Boost de naamsbekendheid van ME Kitchen op social media

Case ME Kitchen social media

ME Kitchen, een dochteronderneming van Nolte Kuche, is een frisse en ambitieuze organisatie die dit jaar haar naamsbekendheid flink wil vergroten binnen de juiste doelgroep. Met een strategische aanpak op zowel organische als betaalde socialmediakanalen – TikTok, Facebook en Instagram – willen we ME Kitchen onder de aandacht brengen van de mensen die er écht toe doen. Hoe bereiken we deze doelgroep effectief en vergroten we hun bereik op de juiste manier?

Over ME Kitchen

Bij ME Kitchen draait alles om transparantie en kwaliteit. Met een vaste prijs van € 2.499,- per meter biedt ME Kitchen hoogwaardige Duitse keukens mét Bosch inbouwapparatuur, zonder onverwachte kosten. Deze aanpak speelt perfect in op de frustraties van keukenkopers: onduidelijke prijzen en verborgen kosten. Maar hoe maak je dit onderscheidende aanbod bekend bij een jongere doelgroep via social media?

Onze aanpak

We verdeelden onze aanpak in twee fases:

Fase 1: Organisch opbouwen

We startten met een organische contentstrategie voor TikTok, Instagram en Facebook. Hiervoor:

  • Ontwikkelden we een huisstijlgids en templates voor herkenbare content.
  • Creëerden we vijf verhaallijnen voor consistente content. Van keukentrends tot klantreviews.

In zes weken plaatsten we wekelijks meerdere posts per kanaal. Dit zorgde voor een sterke basis en waardevolle inzichten over welke content (en dus verhaallijnen) het beste aansloeg.

ME Kitchen social media profiel

Fase 2: Social media advertising

Na zes weken was het account organisch strak gevuld en schakelden we over naar een betaalde strategie. Deze bestond uit:

  • Awareness campagne op Facebook en Instagram met als doel het vergroten van het bereik.
  • Conversie campagne gericht op het stimuleren van afspraken in het Experience Center.
  • TikTok campagnes, speciaal gericht op een jonger publiek (25-45 jaar), met video’s die passen bij de doelgroep.


Resultaten

Inmiddels staan de advertenties voor ME Kitchen 1,5 week aan op Facebook, Instagram en TikTok. Het TikTok-profiel behaalde binnen deze periode meer dan 135.000 views op één video! Totaal hebben we al 315.000 views behaald met deze campagne. We hebben hierbij twee doelgroepen ingesteld:

  • Brede doelgroep: Deze doelgroep laat TikTok zelf optimaliseren om relevante kijkers te bereiken.
  • Geïnteresseerde doelgroep: Gericht op mensen met specifieke interesses zoals “keuken inspiratie” en “keuken.”


Wat deze resultaten extra waardevol maakt, is dat we niet alleen kwantitatief bereik realiseren, maar ook kwalitatief bereik. Dit blijkt uit de gegevens:

  • Websitegedrag: De campagnes hebben in totaal meer dan 1.400 klikken naar de landingspagina gegenereerd. Dit toont aan dat een aanzienlijk deel van de kijkers echt geïnteresseerd is in het aanbod van ME Kitchen en verder wil klikken voor meer informatie.
  • Targeting resultaten: Voor de brede doelgroep zien we een lage CPM van €0,51 en een CTR van 0,42%. Bij de geïnteresseerde doelgroep ligt de CTR met 0,66% hoger, we verbinden hier nog geen definitieve conclusies aan. De campagne staat tenslotte pas 1,5 week live.


Ook de campagnes op Facebook en Instagram hebben in korte tijd sterke resultaten opgeleverd. Binnen 1,5 week hebben we met de awareness campagne al meer dan 64.000 mensen bereikt, met in totaal 127.000 weergaven. Dit laat zien dat de content goed wordt ontvangen en breed wordt verspreid. Voor de advertenties hebben we twee campagnes opgezet:

  • Awareness campagne: Gericht op het vergroten van het bereik en het opbouwen van naamsbekendheid. Deze campagne levert tot nu toe 15.732 betrokken interacties op, waaronder 29 reacties en 2 gedeelde berichten.
  • Conversie campagne: Gericht op het stimuleren van afspraken in het Experience Center. Deze campagne retarget alle personen die de video’s hebben afgekeken. Tot nu toe hebben we 5.559 personen bereikt en zijn er 3 afspraken geboekt.


Met deze campagnes hebben we niet alleen een breed publiek bereikt, maar ook interactie gecreëerd met relevante doelgroepen. Dit is essentieel voor het vergroten van de merkbekendheid én het stimuleren van conversies in de toekomst. De campagne loopt in totaal 3 maanden. We zullen over 3 maanden dan ook weer een update geven met het eindresultaat!

Wil je jouw merk succesvol positioneren via social media? Neem dan contact met ons op en dan kijken we samen wat we kunnen doen of neem een kijkje op onze social advertising pagina. 

Ook interessant voor jou...

Even sparren?

Drink online een kopje koffie met onze specialisten.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.