-
Call-to-action (CTA)
Een CTA is een aanmoediging voor de bezoeker om een bepaalde actie uit te voeren. Vaak zijn dit knoppen of links op een website die verwijzen naar een bepaalde pagina, een formulier of een download. Je kunt je website aanzienlijk verbeteren door CTA’s toe te voegen. Het maakt natuurlijk ook uit waar je de CTA plaatst en hoe je deze vormgeeft. Is hij wel opvallend genoeg? Moet de kleur of tekst van de knop anders?
-
Formulieren
Formulieren zijn vaak erg belangrijk voor B2B organisaties, aangezien dit dé manier is om leads te genereren. Aan formulieren valt vaak nog veel te optimaliseren; zo kan de lengte van het formulier veel uitmaken voor je conversiepercentage. Ook maakt het natuurlijk uit waarom mensen hun gegevens achterlaten. Is het onduidelijk wat een nieuwsbriefinschrijving hun oplevert? Dan zijn bezoekers minder geneigd om zich aan te melden. Bedenk tot slot ook of je formulier wel zichtbaar genoeg is op je website. Zijn er genoeg CTA’s die naar je formulieren linken? Staan de formulieren zelf wel op de goede pagina’s?
Natuurlijk zijn dit niet de enige elementen die je kunt optimaliseren voor een hoger conversiepercentage. De gebruikersvriendelijkheid van je website, de kwaliteit en relevantie van je content en het design wegen ook zwaar mee.