Lead Today

Groeistrategie

We helpen jouw organisatie om grip op bedrijfsgroei te krijgen met een realistische groeistrategie.

Bedrijfsgroei: hoe werkt het?

Zonder groeistrategie is bedrijfsgroei slechts een illusie. Bedrijfsgroei is op verschillende manieren uit te drukken: meer medewerkers, meer klanten, meer omzet of meer winst. Maar voor gezonde groei van een organisatie is het vermogen om doorlopend nieuwe klanten aan te trekken cruciaal. Om dit vermogen te creëren, richten wij ons op de ontwikkeling  van een groeistrategie voor marketing en sales. Deze afdelingen zijn immers hoofdverantwoordelijk voor het genereren van nieuwe klanten.

Bedrijfsgroei met een realistische groeistrategie

Onze focus ligt op natuurlijke, autonome groei; op eigen kracht en met eigen mensen duurzaam groeien door marketing en salesoptimalisatie. Onze groeistrategie is gericht op het analyseren en optimaliseren van marketing, sales en de samenwerking tussen deze twee teams. Wij weten uit ervaring namelijk dat als marketing en sales een geoliede machine zijn,  leadgeneratie een moeiteloos proces wordt.

Als het gaat om marketing en sales, onderscheiden succesvolle B2B organisaties zich met een gestructureerde manier van werken. Marketing- en salesprocessen zijn herhaalbare en voorspelbare stappen. Als deze worden uitgevoerd door teams die perfect op elkaar zijn afgestemd kun je een geoliede leadgeneratiemachine bouwen.

Bij Lead Today formuleren we een op maat gemaakte groeistrategie voor onze klanten, aan de hand van ons groeimodel. Dit model bevat 6 pijlers waarop we organisaties beoordelen en adviseren:

Lead Today Groeimodel.png

Strategie

Bij deze pijler kijken we of er een sterke positionering is bepaald en er inzicht is in de markt. We zoomen in op de strategie van marketing en sales, en waar deze nu op gebaseerd is.

 

Synergie

De samenwerking tussen marketing en sales wordt onder de loep genomen: worden er gezamenlijke doelen nagejaagd? Worden er regelmatig meetings ingepland met  waarbij feedback en actiepunten worden geformuleerd?

 

Excellence

Deze pijler gaat in op de uitvoering van de strategie en brengt het gebruik van de huidige marketing- en salesmiddelen in kaart.  Welke kanalen worden ingezet om de boodschap te communiceren en waarom? Worden deze kanalen op een slimme en effectieve wijze ingezet?

 

Technologie

Welke software en tools worden gebruikt door marketing en sales? Passen deze bij de organisatie en de geformuleerde strategie en doelen? Worden ze op de juiste manier ingezet en worden de gewenste resultaten behaald?

 

Processen

Om prospects te bereiken en overtuigen moeten processen efficiënt ingericht zijn. Zijn alle marketing- en salesprocessen inzichtelijk en vastgelegd binnen de teams? Is er een voorspelbare marketing en sales funnel? Hebben de processen een duidelijke structuur?

 

Data & inzicht

Het is belangrijk om je marketing- en salescampagnes meetbaar te maken! Vraag je af in hoeverre er data wordt verzameld en geanalyseerd binnen jouw bedrijf. Wordt de strategie ook voortdurend geoptimaliseerd op basis van de data? Door data analyse kun je de marketing- en salesfunnel inzichtelijk maken en achterhalen wat een bepaalde activiteit oplevert aan klanten. Zo kun je je strategische beslissingen op feiten baseren.

Groeien door een herhaalbaar & voorspelbaar proces

Bedrijfsgroei is dus geen ‘black box’, of alleen afhankelijk van de overtuigingskracht of gunfactor van de verkopers, maar het bestaat uit concrete stappen die je kunt volgen en die tot concrete groeiresultaten leiden. Door structuur aan te brengen in het marketing- en salesproces zorgen we tegelijkertijd voor groei én continuïteit. Het maakt dat de organisatie schaalbaar en voorspelbaar groeit en dat tegenslagen worden opgevangen, zonder op de lange termijn aan groei in te leveren. Dat is de basis voor jarenlange groei, en in onze ogen het ultieme doel van elke organisatie.

Wil je meer weten? 

Aan de hand van hoe een organisatie presteert op basis van deze pijlers, creëren én implementeren wij een groeistrategie waarmee we marketing en sales optimaliseren en de weg naar versnelde bedrijfsgroei vrij maken. Wil jij dit voor jouw organisatie? Neem contact op!

Arrow