Wil je meer uit je marketing auomation halen? Onze specialisten zorgen voor campagnes die opvallen, raken en converteren.
Wat jij kunt bereiken met onze marketing automation:
Spar met onze online marketing specialisten over jouw uitdaging
Mike Joppe
Partner van Lead Today
Automatiseer voor efficiëntie – Bij marketing automation stellen we slimme workflows in die repetitieve taken automatiseren. Zo bespaar je tijd en middelen en kan je team zich richten op strategie in plaats van handmatig werk.
Verbind marketing en sales – Door leadscoring, opvolging en data-integratie creëren we één eenduidige klantreis van eerste contact tot conversie. Dat zorgt voor betere samenwerking tussen marketing en sales en meer resultaat.
Personaliseer de klantreis – We zorgen ervoor dat je doelgroep relevante boodschappen ontvangt op het juiste moment, via het juiste kanaal. Dat vergroot de betrokkenheid en versnelt het aantal conversies.
Welke doelstellingen wil je behalen? Maak je al gebruik van automatiseringen en hoe werken deze? Wat doet de concurrentie? In de nulmeting bepalen we de juiste strategie en bijpassende doelen voor jouw marketing automation activiteiten.
Op basis van de doelstellingen en huidige systemen bepalen we samen welke software het best geschikt is. Vervolgens richten we dit systeem voor je in, creëren we de gewenste templates en stellen we de juiste automatiseringen in.
Succesvolle marketing automation valt of staat met personalisatie. Wij richten daarom je database in door de data op te schonen en deze te verrijken met de juiste informatie om personalisatie te bereiken.
Na livegang leveren we rapportages aan, zodat je helder hebt welke resultaten we boeken, wat de effectiviteit van de automatisering is, en hoe dit bijdraagt aan jouw doelen. Daarnaast plannen we structureel kwartaalrapportages in om de doelstellingen te monitoren en te optimaliseren.
"*" geeft vereiste velden aan
— Demi den Heijer, Technisch Marketeer Lead Today
Door het inzetten van marketing automation zorg je ervoor dat je relevante data kan analyseren en hiermee op een juiste manier jouw (potentiële) klanten richting een conversie te begeleiden, door op het juiste moment en via het juiste kanaal gepersonaliseerde en relevante content te delen.
Hiermee ben je niet alleen relevanter voor de klant maar wordt het salesteam ook nog eens enthousiast van de kwalitatief goede leads waarmee zij direct aan de slag kunnen.
Door onder andere lead- en bezoekersgedrag bij te houden en marketingprocessen te automatiseren laat marketing automation je marketingaanpak als een zonnetje draaien. Dat is te danken aan een aantal slimme functionaliteiten:
Lead grading
Bepaal uit welke factoren jouw perfecte lead bestaat zodat je meteen kan focussen op welke écht relevant zijn.
Lead scoring
Geef deze leads vervolgens per actie scores mee zodat je sales team de warme leads meteen op kan pakken.
Denk hierbij aan leads die meerdere keren je prijzen pagina hebben bekeken en dan het contactformulier invullen.
Workflows
Stel voor je lead routes op die ze doorlopen op basis van eerder vertoond gedrag.
Gebaseerd op hun interesse in een bepaald onderwerp en hun gedrag, worden ze door een passende workflow gestuurd. De workflow kan vol zitten met een reeks geautomatiseerde e-mails, een aantal download suggesties of een aanbieding.
Software
Samen kiezen we de software uit die bij jou past. Wij hebben ervaring met Salesforce, Hubspot en Dynamics 365.
Het zorgt voor meer gekwalificeerde leads, hogere conversies en sterkere klantrelaties. Je marketinginspanningen worden consistenter, meetbaarder en persoonlijker, wat direct bijdraagt aan groei.
Wil je graag aan de slag en de eerste stappen zetten in het automatiseren van je marketing aanpak? Samen bepalen we welke doelstelling behaald kunnen worden en we stapsgewijs je marketing efficiëntie tot een hoger level kunnen tillen.