Search Engine Advertising (SEA)
Search Engine Advertising (SEA) is het adverteren in online zoekmachines, zoals Google of Bing. Op deze manier zorg je ervoor dat je, met een advertentie, direct hoog in de zoekmachine komt te staan op zelfgekozen zoektermen. Uiteraard wil je alleen betalen voor relevante bezoekers die interesse hebben in jouw product of dienst. Daarom zorgen wij ervoor dat jouw advertenties op de juiste momenten worden getoond aan de juiste doelgroep, zodra zij zoeken op relevante woorden.
Adverteren in de zoekmachine(s) is één van de manieren om jouw vindbaarheid direct een boost te geven en meer kwalitatief verkeer naar je website te trekken. De zoeker komt niet per ongeluk op jouw website, maar heeft zelf al moeite gedaan om bij je uit te komen. Kortom, de kans op conversie is groter. Mooi bijkomend voordeel: omdat je zelf het advertentiebudget bepaalt, heb je controle over de kosten en zie je direct resultaat.
Adverteren in zoekmachines, een kunst op zich
Adverteren in Google is een complex spel van verschillende type zoekwoorden, targeting opties, biedingen, zoekwoordgroepen en ga zo maar door. Hierdoor is het opzetten van een effectieve campagne op z’n zacht gezegd uitdagend. Doordat onze online marketeers dagelijks campagnes voor onze klanten beheren en optimaliseren kennen zij het spel door en door en weten zij precies wat wel en niet werkt. Daarom zijn zij jouw ideale partner voor een campagne van het hoogste niveau.
SEA dienstverlening op maat
Wij bieden klanten SEA dienstverlening op maat. Op basis van jouw wensen en behoeften stellen we een pakket samen dat past bij je doel en budget. Je kiest hoe jij met ons wil samenwerken: wil je een dashboard met realtime de inzichten van de campagne? Heb je behoefte aan structureel overleg zodat wij je haarfijn uit kunnen leggen wat we hebben gedaan en welke kansen we hebben gespot? Of wil je dat wij het voor je uit handen nemen maar ontvang je graag een maandelijks rapport? Het kan allemaal!
Ons team van specialisten heeft een datagerichte mindset. Data is key en geeft jou (en ons) de antwoorden die we nodig hebben om de doelgroep te bereiken en jouw doelen te behalen. In onze campagnes kijken we daarom niet enkel naar de resultaten van de advertenties, maar ook naar wat de doelgroep vervolgens op jouw website doet. Door deze inzichten te combineren met onze marketingkennis en jouw klantkennis creëren we samen de perfecte campagne.
Nog meer bereik?
Wil je nog meer online bereik en resultaat behalen? Dan heb je via Google nog tal van extra uitbreidingsmogelijkheden waarmee dit kan worden gerealiseerd. Denk aan het inzetten van remarketing, banners op andere websites of video-advertenties op YouTube.
Welke stappen doorlopen we?
Onze aanpak is als volgt:
- De eerste stap is een gedegen onderzoek doen. Het is belangrijk om te weten op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt en wat de concurrentie doet. Op basis van dit onderzoek én jouw doelen bepalen we de zoekwoorden.
- We richten een Google Ads account in waar jij zelf ook toegang tot hebt. Dit account koppelen we aan Google Analytics, zodat we alles door kunnen meten.
- We schrijven de advertentieteksten.
- Als de campagne live staat, analyseren we de data en verzamelen we inzichten. We optimaliseren waar nodig.
- Uiteraard houden we ons continu bezig met de nieuwste ontwikkelingen. We nemen jou als klant hierin mee en staan gedurende de samenwerking structureel stil bij de behaalde resultaten.