Lead Today
  • Case
  • 20 okt. 2023

Case IsoSun: meer concrete aanvragen door SEA

Case IsoSun: meer concrete aanvragen door SEA

IsoSun is als bedrijf gespecialiseerd in isolatie voor woningen in het zuiden van Nederland. Dagelijks gaan de medewerkers van IsoSun huizen af om de isolatie van woningen te verbeteren. IsoSun benaderde ons met de ambitie om op eigen kracht meer online aanvragen te genereren. Voorheen werkten zij enkel met leadbedrijven, maar dit gaf niet het gewenste resultaat. We kwamen al snel tot de conclusie dat SEA de perfecte tactiek hiervoor is. Met SEA ligt de focus op het bereiken van de doelgroep die zelf al op zoek is naar een oplossing. 

 

Conversie optimalisatie

IsoSun is onderdeel van LeefEnergieBewust, een bedrijf dat zich richt op het aanbieden van duurzaamheidsoplossingen. Onze aanpak voor IsoSun omvatte niet alleen de campagnes, maar ook de website zelf. Naast het opzetten van doelgerichte SEA-campagnes keken we namelijk kritisch naar de inrichting van de website, omdat ook converterende landingspagina’s bijdragen aan het succes van campagnes. We beoordeelden de pagina’s op conversie en optimaliseerden indien nodig. Hier hoorde bijvoorbeeld het toevoegen van formulieren op landingspagina's bij, zodat bezoekers gemakkelijker tot actie over konden gaan. Dit legde een stevige basis voor het succes van de SEA-campagnes.

 

Campagnes

Met Google Ads hebben we verschillende campagnes gelanceerd. Hierbij zochten we naar de juiste balans tussen zichtbaarheid en rendement. Door wekelijkse meetings konden we snel schakelen en het Ads-account scherp monitoren voor optimale resultaten.

 

We hebben de volgende campagnes gelanceerd:
 

  • Merknaam – branding
  • Bereik – algemene informatie over isolatie
  • Conversies – verschillende diensten belichten, zoals spouwmuur & dakisolatie
  • Relevante subsidies

 

De samenwerking

De samenwerking met IsoSun verliep strak. Omdat dit voor IsoSun een spannende nieuwe stap was, besloten we om wekelijks samen te zitten om de belangrijkste resultaten en inzichten te bespreken. Zo begreep de klant wat we aan het doen waren en konden wij dankzij de korte communicatielijnen optimalisaties direct doorvoeren. Deze nauwe samenwerking leidde tot een gestroomlijnde aanpak en snelle resultaten.

En wat was het resultaat?

Een campagne heeft altijd een leercurve. Er is data nodig om slimme keuzes te maken en de campagne beter te laten presteren. Na 1,5 maand begonnen de campagnes van IsoSun op volle toeren te draaien, en met succes! Ongeveer 80% van de ingediende aanvragen die uit de Google Ads campagne kwamen, resulteerden in daadwerkelijke opdrachten voor IsoSun. Doordat je met Google Ads focust op een actief zoekende doelgroep waren de aanvragen vanuit Google Ads veel warmere leads voor IsoSun. 

 

Voorheen werkte IsoSun met leadbedrijven. Leads vanuit deze leadbedrijven leidden in slechts 16% van de aanvragen tot daadwerkelijke opdrachten. Dit was deels te wijten aan het feit dat IsoSun bij de aanvragen van leadbedrijven moest concurreren met drie andere bedrijven per aanvraag. De positieve resultaten die we met Google Ads hebben gerealiseerd hebben ertoe geleid dat Lead Today ook Google Ads gaat opstarten voor drie andere bedrijven die samenwerken met IsoSun. 

 

Geduld is een schone zaak

De case van IsoSun laat zien dat duurzaamheid niet alleen op ecologisch gebied van belang is, maar ook in de wereld van online marketing. In een competitieve markt, zoals die van isolatie, vereist het opzetten van succesvolle SEA-campagnes geduld en toewijding. Duurzaamheid is een trending onderwerp en steeds meer bedrijven spelen hierop in. Hierdoor kan het wat langer duren voordat je met SEA tussen de concurrenten opvalt, maar geduld loont. Door een sterke strategie in combinatie met analyserend vermogen realiseer je een goed draaiende campagne, wat uiteindelijk resulteert in maandelijkse successen.

 

Bij Lead Today zetten wij ons dagelijks in om samen met onze klanten succesverhalen te realiseren, zoals bij IsoSun. Wil jij ook resultaat behalen met een gedegen SEA aanpak? Onze experts staan klaar om je te ondersteunen. Neem  contact met ons op en ontdek hoe wij je kunnen helpen.