Data verzamelen
Voordat data geoptimaliseerd kan worden, moet het eerst worden verzameld. Data verrijken doe je via tools zoals je CRM, e-mailmarketing, Google Analytics, Google Ads en andere online advertentiekanalen die je gebruikt.
Hoe gaan wij te werk?
Onze data-experts denken graag met je mee over de beste oplossing voor jou. Het start met een blik op de verzamelde data, zodat wij weten waar we het over hebben en we een gedegen advies kunnen geven. Hierna ontwikkelen we concrete doelen en stellen we een roadmap op om deze doelen te behalen.
De oplossingen die wij bieden
Als je je data niet opschoont, krijg je fouten in rapportages en wordt het steeds lastiger om de juiste conclusies te trekken. Daarom is het belangrijk om data op te schonen. Wij beoordelen jouw data en geven advies over de huidige kwaliteit en hoe je deze kunt verbeteren. Zowel met terugwerkende kracht als in de toekomst. We filteren onder andere spamrecords, lege velden en test records.
Data up-to-date houden, op orde brengen en aanvullen is net zo belangrijk als het opschonen ervan. Met dataverrijking zorg je dat je meer informatie vergaard over een (potentiële) klant, donateur of organisatie. Hierdoor ben je beter in staat om persoonlijk advies te geven en je klant verder te helpen. Een opgeruimd en compleet bestand met data zorgt voor de meest optimale campagnes. Hoe completer de data, hoe waardevoller.
Data kwaliteit zorgt ervoor dat je een centraal en kloppend klantbeeld krijgt. Consistentie aanbrengen in je data voorkomt dat er verschillen ontstaan in klantdata. Wij zorgen ervoor dat alle data uit diverse bronnen op gelijke wijze worden verzameld en ingevoerd.
-
Data importeren en koppelen aan een nieuwe technologie
We zien vaak dat data die in verschillende systemen wordt opgeslagen niet altijd overeenkomt in deze systemen. Dit gaat een keer zorgen voor problemen. Wij streven altijd naar één plek waar alle data staat en dus één plek die je aanhoudt als waarheid. Mogelijke koppelingen
• Koppelen van Marketing Automation met CRM
• Koppelen van Marketing Automation met website
• Koppelen van e-mailmarketing met CRM
• Koppelen van e-mailmarketing met website
• Koppelen van CRM met e-mailmarketing.
Als alle data in één systeem staat en consistent is, ben je er nog niet. Als het goed is, blijf je nieuwe data verzamelen. Ook dan is het zaak om de nieuwe data op de juiste wijze te importeren, zodat elke import goed wordt afgestemd met het huidige data bestand. Onze rol hierin is kijken naar welke onderdelen in de data een belangrijke rol spelen voor jouw organisatie zodat we hier rekening mee kunnen houden.