Zo trek je de ideale klant aan met waardevolle content.
Wat is inbound marketing
Inbound marketing is als een magneet. Met deze marketingstrategie trek je jouw doelgroep aan door waardevolle content te delen waar zij naar opzoek zijn. Jij hebt het antwoord op hun vragen, en weet op het juiste moment de juiste informatie te delen met je (potentiële) leads. Zeker in de B2B wereld is inbound marketing een bewezen effectieve manier om kwalitatieve leads te genereren.
Inbound marketing bestaat uit:
Een inbound marketing strategie bestaat eigenlijk altijd uit de volgende onderdelen:
Doelgroeponderzoek & PMC kiezen
Content maken & promoten (adverteren)
Leadgeneratie & conversie optimalisatie
Nurturing & marketing automation
Marketing automation
Marketing automation staat in het inbound marketing stappenplan, omdat inbound marketing om timing gaat. Het is de kunst om op het juiste moment, via het juiste kanaal jouw leads de juiste content te sturen. Het is dus een persoonlijke aanpak, die je liever wel automatiseerd. Daarom is marketing automation eigenlijk onmisbaar. Lees hier meer over wat marketing automation precies inhoudt.
Geïnteresseerd in inbound marketing?
Ontdek hoe we inbound marketing kunnen toepassen voor jouw organisatie. Neem contact op met één van onze experts, ze vertellen je er graag meer over.