Social media adverteren

Adverteren midden in de belevingswereld van de klant

Social Media Adverteren

De advertentiemogelijkheden op social media zijn voortdurend aan verandering onderhevig. Door het grote bereik van dergelijke kanalen is een effectieve aanpak van social media adverteren noodzakelijk. Lead Today kan alle mogelijkheden voor jou inzichtelijk maken en helpen bij de planning en uitvoering van social mediacampagnes.  

Door de geavanceerde segmentatie van social media is het mogelijk om specifieke doelgroepen te benaderen met je advertenties. Daarnaast is er veel ruimte voor interactie op sociale media. Hierdoor kun je eenvoudig een gesprek aangaan met uw doelgroep om je merk te promoten of producten te verkopen. De bekendste sociale netwerken om op te adverteren zijn LinkedIn, Twitter en Facebook.

Adverteren op Facebook

Facebook is het grootste sociale netwerk ter wereld. Op dit moment telt Facebook 1,65 miljard gebruikers van 13 jaar of ouder. Binnen Nederland zijn dat 9,6 miljoen Facebookgebruikers. Omdat Facebook zowel persoonlijke als demografische gegevens van gebruikers verzamelt, is het mogelijk om een zeer specifieke doelgroep te benaderen. 

Met adverteren op Facebook kun je bijvoorbeeld meer mensen in de buurt van uw organisatie bereiken of berichten promoten. Door fans te genereren, kan er een grotere groep mensen bereikt worden bij de promotie van evenementen, het verzamelen van leads en het promoten van je website.

Adverteren op LinkedIn

LinkedIn wordt door meer dan 3,8 miljoen Nederlanders gebruikt en heeft per dag 400.000 actieve bezoekers. Het platform is vooral relevant voor B2B-bedrijven die hun zakelijke dienstverlening willen promoten, vanwege de uitgebreide targeting-mogelijkheden van het zakelijke netwerk. Het is mogelijk heel gericht je doelgroep te bereiken. Campagnes waarbij de advertentie nauw aansluit op je doelgroep, zijn dan ook aan te raden.

Adverteren op LinkedIn kan via sponsored updates en tekstadvertenties. Een sponsored update is vergelijkbaar met het boosten van een post op Facebook: een al geplaatste update wordt gesponsord voor meer bereik. Tekstadvertenties (eventueel met afbeelding) verschijnen bovenin of aan de rechterkant van de website en zijn te zien op verschillende LinkedInpagina’s. 

Adverteren op Twitter

Ook Twitter is een veelgebruikt social medianetwerk. In Nederland zijn maar liefst 2,6 miljoen gebruikers geregistreerd. Niet zoveel als Facebook, maar Twitter biedt daarentegen unieke mogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Naast targeting via demografie, taal en interesses, kan jouw publiek ook op andere manieren bereikt worden.

Dit doet Lead Today onder andere via op specifieke doelstellingen gebaseerde campagnes. Hiermee wordt het websiteverkeer verhoogd en worden er meer conversies gegenereerd. Daarnaast kun je investeren in het opbouwen van een groter publiek, waar op een later moment interactie mee kan plaatsvinden. Dankzij de unieke targetingmogelijkheden op dit kanaal, kun je zowel een breed publiek als een specifieke nichemarkt bereiken.

Aanpak

Aan de hand van de doelgroep en de gewenste doelstellingen maakt Lead Today een concreet plan voor de Facebook-advertentiecampagnes. We bekijken de verschillende advertentievormen en bepalen hoe we hier het beste invulling aan kunnen geven. Zodra de campagnes actief zijn, blijven we dagelijks monitoren, om het resultaat te optimaliseren.

Je ontvangt elke maand een heldere en concrete rapportage. We integreren de social media campagnestatistieken deels in Google Analytics, om je een compleet beeld te geven van de behaalde conversies. Daarnaast vind je ook altijd enkele verbeterpunten in de rapportage, zodat we kunnen blijven toewerken naar betere resultaten. Wil je meer weten over social media adverteren? Vul onderstaand formulier in, dan nemen wij contact met je op! 

Neem contact met ons op

 

Help, weer een opt-in formulier! Bij het verzenden van het formulier geef je toestemming dat Lead Today jouw persoonsgegevens verwerkt om via verschillende marketingkanalen (telefoon, post, e-mail of social media) contact met je op te nemen. Maar geen zorgen, wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en het mooiste is dat je jezelf op elk moment kunt afmelden voor onze communicatie. Meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.