Resultaat behalen met LinkedIn

LinkedIn biedt ongekende mogelijkheden om in contact te komen met jouw doelgroep. Maar zonder de juiste aanpak blijf je hangen in losse berichten en onduidelijke resultaten. 

Wat jij kunt bereiken met een goede LinkedIn aanpak

Figure
Wil jij meer leads uit LinkedIn?

Zet LinkedIn slim in en krijg grip op je leadgeneratie.

Xanne

Xanne Geers
Salesmanager Lead Today

Waarom kiezen voor leadgeneratie via LinkedIn?

  • Meer grip op B2B leads  – Jouw doelgroep is actief op LinkedIn. Maar bereik je ze ook echt, op het juiste moment en met de juiste boodschap? Met een doordachte strategie verbind je sneller met beslissers, krijg je relevanter bereik en bouw je gericht aan waardevolle relaties die passen bij je propositie.
 
  • Va connectie naar klant – LinkedIn levert pas resultaat als marketing en sales samenwerken. Wij zorgen voor de juiste content, targeting en opvolging. Zo zet je je netwerk om in nieuwe business.
 
  • Zichtbaar zijn waar het telt  – Zonder zichtbaarheid geen vertrouwen. Wij zorgen dat je opvalt met sterke content, slimme interactie en een profiel dat voor je werkt.

LinkedIn Sales Navigator voor B2B

LinkedIn Sales Navigator voor B2B

Voor B2B bedrijven met een duidelijke prospectlijst is LinkedIn Sales Navigator een fantastische salestool. Het stelt je in staat om bedrijven en hun beslissingsmakers gemakkelijk in kaart te brengen. Daarnaast kun je ook hun gemeenschappelijke connecties of interesses vinden én volgen wat hen allemaal bezighoudt. Het voelt misschien een beetje als stalken, maar is het niet! Dit stelt je in staat om persoonlijk contact te leggen, in plaats van een koude benadering te gebruiken.  Mensen nemen namelijk sneller iets af van iemand die ze kennen of waar ze een persoonlijke relatie mee hebben. LinkedIn Sales Navigator vergroot dus je kansen op het binnenhalen van waardevolle leads. 

Wat kan je met LinkedIn Sales Navigator?

LinkedIn Sales Navigator is een onmisbare tool voor iedere professional die serieus bezig is met leadgeneratie en klantbeheer. Het biedt je alle middelen die je nodig hebt om succesvol te zijn in de moderne, dynamische salesomgeving zoals:

  • Zoek naar relevante leads en accounts en volg hun activiteiten.
  • Stuur persoonlijke berichten via InMail, zonder een e-mailadres nodig te hebben.
  • Beheer je leads en accounts effectief en ontvang dagelijkse aanbevelingen voor nieuwe potentiële klanten.
  • Ontvang realtime salesupdates over accounts en leads.
  • Gebruik de geavanceerde zoekfunctie om je ideale klant te vinden en op te slaan.
  • Reageer op berichten en activiteiten van leads om betrokkenheid te tonen en professionele relaties op te bouwen.
  • Sla nieuwe leads op na meetings.

Relevante accounts zoeken

Met LinkedIn Sales Navigator kun je gericht zoeken naar personen of bedrijven die jij wilt benaderen. Dankzij de uitgebreide netwerken van LinkedIn Sales Navigator heb je verbeterde zichtbaarheid en zoekmogelijkheden, waardoor je de juiste prospects kunt vinden en betere relaties kunt opbouwen. Denk aan het filteren op bedrijfsgrootte, opleiding, branche, ervaring, functie of locatie. Je kunt ook een koppeling maken met CRM-systemen zoals bijvoorbeeld Salesforce om data te importeren. De geavanceerde zoekfunctie ‘Lead Builder’ helpt je om kwalitatieve leads te vinden en op te slaan in een leadlijst. Op basis van je activiteiten en voorkeuren geeft LinkedIn je aanbevelingen, wat het zoekproces efficiënter maakt.

Inzicht in het gedrag van relevante accounts 

Je kunt je opgeslagen leads en potentiële klanten in de gaten houden met realtime salesupdates. Volg hun gedrag, zoals posts, gedeelde content of baanwisselingen, en reageer hier direct op. Dit helpt je om een saleshaakje te vinden en je ideale prospect voor je te winnen. Je krijgt ook uitgebreide inzichten in wie je profiel heeft bezocht, tot 90 dagen terug.

Contact leggen via InMail

Wanneer je een interessante lead hebt gevonden, wil je hier contact mee leggen om te vertellen wat jij voor hem of haar kunt betekenen. Via de InMail functie van LinkedIn Sales Navigator stuur je tot 20 persoonlijke berichten zonder dat je hier een e-mailadres voor nodig hebt. Als je één van de uitgebreide LinkedIn Sales Navigator abonnementen aanschaft kun je tevens afbeeldingen of presentaties naar jouw leads sturen met Pointdrive.

Gebruik “Team Link” om te zien wie binnen jouw salesteam de beste connectie heeft met een lead. Door het netwerk van je collega’s te verbinden, heb je meer mogelijkheden en vermijd je een koude salesbenadering.

Heb jij interesse in meer leads via LinkedIn?

Vul het formulier in en wij denken met je mee. 

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
LinkedIn werkt pas echt als je stopt met zenden en begint met bouwen. Aan relaties, aan zichtbaarheid en aan vertrouwen.

— Kim Peragine, online marketeer en strateeg Lead Today

Veelgestelde vragen over leadgeneratie via LinkedIn

Heb ik LinkedIn Sales Navigator nodig om met LinkedIn aan de slag te gaan?

Nee, zeker niet. Je kunt al veel resultaat halen met een slim ingerichte  LinkedIn account. LinkedIn Sales Navigator kan een aanvulling zijn, maar is geen vereiste.

Een slimme LinkedIn aanpak zorgt voor structurele zichtbaarheid, meer kwalitatieve connecties en vooral relevante leads. Denk aan gesprekken met beslissers, betere aansluiting tussen marketing en sales en een hogere conversie van connectie naar klant. De impact zie je niet alleen in cijfers, maar ook in je positionering als autoriteit binnen je markt.

Dat verschilt per situatie, maar je hoeft geen maanden te wachten. Binnen enkele weken kun je al meer tractie zien in bereik, connecties en interactie. Structureel resultaat vraagt om consistentie, slimme content en duidelijke opvolging – precies daarin begeleiden wij onze klanten. Zodat je tijd effectief wordt besteed en rendement oplevert.

Bijna alle B2B beslissers en professionals gebruiken LinkedIn actief of latent. Wij analyseren vooraf wie je ideale klant is en hoe je die het beste bereikt. Vaak blijkt dat je doelgroep niet alleen aanwezig is, maar ook openstaat voor relevante connecties en inhoud die echt iets toevoegt.