Inbound marketing

Kwalitatieve leads dankzij een weldoordachte strategie

Inbound marketingstrategie

Inbound marketing wint steeds meer terrein, zeker in de B2B marketingwereld. Deze moderne manier van marketing is namelijk veel effectiever in het verkrijgen van kwalitatieve klanten dan outbound marketing, de klassieke manier van marketing voeren. Gebruik een inbound marketingstrategie om je marketingaanpak drastisch te verbeteren en laat jouw leadgeneratie vlammen!

Inbound versus Outbound

Het doel van outbound marketing is om een commerciële boodschap op een zo groot mogelijk publiek los te laten, met de hoop dat een aantal geïnteresseerden getriggerd wordt om een product of dienst te kopen. Denk hierbij aan advertenties in kranten, reclames op televisie, billboards langs de snelweg of telefoontjes van een callcenter. Deze vorm van marketing wordt ook wel interruptiemarketing genoemd: de potentiële klant wordt als het ware onderbroken in zijn dagelijkse gang van zaken. 

Bij inbound marketing is het andersom: de klant wordt niet overspoeld door reclame-uitingen van een bepaalde organisatie, maar gaat juist zélf op zoek naar informatie. Vergelijk outbound marketing met het schieten met hagel: het gaat om kwantiteit en minder om kwaliteit. Inbound marketing daarentegen is als een scherpschutter, die doelgericht op zoek gaat naar kwalitatieve leads

Doelgroep in kaart brengen

Een inbound marketingstrategie helpt dus met het aantrekken van potentiële klanten die aantoonbare interesse hebben in jouw product of dienst. Maar hoe weet je nou wie die klanten zijn? En hoe is je doelgroep het beste bereiken? Om inzicht te krijgen in de ideale klant biedt een persona uitkomst. Met een bijbehorende customer journey is de reis die jouw klanten afleggen tot in detail vastgelegd. Lees hier meer over de toegevoegde waarde van de customer journey en hoe je deze opstelt. 

Met een inbound marketingstrategie kruip je volledig in de huid van jouw doelgroep, om precies te weten te komen hoe en waar je potentierijke klanten kunt vinden. Kennisdeling staat centraal: door bezoekers aan je website relevante informatie van hoge kwaliteit te bieden - nét het antwoord waar ze naar op zoek zijn - bouw je een betrouwbare en duurzame band op. Vervolgens kun je jouw marketingmiddelen strategisch en optimaal inzetten om informatiezoekende, potentiële klanten om te zetten in kwalitatieve leads met een hoge conversiekans.

Het uiteindelijke doel van een inbound marketingstrategie? Kwalitatieve leads genereren en thought leader, oftewel een autoriteit, worden in jouw vakgebied!

Wil je weten hoe Lead Today jouw organisatie kan helpen met het opstellen van een succesvolle inbound marketingstrategie? Vul dan onderstaand formulier in, dan nemen we contact met je op! Of download ons whitepaper over inbound leadgeneratie, waarin we dieper ingaan op het ontwikkelen van de persona en customer journey en het formuleren van een succesvolle leadgeneratie-aanpak.

Neem contact met ons op

 
Help, weer een opt-in formulier! Bij het verzenden van het formulier geef je toestemming dat Lead Today jouw persoonsgegevens verwerkt om via verschillende marketingkanalen (telefoon, post, e-mail of social media) contact met je op te nemen. Maar geen zorgen, wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en het mooiste is dat je jezelf op elk moment kunt afmelden voor onze communicatie. Meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.