Maatwerk website

Leadgenerende websites voor bedrijven

Jouw digitale basis voor groei begint bij een goed converterende website! Wij bouwen geen online visitekaartjes, maar strategische leadmachines. Onze specialisten ontwikkelen websites die bezoekers omzetten in waardevolle leads en in klanten.

Wat jij kunt bereiken met onze maatwerk websites:

Figure
Conversiegerichte website nodig?

Spar met onze online marketing specialisten over jouw uitdaging 

Joris

Joris Hol
Technisch Marketeer

Waarom kiezen voor een maatwerk website?

  • Gebouwd rondom jouw strategie – Jouw website is geen losstaand element, maar onderdeel van een bredere groeistrategie. We vertalen jouw merk, doelen en doelgroep naar een krachtige online omgeving die resultaat oplevert.
  • Slimme techniek als groeiversneller – Wij ontwikkelen websites die meer doen dan er goed uitzien. Ze zijn technisch sterk, snel en gebouwd om te presteren in zoekmachines en voor conversie.

  • Flexibel en toekomstbestendig – We bouwen schaalbare websites die meegroeien met jouw organisatie. Zo blijf je klaar voor nieuwe tools, trends en technologische ontwikkelingen.

Succes cases

Benieuwd hoe jouw website er voor staat?

Vraag nu de gratis website-quickscan aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Hoe wij jouw website ontwikkelen in 4 stappen

1. Website strategie opzetten

Dit is het belangrijkste onderdeel van het proces. Het ontwikkelen van een leadgenererende website draait niet alleen om het bouwen van pagina’s. Bij Lead Today denken we strategisch na over de volledige klantreis, zodat iedere stap bezoekers dichter bij conversie brengt. We creëren een website die niet alleen visueel krachtig is, maar echt bijdraagt aan het begeleiden van de bezoeker.

2. Conversiegericht design

Na de strategie, gaan we aan de slag met het design. Het design begeleidt de bezoeker op een natuurlijke manier door de website. Met krachtige visuals, een herkenbare merkstijl en een doordachte indeling brengen we rust en richting in de ervaring.

Elk beeld, kleur en element draagt bij aan het versterken van de boodschap en stimuleert de gebruiker om actie te ondernemen.

3. Ontwikkeling website

De technische basis bepaalt hoe goed een website presteert en gevonden wordt. Websites ontwikkelen we altijd in WordPress. We zorgen voor een snelle en stabiele structuur die voldoet aan SEO-richtlijnen en rankbaar kan zijn in AI-zoekmachines. Een goed ingestelde techniek helpt zoekmachines de inhoud beter te begrijpen en zorgt ervoor dat bezoekers moeiteloos door de site kunnen navigeren.

4. Meetbaarheid en inzicht

We stoppen niet als de website live staat. Ook in deze fase ga je merken dat wij net even verder nadenken dan een traditioneel webdesign bureau. Want om ervoor te zorgen dat de website de digitale basis wordt voor al jouw marketing- en salesactiviteiten, hechten wij veel waarde aan meetbaarheid en inzicht. Dit geeft de juiste informatie om je strategie structureel te optimaliseren!

Eerst gewoon even kennismaken? Dat snappen we. We denken graag met je mee!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Naam*
De ideale website ontwikkel je samen. Door bij de start de juiste strategie te kiezen creëer je de ideale digitale basis voor al je online marketing- en salesactiviteiten.

— Joris Hol

Veelgestelde vragen over een maatwerk website

Wat kost het laten maken van een maatwerk website?

De kosten hangen af van complexiteit, design, functionaliteiten en integraties. Denk aan een paar duizend euro voor een eenvoudige site tot tienduizenden voor een maatwerkplatform. Dit is dus per website afhankelijk en kunnen we van te voren geen inschatting over geven.

Een goede B2B website is geen visitekaartje, maar je eerste verkoper. In 2025 is 70% van de buyer journey al afgelegd vóórdat een prospect contact opneemt met sales. Je website moet dus méér doen dan informeren: hij moet overtuigen, begeleiden en converteren.

De beste B2B websites ontstaan niet vanuit design of techniek, maar vanuit strategie. Wat is de klantreis? Welke informatie heeft je doelgroep nodig in elke fase? Welke obstakels staan conversie in de weg? En hoe zorg je dat alles samenkomt in een ervaring die vertrouwen wekt én aanzet tot actie?

Bij Lead Today bouwen we websites als strategisch kanaal voor leadgeneratie. We starten met een diepgaande analyse van doelgroep, content en conversiepunten. Op basis daarvan ontwerpen we een slimme structuur met doordachte contentpagina’s, duidelijke navigatie, sterke call-to-actions en een krachtig UX-design. Daarbij letten we op:

  • Conversiegericht ontwerp dat bezoekers stap voor stap richting actie leidt
  • Techniek en performance die klaar zijn voor AI-zoekmachines en mobiel gebruik
  • Flexibiliteit en schaalbaarheid via modulaire blokken in je eigen huisstijl

Een goede B2B website is futureproof, snel, onderscheidend én doelgericht. Hij werkt actief mee aan je groei en is gebouwd voor het speelveld van nu én morgen.

Wil je weten hoe jouw website scoort en waar je de meeste winst kunt behalen? Vraag dan onze B2B Website Audit aan – we geven je een concreet advies waarmee je direct kunt verbeteren.

Een effectieve website is ontworpen met conversie in gedachten: duidelijke call-to-actions, logische klantreizen, overtuigende content en minimale afleiding. Daarnaast moet je kunnen meten wat werkt. Dat betekent goede analytics, duidelijke KPI’s en ruimte voor optimalisatie. Design is belangrijk, maar functionaliteit en data zijn doorslaggevend voor succes.

Bij het bouwen van een nieuwe website is het belangrijk om niet alleen te denken aan uiterlijk en functionaliteit, maar vooral aan strategie. Wat is het doel van de website? Wie is de doelgroep? Hoe past de site in je bredere marketing- en salesproces? Denk daarnaast aan technische eisen, CMS keuze, laadsnelheid, mobielvriendelijkheid, SEO-structuur en meetbaarheid.

Wij werken voornamelijk met WordPress voor het ontwikkelen van maatwerk websites. WordPress biedt enorme flexibiliteit en schaalbaarheid, waardoor we zowel eenvoudige als complexe websites kunnen bouwen die perfect aansluiten bij de behoeften van jouw bedrijf. Dankzij de open-source aard van WordPress kunnen we maatwerkfunctionaliteiten implementeren en tegelijkertijd zorgen voor een gebruiksvriendelijke back-end waarmee je zelf eenvoudig je website kunt beheren.

We ontwikkelen altijd websites met een CMS (Content Management Systeem), zodat je zelf in staat bent om de content te beheren. Niets is zo vervelend als het moeten bellen van de webontwikkelaar voor elke letter die je wil aanpassen.

Welk CMS systeem het wordt, beslissen we als we jouw wensen hebben besproken. Maar in de meeste gevallen zetten we WordPress in.

Daarnaast koppelen we Google Analytics ook aan je CMS-systeem. Door de website volledig door te meten leer je meer over het gedrag van de bezoekers op jouw website. Vinden ze wel de juiste informatie? Wat doen ze op je website? Hoeveel nieuwe bezoekers ontvang je eigenlijk? En wanneer converteren ze? 

Zien we vanuit hier kansen om de website nóg beter te maken, dan kunnen we hem verder optimaliseren.  Met onze eigen aanpak zorgen we ervoor dat we de ideale website creëren voor jou en je doelgroep.

We staren ons niet stuk op nieuwe ontwikkelingen of leuke features (al houden wij die natuurlijk ook in de gaten), maar we focussen ons op wat echt belangrijk is: de doelgroep en jouw bedrijfsdoelstellingen. 

Ja, wij kunnen je bestaande WordPress website zeker versnellen en optimaliseren. Door een grondige analyse van je site te maken, identificeren we verbeterpunten op het gebied van laadtijd, prestaties en technische structuur. We zorgen ervoor dat je website sneller laadt, beter presteert in zoekmachines en een betere gebruikerservaring biedt, zonder dat je een geheel nieuwe website hoeft te bouwen. Lees hier meer over onze aanpak om je  WordPress website te versnellen.