Lead Today
  • Marketing
  • 17 apr. 2023

Google Grants beheren voor Milieudefensie

Google Grants beheren voor Milieudefensie

Milieudefensie houdt zich dag in dag uit bezig met klimaatverandering. De klimaatorganisatie wil mensen bewust maken van de klimaatverandering en wat dit met onze aarde doet en in de toekomst gaat doen. Door elke dag te werken aan een beter klimaat door zich in te zetten via acties, campagnes en vrijwilligers, wil Milieudefensie nóg meer bekendheid creëren, betrokkenheid vergroten en hun doelen behalen. 

 

Gratis advertentiebudget via Google

Om deze ambitie te ondersteunen, wordt met onze hulp Google Grants ingezet. Google Grants is in het leven geroepen door Google, speciaal voor goede doelen. Met een account kunnen goede doelen met een ANBI-status adverteren in de zoekmachine. Hiervoor krijgen ze een gratis maandelijks advertentiebudget van maximaal 10.000 dollar. De advertenties trekken meer bezoekers naar de website, met als gevolg meer conversies.

 

Kansen inkoppen

Omdat het inrichten en optimaal benutten van Google Grants veel kennis en aandacht vereist, schakelde Milieudefensie onze expertise in. Voldoe je als goed doel niet aan de gestelde eisen, dan ben je je budget zo kwijt. Wij weten precies wat er moet gebeuren om dit account te behouden en om hier het maximale uit te halen. Wij bedenken bijvoorbeeld hoe Milieudefensie het beste kan inspelen op bepaalde acties en hoe ze een campagne zo moeten insteken dat hier zoveel mogelijk donaties uit voortkomen. 

Milieudefensie is niet zomaar een goed doel, met hun duidelijke campagneboodschappen en wervingsacties om nieuwe donateurs en leden aan zich te binden, vallen zij in hun communicatie behoorlijk op. Samen met hen benutten wij deze momenten graag om kansen in te koppen. Om actief zoekenden in de zoekmachines te bereiken en naar de juiste landingspagina van Milieudefensie te sturen. Zo zorgen we samen niet alleen voor bereik, maar voor resultaat.

 

Google Grants & SEA; combineren of laten varen?

Google Grants is een prachtige mogelijkheid die vanuit Google wordt aangeboden aan de goede doelen. De uitdaging hierbij is alleen dat de betaalde advertenties (via de reguliere Google Ads) altijd boven de Google Grants advertenties komen te staan. Daarom is het een bewuste keuze om voor Milieudefensie bij actuele gebeurtenissen ook betaalde Google Ads advertenties in te zetten. Zo zoeken we de juiste balans tussen betaalde en gratis advertenties. Met als doel het creëren van voldoende bekendheid én het werven van handtekeningen voor petities én donaties. 

 

Samenwerken

We doen alles in samenspraak met de klant. Zo hebben we om de paar maanden een afspraak waarin we bespreken welke belangrijke campagnes of onderwerpen eraan zitten te komen. We onderzoeken welke zoekwoorden relevant zijn, zorgen dat nieuwe advertenties mooi aansluiten op de landingspagina’s die hierachter hangen en optimaliseren oude campagnes. Het is een continu proces waarin we met elkaar steeds slimmer worden en zorgen dat we proactief in blijven springen op alle kansen die op het pad van Milieudefensie komt. 

 

En wat is het resultaat?

Op het moment dat Milieudefensie bij Lead Today kwam, zagen we meteen al veel kansen die we goed konden benutten. Door het uitbreiden van de campagnes halen we nu elke maand het maximale uit het budget. Het aantal klikken en daarmee verkeer naar de website is meer dan verdubbeld, op sommige dagen behaalden we zelfs een stijging van 700% onder de websitebezoekers vanuit Google Grants. Websitebezoekers zijn natuurlijk leuk, maar naast informeren ligt de focus op het behalen van donaties en petitie ondertekeningen. Ook deze zijn vaak behaald door gebruikers die voorafgaand op een Google-advertentie geklikt hebben.

Milieudefensie heeft een enorme stap gemaakt en mooie resultaten behaald waar wij stiekem behoorlijk trots op zijn!

 

 

Wil jij dit ook voor jouw goede doel bereiken? Of ben je benieuwd wat Lead Today voor jou kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op!