GEO

Vergroot je vindbaarheid in AI zoekmachines

Wil je dat AI-platformen jouw organisatie aanbevelen als dé oplossing? Wij zorgen voor een strategisch fundament waarmee je zichtbaar én geloofwaardig bent in de nieuwe wereld van AI-gestuurde zoekresultaten.

Wat jij kunt bereiken met onze AI aanpak:

Figure
Wil jij zichtbaar worden in AI?

Pionier mee in de AI-revolutie en neem een voorsprong op je concurrentie.

Afbeelding van Mike

Mike Joppe
Partner van Lead Today

Waarom kiezen voor vindbaar in AI (GEO)?

  • Voorlopen in de AI-revolutie  – AI verandert hoe mensen zoeken, ontdekken en beslissen. Wil je straks genoemd worden door AI-zoekmachines, zoals ChatGPT? Investeer nu en bouw aan een voorsprong in een speelveld waar concurrenten nog moeten starten.
 
  • Investeer in online autoriteit – Zichtbaarheid zonder betrouwbaarheid is waardeloos. Met GEO bouw je aan digitale autoriteit en geloofwaardigheid. Dit is de basis om door AI herkend en opgenomen te worden in antwoorden.
 
  • Ontdek jouw kansen in AI  – We kijken verder dan klikken en conversies. We meten of AI je ziet, noemt en vertrouwt. Daarna kijken we hoe je verder kan groeien.

Benieuwd waar je AI groeikansen liggen?

Vraag nu de gratis GEO-quickscan aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Onze werkwijze in 4 stappen

1. Gratis GEO-quickscan

We starten met een gratis analyse van je zichtbaarheid voor AI-platformen zoals ChatGPT, Perplexity en Google AI Overviews.

Je ontvangt inzicht in:

  • Of je website technisch gereed is om te worden getoond in AI zoekmachines
  • Je online autoriteit hoog genoeg is om te starten met AI vindbaarheid
  • Een kleine doorkijk of er al zichtbaarheid is bij AI zoekresultaten

 

Zo ontdek je of GEO relevant is voor jouw organisatie, zonder verplichtingen.

2. GEO strategie

Is er potentie? Dan duiken we dieper. In deze analyse brengen we jouw situatie, content, techniek en autoriteit in kaart. We formuleren een strategie om je website gericht zichtbaar te maken binnen AI-gestuurde zoekresultaten. De GEO strategie bestaat uit de volgende onderdelen: 

  • AI technische audit
  • Online autoriteit
  • AI Concurrentie
  • Prompt advies

De investering voor deze dienst is €1.760,-

3. Klaarstomen voor AI

In losse vervolgprojecten brengen we je website technisch en inhoudelijk op orde voor AI.
Denk aan:

  • Structured data zodat AI je content kan begrijpen en indexeren
  • FAQ’s en contentstrategie voor betere uitlegstructuren én content gericht op relevante prompts
  •  Technische optimalisaties zoals laadsnelheid, crawltoegang en bestandstructuren

 

Zo bouwen we stap voor stap aan een AI-bestendige basis.

4. Pionier mee in AI vindbaarheid

Zodra de basis is neergezet gaan we maandelijks werken aan je vindbaarheid in AI zoekmachines. Dat doen we o.a. door:

  • Het ontwikkelen van nieuwe content voor AI
  • Technische website aanpassingen
  • Het opbouwen van autoriteit op de juiste platformen
  • Prompt analyses en monitoring
  • Het toepassen van nieuwe AI ontwikkelingen

Heb jij interesse in onze AI vindbaarheid dienst?

Vul het formulier in en wij denken met je mee. 

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wie straks zichtbaar wilt zijn in AI, moet vandaag bouwen aan vertrouwen en zorgen dat ze herkend worden als expert.

— Claudia Corpeleijn, online marketeer Lead Today

AI verandert het zoekgedrag. Ben jij nog wel bij?

Ontdek hoe AI het spel verandert en wat jij nu moet doen om je zichtbaarheid te behouden of te verbeteren. Download nu de trends!

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Veelgestelde vragen over vindbaar in AI

Welke stappen kan ik ondernemen om mijn bedrijf beter vindbaar te maken in AI-zoekmachines?

Je begint met een goede basis: zorg dat AI-bots je website kunnen crawlen en begrijpen. Dat doe je door structured data toe te voegen, je content actueel te houden en externe bronnen aan te laten tonen dat jij een betrouwbare speler bent. Een GEO-quickscan helpt je om inzicht te krijgen in waar je nu staat.

AI-systemen werken anders dan Google. Ze beantwoorden vragen op basis van brondata en relevantie. Door content te maken die antwoord geeft op specifieke vragen en door autoriteit op te bouwen via externe platforms, vergroot je je zichtbaarheid bij prompts die relevant zijn voor jouw diensten.

Nee. SEO richt zich vooral op zoekmachines zoals Google. Vindbaarheid in AI vraagt óók om content die AI begrijpt, structured data die goed is ingericht en vermeldingen op externe bronnen die AI als betrouwbaar beschouwt. Het is een nieuwe laag bovenop traditionele SEO.

Niet per se. Vaak zijn slimme aanpassingen genoeg. Denk aan een heldere contentstructuur, FAQ-secties en technische optimalisaties zoals structured data. We pakken dit stap voor stap aan en jij houdt de regie.

Onze laatste resources over AI:

verschil tussen SEO en AI zichtbaarheid

Wat is het verschil tussen SEO en AI zichtbaarheid?

Traditionele SEO en AI-zoekmachines zoals Google SGE en SearchGPT werken volgens andere spelregels. In deze blog leggen we uit hoe die systemen werken en wat jij kunt doen om in deze AI-gedreven zoekomgeving goed zichtbaar te blijven.

Vergroot je online zichtbaarheid in AI zoekmachines

Vergroot zichtbaarheid in AI zoekmachines

AI verandert het zoeklandschap razendsnel. In deze blog lees je hoe AI-gestuurde zoekmachines bepalen wat gebruikers te zien krijgen én hoe je daar slim op inspeelt. Onmisbaar voor wie voorop wil blijven lopen in online marketing.

AI & Marketing: Hoe AI ons vakgebied vormgeeft

AI verandert niet alleen wat we doen in marketing, maar ook hoe we denken. In deze blog lees je hoe AI bij Lead Today geen losse gimmick is, maar een geïntegreerd onderdeel van ons dagelijks werk, altijd met focus op resultaat.