Wil je dat AI-platformen jouw organisatie aanbevelen als dé oplossing? Wij zorgen voor een strategisch fundament waarmee je zichtbaar én geloofwaardig bent in de nieuwe wereld van AI-gestuurde zoekresultaten.
Wat jij kunt bereiken met onze AI aanpak:
Pionier mee in de AI-revolutie en neem een voorsprong op je concurrentie.
Mike Joppe
Partner van Lead Today
Voor DOA Amsterdam (het grootste asiel in Nederland) hebben we recent structured data geïmplementeerd op hun website. Niet zomaar als technische optimalisatie, maar met direct meetbaar resultaat.
Hun beschikbare dieren zijn nu zichtbaar in ChatGPT zodra iemand een relevante vraag stelt, zoals “Ik wil een Jack Russell adopteren in Amsterdam”. Benieuwd hoe we dat voor elkaar hebben gekregen?
Wij worden inmiddels getoond in Google AI Overviews en diverse AI-platformen, wat laat zien dat onze content voldoet aan de hoogste eisen van relevantie en autoriteit.
Dit is het resultaat van een gerichte aanpak op techniek, structuur, E‑E‑A‑T en strategisch gekozen thema’s.
Het concrete resultaat: meer zichtbaarheid, hogere doorklikken en bevestiging van onze positie als betrouwbare bron binnen AI-gedreven zoekresultaten.
"*" geeft vereiste velden aan
We starten met een gratis analyse van je zichtbaarheid voor AI-platformen zoals ChatGPT, Perplexity en Google AI Overviews.
Je ontvangt inzicht in:
Zo ontdek je of GEO relevant is voor jouw organisatie, zonder verplichtingen.
Is er potentie? Dan duiken we dieper. In deze analyse brengen we jouw situatie, content, techniek en autoriteit in kaart. We formuleren een strategie om je website gericht zichtbaar te maken binnen AI-gestuurde zoekresultaten. De GEO strategie bestaat uit de volgende onderdelen:
De investering voor deze dienst is €1.760,-
In losse vervolgprojecten brengen we je website technisch en inhoudelijk op orde voor AI.
Denk aan:
Zo bouwen we stap voor stap aan een AI-bestendige basis.
Zodra de basis is neergezet gaan we maandelijks werken aan je vindbaarheid in AI zoekmachines. Dat doen we o.a. door:
"*" geeft vereiste velden aan
— Claudia Corpeleijn, online marketeer Lead Today
"*" geeft vereiste velden aan
Je begint met een goede basis: zorg dat AI-bots je website kunnen crawlen en begrijpen. Dat doe je door structured data toe te voegen, je content actueel te houden en externe bronnen aan te laten tonen dat jij een betrouwbare speler bent. Een GEO-quickscan helpt je om inzicht te krijgen in waar je nu staat.
AI-systemen werken anders dan Google. Ze beantwoorden vragen op basis van brondata en relevantie. Door content te maken die antwoord geeft op specifieke vragen en door autoriteit op te bouwen via externe platforms, vergroot je je zichtbaarheid bij prompts die relevant zijn voor jouw diensten.
Nee. SEO richt zich vooral op zoekmachines zoals Google. Vindbaarheid in AI vraagt óók om content die AI begrijpt, structured data die goed is ingericht en vermeldingen op externe bronnen die AI als betrouwbaar beschouwt. Het is een nieuwe laag bovenop traditionele SEO.
Niet per se. Vaak zijn slimme aanpassingen genoeg. Denk aan een heldere contentstructuur, FAQ-secties en technische optimalisaties zoals structured data. We pakken dit stap voor stap aan en jij houdt de regie.
Traditionele SEO en AI-zoekmachines zoals Google SGE en SearchGPT werken volgens andere spelregels. In deze blog leggen we uit hoe die systemen werken en wat jij kunt doen om in deze AI-gedreven zoekomgeving goed zichtbaar te blijven.
AI verandert het zoeklandschap razendsnel. In deze blog lees je hoe AI-gestuurde zoekmachines bepalen wat gebruikers te zien krijgen én hoe je daar slim op inspeelt. Onmisbaar voor wie voorop wil blijven lopen in online marketing.
AI verandert niet alleen wat we doen in marketing, maar ook hoe we denken. In deze blog lees je hoe AI bij Lead Today geen losse gimmick is, maar een geïntegreerd onderdeel van ons dagelijks werk, altijd met focus op resultaat.
Benieuwd of jouw organisatie al zichtbaar is in AI-platforms zoals ChatGPT of Perplexity? Onze experts kijken graag mee en laten je zien waar jouw merk nu staat.