Google Grants​

Gratis adverteren in Google voor non-profits

Diensten | Lead Today

Meer donaties werven als non-profit? Dé tool om hier een mooie basis voor te leggen is Google Ad Grants. Met het Google Ad Grants programma biedt Google non-profitorganisaties hulp om gratis te adverteren in de zoekmachine. 

Ben jij benieuwd naar de voordelen en wat wij voor jou kunnen betekenen? Lees dan snel verder!

Even sparren?

Drink online een kopje koffie met onze specialisten.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer donaties met Google Grants

Organisaties met een ANBI-status komen in aanmerking voor een account met een maandelijks advertentiebudget van 10.000 dollar, helemaal gratis.

Met dit budget kun je als organisatie via advertenties meer bezoekers naar je website trekken. Dit resulteert in meer zichtbaarheid, meer websitebezoekers en uiteindelijk meer conversies.

Maar hoe richt je Google Grants in en hoe benut je het budget vervolgens optimaal? Hier schieten wij te hulp.

pattern-right

Voordelen van Google Grants

  • Maandelijks 10.000 dollar gratis advertentiebudget.

  • Extra bereik realiseren en andere lopende campagnes boosten.

  • Het effect is direct merkbaar in de vorm van meer bezoekers, meer naamsbekendheid of meer donaties.

  • Net als bij Search Engine Advertising (SEA) worden je advertenties getoond bij specifieke zoekwoorden, zodat je gericht kunt adverteren.

Trots als een aap dat o.a. deze je al voor gingen:

logo-stichting-aap
Armoedefonds_logo
Dierenlot_logo
DOA
heifer_logo
kansfonds
logo_landschappen-nl_social
make-a-wish
logo-milieudefensie
women_inc

Slimme inzet van Google Ad Grants

Waarom wij deze klus voor je klaren

Het inrichten en optimaal benutten van Google Ad Grants is geen kinderspel. Het vereist veel kennis en voortdurende aandacht. Google stelt namelijk meerdere eisen aan het gebruik van Grants. Je moet aan deze eisen voldoen om een account te behouden en maandelijks het gratis advertentiebudget te blijven ontvangen.

 

Onze specialisten weten precies wat er moet gebeuren om jouw account draaiende te houden. Belangrijke factoren bij het inrichten van het account zijn de structuur, zoekwoorden, advertentieteksten, doelstellingen, meetbaarheid en het controleren van alle landingspagina’s.

 

Het is belangrijk om het budget nuttig te besteden, zodat er relevant verkeer wordt gegenereerd. Wij zorgen ervoor dat het maximale resultaat wordt behaald en dat het budget zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt.

Daarnaast denken we proactief mee over hoe we Google Ad Grants kunnen combineren met andere marketingmiddelen, zoals Google Ads. We nemen graag het beheer van jouw account over, net zoals we dat doen voor tientallen andere non-profit organisaties.

(Case): Google Grants beheren voor Milieudefensie

Milieudefensie zet zich in voor bewustwording en actie rondom klimaatverandering. Samen met Lead Today hebben we campagnes uitgebreid en het maandelijkse budget optimaal benut. Websiteverkeer is meer dan verdubbeld, soms zelfs met 700% stijging vanuit Google Grants. Ons doel: donaties en petitieondertekeningen verzamelen, vaak van gebruikers die op Google-advertenties hebben geklikt. Trots op de behaalde resultaten! Meer weten? Lees onze case!

Even sparren?

Drink online een kopje koffie met onze specialisten.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.