IsoSun is als bedrijf gespecialiseerd in isolatie voor woningen in het zuiden van Nederland. Dagelijks gaan de medewerkers van IsoSun huizen af om de isolatie van woningen te verbeteren. IsoSun benaderde ons met de ambitie om op eigen kracht meer online aanvragen te genereren. Voorheen werkten zij enkel met leadbedrijven, maar dit gaf niet het gewenste resultaat. We kwamen al snel tot de conclusie dat SEA de perfecte tactiek hiervoor is. Met SEA ligt de focus op het bereiken van de doelgroep die zelf al op zoek is naar een oplossing.
Conversie optimalisatie
IsoSun is onderdeel van LeefEnergieBewust, een bedrijf dat zich richt op het aanbieden van duurzaamheidsoplossingen. Onze aanpak voor IsoSun omvatte niet alleen de campagnes, maar ook de website zelf. Naast het opzetten van doelgerichte SEA-campagnes keken we namelijk kritisch naar de inrichting van de website, omdat ook converterende landingspagina’s bijdragen aan het succes van campagnes. We beoordeelden de pagina’s op conversie en optimaliseerden indien nodig. Hier hoorde bijvoorbeeld het toevoegen van formulieren op landingspagina’s bij, zodat bezoekers gemakkelijker tot actie over konden gaan. Dit legde een stevige basis voor het succes van de SEA-campagnes.
Campagnes
Met Google Ads hebben we verschillende campagnes gelanceerd. Hierbij zochten we naar de juiste balans tussen zichtbaarheid en rendement. Door wekelijkse meetings konden we snel schakelen en het Ads-account scherp monitoren voor optimale resultaten.
We hebben de volgende campagnes gelanceerd:
- Merknaam – branding
- Bereik – algemene informatie over isolatie
- Conversies – verschillende diensten belichten, zoals spouwmuur & dakisolatie
- Relevante subsidies
De samenwerking
De samenwerking met IsoSun verliep strak. Omdat dit voor IsoSun een spannende nieuwe stap was, besloten we om wekelijks samen te zitten om de belangrijkste resultaten en inzichten te bespreken. Zo begreep de klant wat we aan het doen waren en konden wij dankzij de korte communicatielijnen optimalisaties direct doorvoeren. Deze nauwe samenwerking leidde tot een gestroomlijnde aanpak en snelle resultaten.
— Tim de Vaal
ONLINE MARKETING SPECIALISt