Met behulp van deze business to business (B2B) groeitest krijg je direct inzicht in de groeipotentie van jouw organisatie én ontvang je nuttige tips om waar nodig te optimaliseren. Het is belangrijk dat jouw doelgroep jouw producten of diensten goed begrijpt, dus zorg voor heldere en duidelijke communicatie. Zo krijg je grip op bedrijfsgroei!
Veel organisaties willen wel groeien, maar zijn zich niet bewust van de onbenutte groeikansen op het gebied van marketing en sales. Dit is juist waar je veel terrein kan winnen als het gaat om bedrijfsgroei. Vooral wanneer een onderneming producten of diensten direct aan andere bedrijven levert. Door marketing en sales optimaal te laten (samen)werken en andere bedrijven te informeren over jouw aanbod, ontstaat een geoliede leadgeneratiemachine en ligt de weg naar bedrijfsgroei wijd open.
De samenwerking tussen marketing en sales is hierbij essentieel voor succes en bedrijfsgroei. In B2B-besluitvormingsprocessen zijn vaak verschillende afdelingen betrokken, zoals inkoop, techniek en financiën. Door de juiste diensten aan te bieden en marketing en sales te optimaliseren, kun je jouw bedrijf laten groeien. Gerichte marketingstrategieën helpen om de focus te behouden en om ervoor te zorgen dat alle neuzen in dezelfde richting staan. Een sterke merkidentiteit helpt je namelijk om op te vallen tussen concurrenten en je merk te positioneren in de markt.
De B2B groeitest is ontwikkeld voor B2B organisaties met +30FTE en een ambitie om te groeien! Alle vragen zijn gebaseerd op ons Lead Today Groeimodel, waarin de volgende 6 pijlers naar voren komen: