Charity

Mooie resultaten en sterke campagnes dankzij een slimme strategie

Charity

Wij geloven dat het werk van goede doelen de wereld mooier kan maken. Daarom ondersteunt Lead Today deze organisaties graag met een effectieve en resultaatgerichte aanpak. 

Non-profit organisaties zetten de samenleving in beweging. Ze dagen ons uit om een steentje bij te dragen, zowel financieel als fysiek en zowel op Nederlandse bodem als daarbuiten. Ook wij voelen hoe belangrijk deze organisaties zijn. Lead Today vergroot daarom graag de slagkracht en invloed van goede doelen.

Dit doen wij door het formuleren en implementeren van de juiste fondsenwerving- en communicatiestrategie, die we baseren op de laatste inzichten in (online) marketing. Met behulp van slimme marketingtechnologieën weten we de juiste doelgroep snel te vinden, raken en binden. Wij combineren onze resultaatgerichte aanpak met een persoonlijke benadering, waardoor een organisatie wint in efficiëntie en bereik, zonder aan authenticiteit in te leveren.

 

Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij

Wij helpen de KNRM in de online aanpak voor fondsenwerving. Wij denken mee over de digitale strategie en pakken de daadwerkelijke uitvoering hiervan op.

Ik wil…

donateurs langer binden

Het binden en behouden van donateurs is niet eenvoudig. Trends laten ons zien dat donateurs tegenwoordig minder lang bij een organisatie betrokken blijven. De sleutel tot succes is om met een authentieke en persoonlijke manier met donateurs te communiceren. Dat kost echter veel tijd, die er niet altijd is. Lead Today zet daarom slimme technologieën in waarmee elke donateur de persoonlijke benadering krijgt die hij verdient, zonder dat de organisatie hoeft in te leveren op efficiëntie.

meer donaties en donateurs

Met behulp van een grondige analyse onderzoeken we welke donateurs het beste bij een organisatie passen. Het profiel van deze ideale donateur wordt tot leven gebracht in een persona, een ideale donateur. Dan stellen we samen de reis van deze persona op, de zogenaamde donor journey. Met deze informatie kunnen we de marketinginspanningen van een organisatie optimaliseren. Via diverse campagnes stemmen we de marketingkanalen op elkaar af. Om overzicht en structuur te behouden werken we altijd met een centrale campagnekalender.

een verandering binnen mijn organisatie realiseren

Soms is er verandering nodig om te kunnen groeien. Wij helpen organisaties met het vinden van een gestructureerde en efficiënte manier van werken. Dit doen we met de Lead Today smart marketingmethode. Belangrijke handvatten in deze methode zijn een gestructureerde marketingkalender, heldere campagnes en vaste routines. Via een serie nuttige workshops begeleidt Lead Today een organisatie richting een productief team en een gestroomlijnde aanpak.

meer bewustwording en draagvlak creëren voor onze thema’s

Hoe groter het draagvlak, hoe meer impact een non-profit organisatie heeft. Storytelling zorgt voor meer bewustwording en binding. Samen bepalen we welk verhaal we gaan vertellen en hoe. Vervolgens onderzoeken we welke strategieën nodig zijn om het verhaal bij de juiste doelgroep te krijgen. Lead Today werkt het visuele concept uit en maakt dat via diverse digitale en traditionele kanalen wereldkundig.

Vraag het aan de experts

De experts van Lead Today staan klaar om de meest uiteenlopende vragen op het gebied van goede doelenmarketing te beantwoorden. We worden graag uitgedaagd en leveren altijd maatwerk. Weten wat we kunnen betekenen? Neem dan contact op.

Frank Boersma
Frank Boersma Marketing consultant 
Stel uw vraag aan Eva en Frank

Laat je inspireren door onze kennis

Nog niet genoeg gelezen? Naast dit blogbericht hebben we meer zaken die u wellicht interesseren. Hieronder staan de laatste drie blogs binnen deze branche, maar u kunt natuurlijk ook zelf een kijkje nemen in ons blogoverzicht.