Conversie optimalisatie

Meer leads door continu je website te optimaliseren

Wil je meer halen uit je websitebezoekers? Wij verbeteren je pagina’s stap voor stap, zodat meer bezoekers ook echt klant worden.

Wat jij kunt bereiken met conversie optimalisatie:

Figure
Conversie optimalisatie?

Spar met onze online marketing specialisten over jouw uitdaging 

Afbeelding van Mike

Mike Joppe
Partner van Lead Today

Conversie optimalisatie bij Lead Today

Bij Lead Today is conversie optimalisatie verwerkt in meerdere elementen van de groeistrategie die we opleveren aan onze klanten. Conversie optimaliseren is een continu proces dat gericht is op het maximaliseren van het aantal conversies per individuele gebruiker.

We zorgen er bij ons leadgeneratieplan voor dat er een optimale omgeving wordt gecreëerd om leads te kunnen genereren; conversie optimalisatie is hier onderdeel van. Dit helpt niet alleen bij het genereren van leads, maar ook om de omzet te verhogen door de effectiviteit van de website te verbeteren en meer resultaten te behalen zonder extra bezoekers te hoeven aantrekken.

Onze werkwijze in 4 stappen

1. Website analyseren

Wij starten met een analyse van de elementen die belangrijk zijn voor conversie optimalisatie zoals formulieren, CTA, website gebruiksvriendelijk, kwaliteit van content etc.

2. Inrichting GA4 en GTM

Wij zorgen bij een Google Analytics en Google Tag Manager inrichting dat alle klikken en formulierverzendingen op je website meetbaar worden gemaakt.

3. Website optimaliseren

Na de inrichting doorlopen we de elementen die belangrijk zijn voor conversies. We voeren A/B-testen uit op bepaalde pagina’s om de effectiviteit van verschillende elementen, zoals structuur en content, te analyseren en zo de gebruikerservaring te verbeteren.

4. Rapportages en besprekingen

Door onze maandelijkse rapportages en structurele meetings blijf jij op de hoogte van de behaalde resultaten en de te verrichten werkzaamheden.

Eerst gewoon even kennismaken? Dat snappen we. We denken graag met je mee!

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Conversie optimalisatie tools

Er zijn tal van tools om te kunnen A/B testen op je website. Zo kun je de gratis tool van Google; Google Optimize, gebruiken om verschillende versies van je website aan je bezoekers weer te geven. Dit vergt wel wat basiskennis van HTML en wat oefening. Deze tools zijn essentieel voor conversion rate optimization, omdat ze helpen bij het verhogen van het conversie percentage door verschillende elementen te testen en te optimaliseren zonder extra advertentiekosten. Als onderdeel van onze strategie bieden we e-books aan om waardevolle informatie te delen en conversies te verhogen.

Je kunt natuurlijk ook direct iets aanpassen op je website en kijken of er verbetering te zien is in vergelijking met eerdere maanden met behulp van data uit Google Analytics.

Ook zitten er vaak A/B test opties in CMS- en landingspagina software zoals Instapage en Unbounce. Wij meten zowel harde als zachte conversies om een volledig beeld te krijgen van de prestaties.

Continu optimaliseren en meten is waar conversie optimalisatie om draait. Het is top om maximaal resultaat te behalen met A/B-testen bij onze klanten.

— Kim Peragine

 

Kim Peragine - vierkant klein

Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie

Wat is conversie optimalisatie (CRO)?

Conversie optimalisatie (CRO) is het proces waarbij je je website verbeterd om het percentage bezoekers dat een gewenste actie onderneemt. Denk aan het invullen van een leadformulier of aankoop doen. Bij Lead Today draait dit om het stap voor stap analyseren en optimaliseren van cruciale elementen zoals formulieren, call‑to‑actions, gebruiksvriendelijkheid en content.

Als je veel websiteverkeer hebt maar weinig conversies oplevert, of als je ziet dat bezoekers afhaken bij bijvoorbeeld formulieren, dan is CRO essentieel. Het maakt je klantreis efficiënter en helpt bestaande bezoekers beter omzetten in klanten.

Bijna elk element vormt een kans voor verbetering. De indeling van pagina’s, call‑to‑action knoppen, navigatie, laadsnelheid, formulieren en content. CRO draait om het wegnemen van obstakels in de bezoekerservaring

CRO is een continu proces. Gebruikersgedrag, technologie en marktontwikkelingen veranderen constant. Daarom is voortdurend monitoren, testen en bijsturen onmisbaar voor blijvend succes.