van 2017 is bekeken in hoeverre Artificial Intelligence (AI) een belangrijke rol speelt in de huidige marketing aanpak van groeiende bedrijven. Gebaseerd op een onderzoek onder 3.500 marketeers wereldwijd, geeft het rapport inzicht in het gebruik van AI.

Marketing ondergaat een ware AI revolutie. Zo'n 50% van de ondervraagde marketeers geeft aan al AI te gebruiken. Ruim een kwart is van plan om in de komende twee jaar AI toe te passen. Dankzij AI kunnen de marketeers doelgerichter campagnes inzetten, met een hogere ROI as gevolg. 

Download ons whitepaper over inbound leadgeneratie

Whitepaper Cover Inbound marketing is het fundament voor succesvolle leadgeneratie. De customer journey is daar een essentieel onderdeel van. 

Wil je weten hoe je een resultaatgerichte inbound marketingstrategie formuleert? Download dan dit whitepaper!
 

Help, weer een opt-in formulier! Bij het verzenden van het formulier geef je toestemming dat Lead Today jouw persoonsgegevens verwerkt om via verschillende marketingkanalen (telefoon, post, e-mail of social media) contact met je op te nemen. Maar geen zorgen, wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en het mooiste is dat je jezelf op elk moment kunt afmelden voor onze communicatie. Meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.

Laat je inspireren door onze blogs

Wil je weten hoe je jouw marketing een impuls kunt geven? Lees dan ons blog met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van digitale marketing. Hieronder alvast een selectie waarvan wij denken dat je ze interessant zult vinden!