Diensten Online Marketing Google Grants
Gratis adverteren in Google voor non-profits
Meer donaties werven als non-profit? Dé tool om hier een mooie basis voor te leggen is Google Ad Grants. Met het Google Ad Grants programma biedt Google non-profitorganisaties hulp om gratis te adverteren in de zoekmachine.
Ben jij benieuwd naar de voordelen en wat wij voor jou kunnen betekenen? Lees dan snel verder!
Drink online een kopje koffie met onze specialisten.
"*" geeft vereiste velden aan
Organisaties met een ANBI-status komen in aanmerking voor een account met een maandelijks advertentiebudget van 10.000 dollar, helemaal gratis.
Met dit budget kun je als organisatie via advertenties meer bezoekers naar je website trekken. Dit resulteert in meer zichtbaarheid, meer websitebezoekers en uiteindelijk meer conversies.
Maar hoe richt je Google Grants in en hoe benut je het budget vervolgens optimaal? Hier schieten wij te hulp.
Heb je nog geen Google Grants account? Of is het account al wel toegekend? In beide gevallen controleren wij de bestaande inrichting of richten we het account opnieuw voor je in.
Wanneer het account goed is ingericht, kunnen we aan de slag met het bedenken en maken van campagnes.
Om inzicht te krijgen in het effect van de campagnes, stellen we het advertentieverkeer in Google Analytics en de belangrijkste doelen op de website goed in.
Na de livegang analyseren we de data, verzamelen we de juiste inzichten en optimaliseren we waar nodig om het maximale resultaat te behalen!
Dankzij onze maandelijkse rapportage en gestructureerde vergaderingen blijf jij op de hoogte van de behaalde resultaten en de geplande werkzaamheden.
Het inrichten en optimaal benutten van Google Ad Grants is geen kinderspel. Het vereist veel kennis en voortdurende aandacht. Google stelt namelijk meerdere eisen aan het gebruik van Grants. Je moet aan deze eisen voldoen om een account te behouden en maandelijks het gratis advertentiebudget te blijven ontvangen.
Onze specialisten weten precies wat er moet gebeuren om jouw account draaiende te houden. Belangrijke factoren bij het inrichten van het account zijn de structuur, zoekwoorden, advertentieteksten, doelstellingen, meetbaarheid en het controleren van alle landingspagina’s.
Het is belangrijk om het budget nuttig te besteden, zodat er relevant verkeer wordt gegenereerd. Wij zorgen ervoor dat het maximale resultaat wordt behaald en dat het budget zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt.
Daarnaast denken we proactief mee over hoe we Google Ad Grants kunnen combineren met andere marketingmiddelen, zoals Google Ads. We nemen graag het beheer van jouw account over, net zoals we dat doen voor tientallen andere non-profit organisaties.
Milieudefensie zet zich in voor bewustwording en actie rondom klimaatverandering. Samen met Lead Today hebben we campagnes uitgebreid en het maandelijkse budget optimaal benut. Websiteverkeer is meer dan verdubbeld, soms zelfs met 700% stijging vanuit Google Grants. Ons doel: donaties en petitieondertekeningen verzamelen, vaak van gebruikers die op Google-advertenties hebben geklikt. Trots op de behaalde resultaten! Meer weten? Lees onze case!
Wil je jouw doelgroep op het juiste moment bereiken in Google? Dan gaan we direct voor je aan de slag.
3011 AG Rotterdam
Coolsingel 104
"*" geeft vereiste velden aan