Lead Today
  • Bedrijfsgroei
  • 10 apr. 2024

Hoe scoort jouw non-profit met email?

Hoe scoort jouw non-profit met email?

Stel je voor: je stuurt talloze e-mails uit, hopend dat ze impact maken. Maar hoe weet je of ze echt aankomen en of je e-mailmarketing succesvol is? Hier ligt de kracht van testen, optimaliseren en je resultaten te benchmarken. Bij Lead Today geloven we in het nut van datagedreven optimaliseren om onze non-profit partners te helpen schitteren. Onlangs heeft onze partner Deployteq de e-mailmarketingbenchmark 2024 gelanceerd. Deze editie is voor het eerst beschikbaar in een interactief dashboard, inclusief de meest recente benchmarkgegevens voor onder andere goede doelen. In deze blog nemen we je mee in de laatste cijfers,  zodat je kunt ontdekken waar mogelijkheden liggen voor jouw non-profit. 
 

Wat zeggen de cijfers?
Uit de benchmark blijkt dat het gemiddeld acceptatieratio voor non-profits (B2C) 99,43% is, wat dichtbij het algemeen gemiddelde ligt. Dit percentage geeft aan hoeveel e-mails aankomen bij de server van je ontvanger, of ze daadwerkelijk in de inbox belanden wordt door andere factoren beïnvloed. Maar het gaat verder: Er is ook gekeken naar hoe vaak e-mails van non-profits worden geopend. En wat blijkt? Met een open rate van 54,78% presteert deze branche boven het algemeen e-mailmarketing gemiddelde (51,97%)!

 

Benieuwd naar de prestatie van je e-mailmarketing? Doe mee aan onze korte quiz en ontdek jouw score.

 

Op welke dagen zijn jouw e-mails het meest effectief?
Het succes van jouw e-mails hangt af van de dag van verzenden. Woensdagen en maandagen blinken uit met de hoogste open rates. Handig om te weten, want timing is alles. En als ze eenmaal openen, klikken ze dan door? Ja, dat doen ze. Non-profits zien een click-through rate (CTR) van 6,68%, ruim boven het gemiddelde (2,79%). Dit betekent dat jouw boodschap niet alleen wordt gezien, maar ook tot actie leidt.

 

Waarom benchmarken met e-mailmarketing?
Eenvoudig gezegd: het laat zien waar je staat. Door jouw resultaten naast die van anderen te leggen, ontdek je wat goed gaat én wat beter kan. Dit helpt je om slimmere keuzes te maken, jouw strategie te verfijnen en nogmeer impact te maken. Ook betekent het dat je gericht te werk kunt gaan. Gebruik de laatste benchmarkcijfers als startpunt om je e-mailmarketingprestaties te blijven monitoren. Is het versturen van jouw belangrijkste e-mails op woensdag echt de beste strategie? Volgens de data wel. En hoe zit het met de inhoud van jouw e-mails? Als mensen doorklikken, doe je iets goed. Op basis van deze benchmarks kun je zien of je op de goede weg zit om marktconform te presteren. 

 

We hopen dat deze inzichten jou helpen om jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Onthoud: elke e-mail is een kans om te schitteren. Gebruik de benchmark als leidraad en laat jouw non-profit de aandacht krijgen die het verdient. 

 

Benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!