Blog

Marketing Automation
Leestijd 10 minuten

Marketing automation checklist

Image Blogpost
Om succesvol aan de slag te gaan met marketing automation moet je als bedrijf bepalen of je er klaar voor bent. Eerder hebben we het al gehad over het inzetten van marketing automation als leadgenerator voor B2B-bedrijven en hoe inbound marketing hier de drijfveer is. Als je er nog niet meer bekend bent, lees dan hier meer over marketing automation.

Beginnen met marketing automation is een grote stap en het is belangrijk om als bedrijf te weten of je klaar bent om deze stap te nemen. Beantwoord onderstaande vragen om erachter te komen!

 
Mis niets

Een update ontvangen wanneer een nieuw blogbericht verschijnt? Schrijf je in en blijf als eerste op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in B2B marketing.

De Marketing Automation checklist: 

1. Marketing automation is een kostbare en tijdrovende investering

  • Zijn er marketeers in huis die tijd kunnen maken om aan de slag te gaan met marketing automation?
  • Ben je bereid om nu te investeren om meer leads te genereren op de lange termijn?          

2. Succesvolle samenwerking tussen marketing en sales is van groot belang

  • Ben je bereid om het marketing- en salesteam met elkaar te integreren?

3. De marketing automation software systemen zijn een alles-in-een pakket

  • Kun je de stap maken om afzonderlijke marketing- en salessoftwaresystemen los te laten en over te stappen naar één overkoepelend systeem?

4. Contentcreatie is belangrijk voor succesvolle marketing automation

  • Houdt jouw bedrijf een blog bij of ben je bereid een blog te starten?
  • Verstuur je een nieuwsbrief of ben je bereid hiermee te starten?
  • Zijn er e-books/whitepapers of ben je bereid hiermee te beginnen?

5. Gebruik maken van een CRM-systeem is een must

  • Ben je bereid het huidige CRM-systeem te integreren of gebruik te maken van een built-in CRM-systeem?


Als de bovenstaande vragen met een ja zijn beantwoord ben je klaar om met marketing automation aan de slag te gaan. We staan je graag bij in dit proces met een training waarin wij de handvatten aanreiken om marketing automation succesvol te implementeren.Vul dan onderstaand contactformulier in voor meer informatie.

Wil je je eerst verder verdiepen in de software? Lees hier over Act-on de aanbieder van marketing automation.
 
Heb je op één of meer van de vragen nee geantwoord? Dan kunnen we samen kijken naar een passende oplossing. Zo hebben wij de juiste mensen in huis om de implementatie van marketing automation voor jouw bedrijf door te voeren of een training te geven over bovenstaande punten. Neem hieronder contact op met Tim en kom erachter wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen!

Tim van der Steen
Tim van der Steen, Head of Traffic

Tim voelt zich als een vis in het water wanneer hij data analyseert en strategieën kan toepassen. Hij weet alles van A/B testen, adverteren en optimaliseren! 
 

Neem contact op

Reageer op dit bericht

Laat je inspireren door onze kennis

Nog niet genoeg gelezen? Naast dit blogbericht hebben we meer zaken die je wellicht interesseren. Hieronder staan de laatste drie blogs binnen deze branche, maar je kunt natuurlijk ook zelf een kijkje nemen in ons blogoverzicht.