Charity

Slimme strategie, sterke campagnes, mooi resultaat

Charity

Lead Today gelooft dat het werk van goede doelen de wereld mooier kan maken. Daarom ondersteunen wij deze organisaties graag met een effectieve en resultaatgerichte aanpak. 

Goede doelen organisaties zetten de samenleving in beweging. Ze dagen ons uit om ons steentje bij te dragen, zowel financieel als fysiek en zowel op Nederlandse bodem als daarbuiten. Ook Lead Today voelt hoe belangrijk deze organisaties zijn. Wij zetten onze expertise daarom graag in om de slagkracht en invloed van goede doelen te vergroten. 

Dit doen wij met het formuleren en implementeren van de juiste fondsenwerving- en communicatiestrategie, die we baseren op de laatste inzichten in (online) marketing. Met behulp van slimme marketingtechnologieën weten we de juiste doelgroep snel te vinden, te raken en te binden. Wij combineren onze resultaatgerichte aanpak met een persoonlijke benadering, waardoor een organisatie wint in efficiëntie en bereik, zonder authenticiteit te verliezen.
 

 

KNRM

Wij helpen de KNRM in de online aanpak voor fondsenwerving. Hierbij denken wij mee met de digitale strategie en pakken ook de daadwerkelijke uitvoering hiervan op.

Ik wil…

donateurs langer binden

Het binden en behouden van donateurs is niet eenvoudig. Trends laten ons zien dat donateurs tegenwoordig minder lang bij een organisatie betrokken blijven. De sleutel tot succes is ervoor te zorgen dat er op een authentieke en persoonlijke manier met donateurs gecommuniceerd wordt. Dat kost echter veel tijd, die er niet altijd is. Lead Today zet daarom slimme technologieën in waarmee elke donateur de persoonlijke benadering krijgt die hij verdient, zonder dat de organisatie hoeft in te leveren op efficiëntie.

meer donaties en donateurs

Met behulp van een grondige analyse onderzoeken we welke donateurs het beste bij een organisatie passen. Het profiel van deze ideale donateur wordt tot leven gebracht in een persona, een ideale donateur. Is dit gebeurd, dan stellen we samen een donor journey op, de reis van de persona. Met deze informatie kunnen we de marketinginspanningen van een organisatie optimaliseren. Via diverse campagnes stemmen we de marketingkanalen op elkaar af. Om overzicht en structuur te behouden, werken we altijd met een centrale campagnekalender.

een verandering binnen mijn organisatie realiseren

Soms is er verandering nodig om te kunnen groeien. Wij helpen organisaties met het vinden van een gestructureerde en efficiënte manier van werken. Dit doen we met de Lead Today smartmarketingmethode. Belangrijke handvatten in deze methode zijn een gestructureerde marketingkalender, heldere campagnes en vaste routines. Via een serie nuttige workshops begeleidt Lead Today een organisatie richting een productief team en een gestroomlijnde aanpak.

meer bewustwording en draagvlak creëren voor onze thema’s

Hoe groter het draagvlak, hoe meer impact een goededoelenorganisatie heeft. Bewustwording en binding worden gecreëerd met storytelling. Samen bepalen we welk verhaal we gaan vertellen en hoe. Vervolgens onderzoeken we welke strategieën er nodig zijn om het verhaal bij de juiste doelgroep te krijgen. Lead Today werkt het visuele concept uit en maakt dat via diverse digitale en traditionele kanalen wereldkundig.

Vraag het aan de experts

De experts van Lead Today staan klaar om de meest uiteenlopende vragen op het gebied van goededoelenmarketing te beantwoorden. We worden graag uitgedaagd en leveren altijd maatwerk. Weten wat we kunnen betekenen? Neem dan contact op.
 

Frank Boersma
Frank Boersma Marketing consultant 
Stel uw vraag aan Eva en Frank

Laat je inspireren door onze kennis

Nog niet genoeg gelezen? Naast dit blogbericht hebben we meer zaken die u wellicht interesseren. Hieronder staan de laatste drie blogs binnen deze branche, maar u kunt natuurlijk ook zelf een kijkje nemen in ons blogoverzicht.