Lead Today

Google Shopping

 

Jouw webshop in the picture

Google shopping is hét platform om te gebruiken als je je producten online verkoopt. Met de juiste Google shopping campagnes zorg jij ervoor dat jouw producten direct zichtbaar worden zodra de doelgroep een relevante zoekopdracht intikt. Het grote voordeel? Je betaalt alleen als de doelgroep doorklikt naar je website of informatie over jouw winkelvoorraad bekijkt. Bij Lead Today helpen onze specialisten je op weg!

Quickscan

Benieuwd hoe jij er voor staat? Vraag nu een quickscan aan:

Naam *
E-mailadres *

Hoe werkt adverteren via Google Shopping?

Met Google Shopping zorg je ervoor dat de producten van jouw webshop direct in Google zichtbaar zijn. 

  • Bij Google betaal je per klik op een advertentie. De kosten per klik zijn afhankelijk van de hoeveelheid concurrentie op een product. Hoe meer bedrijven met hetzelfde product in Google willen adverteren, hoe hoger de kosten.
  •  
  • Google bepaalt de volgorde van de advertenties aan de hand van een veilingprincipe. Hoe hoger de bieding, hoe hoger de advertentie komt te staan.
  •  
  • Maak je Google shopping campagne slimmer door aanvullend gebruik te maken van intelligente marketingtechnieken, zoals Display advertising en Remarketing.

Aan de slag met Google Shopping!

 

strategie.svg

Strategie en budget bepalen

We selecteren met jou producten die interessant zijn voor campagnes met Google Shopping. Indien mogelijk maken we, op basis van historische data, een prognose. Hier kijken we o.a. naar de concurrentie, zoekvolume en verwachte CPC (cost per click). Als dit bepaald is, weet je direct welk resultaat je kunt verwachten.

productfeed.svg

Optimaliseren van jouw productfeed

We analyseren en optimaliseren jouw productfeed. We bekijken of alle belangrijke kenmerken (producttitel, beschrijving, prijs, voorraad  etc) aanwezig zijn en we bedenken aantrekkelijke productomschrijvingen voor jouw producten! 

google shopping 3.png

Inrichten Google Shopping campagnes

Op basis van de geoptimaliseerde productfeed uit het Google Merchant Center richten we de shopping campagnes in Google Ads in. Nu is de campagne klaar voor livegang!

0-meting.svg

Meten en verbeteren

Jouw dedicated shopping specialist houdt de campagne nauwlettend in de gaten. Maandelijks analyseren we de feedkwaliteit, optimaliseren we de campagne(s) en delen we onze inzichten en learnings met je. Je blijft op de hoogte van alle resultaten en doorgevoerde optimalisaties door middel van onze op maat gemaakte structurele rapportages.

De voordelen van Google Shopping

 

Met Google shopping ben je visueel aantrekkelijk in de zoekresultaten. 

Je producten krijgen meer zichtbaarheid. De Google shopping resultaten staan namelijk boven de “gewone” zoekresultaten. 

Naast meer organische zichtbaarheid geef je je producten met Google Shopping advertenties écht een boost! Handig voor producten waar de concurrentie moordend is.

Uit ervaring blijkt dat het conversiepercentage bij een campagne met Google Shopping (na iedere klik) een stuk hoger is dan in Google Search. Consumenten zoeken gericht en kunnen direct prijzen vergelijken in Google Shopping. Ze klikken dus met de intentie om te kopen. 

Je kunt gemakkelijk mensen retargeten met producten die ze hebben bekeken in je webshop. Zo blijf je onder de aandacht bij potentiële klanten.

 

En hoe wij je helpen?

Onze Google-shoppingspecialisten koppelen je productfeed aan het Google Merchant Center, richten je Google Shopping account in en bedenken samen met jou de beste productomschrijvingen, zodat de productadvertenties goed worden weergegeven bij de juiste zoekwoorden.

 

Nog slimmer adverteren met een dynamische Remarketing campagne 

Wil je je campagne een kwalitatieve boost geven en nóg sneller resultaat behalen via Google Shopping?

Met de online marketingmethode remarketing, ook wel retargeting genoemd, zorgen wij dat jouw eerdere webshopbezoekers gerichte advertenties van Google shopping te zien krijgen. 
Dit kan een hele mooie manier zijn om mensen alsnog over de streep te trekken om een bestelling te plaatsen, nadat ze een product hebben bekeken of als er bijvoorbeeld een product in hun winkelwagentje is blijven hangen. Door middel van remarketing blijf je gericht met je producten onder de aandacht komen van deze mensen, wat voor een hogere conversie zal zorgen.

Samen aan de slag om jouw online omzet een boost te geven?

 

Onze shopping experts staan klaar om jouw Google Shopping campagnes uit handen te nemen, de juiste kansen te herkennen en aan te grijpen om jouw producten beter in the picture te zetten. Waar wacht je nog op?
Button: Neem contact op met onze advertising experts

Neem contact op