SEA

Online adverteren voor betere marketingresultaten

Wat is SEA?

“Even Googelen”: het is een veelgehoorde uitdrukking. Zodra iemand op zoek gaat naar een stukje informatie, een antwoord op een prangende vraag of een oplossing voor een acuut probleem, wordt Google geraadpleegd. Omdat deze online zoekmachine dé plaats is waar mensen op zoek gaan naar oplossingen, producten en diensten, is het logisch om ook op die plek jouw advertenties in te zetten.

Met Search Engine Advertising (SEA) plaats je tegen betaling advertenties op het internet. Deze advertenties hebben verschillende doelen: 

  • Bereik: zoveel mogelijk vertoningen van je advertentie verkrijgen
  • Verkeer: zoveel mogelijk klikken genereren op je advertentie
  • Conversies: zoveel mogelijk conversies realiseren 

De SEA-aanpak van Lead Today

Bovenstaande bedrijfsdoelstellingen hebben uiteindelijk één gemeenschappelijk einddoel: ze dragen bij aan betere marketingresultaten. Om meer naamsbekendheid en omzet voor je organisatie te realiseren helpt Lead Today je met het effectief inzetten van SEA. Daarvoor hanteren wij een gestructureerde aanpak. 

Allereerst bepalen we een weldoordachte SEA-strategie, waarin we vaststellen welke advertentie het beste bij jouw bedrijfsdoelstellingen passen. Vervolgens zorgen we ervoor dat je advertenties relevant zijn aan de ingestelde zoekwoorden en de landingspagina waarnaar het verwijst. Tenslotte onderwerpen we je campagnes constant aan een kritisch onderhoud, om zo de prestaties van je adverteerinspanningen optimaal te houden.

Kies de meest geschikte advertentiemogelijkheden

Waarschijnlijk is iedereen bekend met de tekstadvertenties die boven de organische zoekresultaten in Google staan. Deze meest basale, maar niettemin uiterst doeltreffende manier van adverteren gebeurt via het Google Zoeknetwerk. De mogelijkheden van online adverteren strekken zich echter veel verder uit:

  • Met het Displaynetwerk van Google kun je banners - advertenties op websites die relevant zijn aan je bedrijf of organisatie -  plaatsen, om zo de zichtbaarheid en naamsbekendheid van jouw merk te vergroten
  • Met foto- en videoadvertenties trek je snel de aandacht van bezoekers 
  • Via Google Shopping begeleid je bezoekers die op zoek zijn naar een bepaald product onmiddellijk naar je webshop 
  • Met remarketing kun je advertenties weergeven aan mensen die eerder jouw website hebben bezocht

Om advertenties zo effectief mogelijk in te zetten maken wij naast Google Ads ook gebruik van Bing. Bing is, mede dankzij de lagere kosten en concurrentie, een belangrijk kanaal voor je SEA-aanpak.

Beheer en optimalisatie

Om de resultaten van je campagnes zorgvuldig te beheren en optimaliseren voeren wij maandelijks een uitgebreide rapportage uit. In deze rapportage analyseren wij de gepresenteerde data op basis van het REAN model (Reach, Engage, Activate, Nurture) en dragen we concrete actiepunten aan. Ook kunnen wij voor jou een dashboard ontwikkelen, waarin je de meest relevante statistieken overzichtelijk en snel kunt vinden.  

Voor een goede beoordeling van je resultaten kijken we niet alleen naar de advertentiecampagnes. Ook nemen wij het organische verkeer en e-mailmarketing in beschouwing. Zo kunnen we de effectiviteit van je marketingkanalen in de complete klantreis evalueren: 

  • Bereik – aantal vertoningen, clicks en CTR 
  • Betrokkenheid – gemiddelde bezoekersduur, aantal bezochte pagina’s, bouncepercentage
  • Activeren – aantal conversies
  • Loyaliteit – aantal terugkerende bezoekers

De analyse doen we middels conversieattributie. Daarbij wordt een bepaalde waarde toegekend aan online kanalen die gebruikt worden voordat iemand overgaat tot een conversie. Uiteindelijk streven we naar een dusdanig geoptimaliseerd account, dat de gegenereerde winst hoger is dan de uitgegeven adverteerkosten. 

Wat kan Lead Today voor jou betekenen?

Ben je benieuwd naar alle mogelijkheden van online adverteren? Of wil je weten hoe wij je kunnen helpen met het opzetten van een winstgevende SEA-aanpak? Vul dan onderstaand formulier, dan bellen we graag met je!

Neem contact met ons op

 
Ik ga akkoord met de privacyvoorwaarden.