Online campagnes

Combineer kanalen voor maximale resultaat

Wil je meer resultaat uit je online campagnes? Onze specialisten zetten doelgerichte campagnes op die zorgen voor zichtbaarheid en conversie.

Wat jij kunt bereiken met onze campagnes:

Figure
Online campagnes combineren?

Spar met onze online marketing specialisten over jouw uitdaging 

Demi

Demi den Heijer
Online Marketing Specialist

Waarom kiezen voor online campagnes?

  • Bereik je doelgroep op het juiste moment – Online campagnes stellen je in staat om je boodschap precies op het juiste moment aan de juiste mensen te tonen, waardoor de kans op conversie wordt vergroot. 

 

  • Meetbare resultaten en optimalisatie –  Met online campagnes kun je de prestaties van je advertenties in real-time meten. Dit maakt het mogelijk om je campagnes continu te optimaliseren, zodat je het meeste uit je budget haalt en jouw doelstellingen efficiënt behaalt.

 

  • Flexibiliteit en schaalbaarheid – Of je nu een lokaal bedrijf bent of internationaal wilt uitbreiden, online campagnes bieden de flexibiliteit om je bereik te schalen. 

Onze werkwijze in 4 stappen

1. Campagneplan opzetten

Op basis van de gewenste doelgroep in combinatie met het beoogde doel creëren wij een campagneplan op maat. In dit campagneplan geven wij gedegen advies over de beste aanpak, welke kanalen we hiervoor in willen zetten en welke marketingtactieken we gaan gebruiken.

2. Meetbaarheid instellen

Om ervoor te zorgen dat wij aan de hand van de juiste data de campagne kunnen optimaliseren, zorgen we ervoor dat de campagne goed meetbaar is. Zo behalen we het maximale resultaat.

3. Onderhoud

Na livegang houdt de online marketeer de campagne nauwlettend in de gaten. We analyseren de data, verzamelen de juiste inzichten en optimaliseren waar nodig om maximaal resultaat te behalen! Het is cruciaal om van deze inzichten te leren en de campagne continu te verbeteren.

4. Rapportages en besprekingen

We delen alle resultaten proactief met je. Wil je een realtime dashboard? Wekelijks even zitten of ontvang je liever maandelijks een uitgebreide rapportage? De vorm bepalen we met elkaar!

Heb je interesse in online campagnes?

Vul het formulier in en wij denken met je mee. 

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Naam*
Online campagnes zijn niet alleen een middel om je merk te promoten, ze zijn een strategisch instrument om je doelgroep te bereiken, te engageren en te converteren.

— Tim de Vaal, Online Marketeer Lead Today

Veelgestelde vragen over online campagnes

Wat zijn online campagnes en waarom zijn ze belangrijk?

Online campagnes zijn marketingactiviteiten die via digitale kanalen zoals zoekmachines, social media, e-mail of display-netwerken plaatsvinden. Ze zijn belangrijk omdat ze bedrijven in staat stellen om hun merk direct bij de doelgroep te krijgen, meetbare resultaten te behalen en campagnes snel aan te passen op basis van prestaties. Het stelt bedrijven ook in staat om op de juiste momenten zichtbaar te zijn voor hun klanten.

Het juiste platform hangt af van je doelgroep en bedrijfsdoelen. LinkedIn is bijvoorbeeld ideaal voor B2B-marketing, terwijl Facebook en Instagram beter werken voor B2C-campagnes. Google Ads is uitstekend voor zoekgerelateerde advertenties, terwijl TikTok kan helpen om een jonger publiek aan te spreken. Wij helpen je bij het kiezen van de platforms die het beste aansluiten bij jouw marketingdoelen en doelgroep.

Het succes van een online campagne wordt gemeten aan de hand van verschillende KPI’s (Key Performance Indicators), zoals klikfrequentie (CTR), conversieratio, kosten per conversie (CPC), en het bereik van de campagne. Het is belangrijk om van tevoren duidelijke doelstellingen te stellen, zodat je kunt bepalen of de campagne succesvol is. Wij gebruiken geavanceerde analysetools om je campagne te monitoren en optimaliseren.

Het benodigde budget hangt af van je doelstellingen, het gekozen platform en de concurrentie in je sector. We adviseren een testbudget om de effectiviteit van verschillende advertenties en doelgroepen te beoordelen. Zodra je duidelijk hebt welke elementen het beste werken, kun je het budget verhogen om de resultaten te schalen.