Home LinkedIn Sales Navigator
LinkedIn biedt ongekende mogelijkheden om in contact te komen met jouw doelgroep. Maar zonder de juiste aanpak blijf je hangen in losse berichten en onduidelijke resultaten.
Wat jij kunt bereiken met een goede LinkedIn aanpak
Zet LinkedIn slim in en krijg grip op je leadgeneratie.
Xanne Geers
Salesmanager Lead Today
Voor Baker Tilly ontwikkelden we een gerichte campagne rondom de SLIM-subsidie, speciaal voor ondernemers die willen investeren in scholing en ontwikkeling. Met een combinatie van Google Ads en LinkedIn bereikten we precies de juiste doelgroep en stuurden we op kwaliteit in plaats van volume.
We koppelden inhoudelijke content aan strategische targeting, waardoor marketing en sales naadloos op elkaar aansloten. Het resultaat? Dat lees je in de case.
Voor vastgoedinvesteerder Meerdervoort ontwikkelden we een aanpak die echt schaalde. Door Google Ads, SEO en LinkedIn slim te combineren met inhoudelijke landingspagina’s en strategische optimalisaties, bouwden we aan een constante stroom van gekwalificeerde leads.
Het resultaat was niet alleen een verdubbeling van het aantal leads per maand binnen vijf maanden, maar ook meer grip op de hele marketing- en salesfunnel. Een bewezen fundament voor groei dat dagelijks nieuwe kansen oplevert.
Voor B2B bedrijven met een duidelijke prospectlijst is LinkedIn Sales Navigator een fantastische salestool. Het stelt je in staat om bedrijven en hun beslissingsmakers gemakkelijk in kaart te brengen. Daarnaast kun je ook hun gemeenschappelijke connecties of interesses vinden én volgen wat hen allemaal bezighoudt. Het voelt misschien een beetje als stalken, maar is het niet! Dit stelt je in staat om persoonlijk contact te leggen, in plaats van een koude benadering te gebruiken. Mensen nemen namelijk sneller iets af van iemand die ze kennen of waar ze een persoonlijke relatie mee hebben. LinkedIn Sales Navigator vergroot dus je kansen op het binnenhalen van waardevolle leads.
LinkedIn Sales Navigator is een onmisbare tool voor iedere professional die serieus bezig is met leadgeneratie en klantbeheer. Het biedt je alle middelen die je nodig hebt om succesvol te zijn in de moderne, dynamische salesomgeving zoals:
Met LinkedIn Sales Navigator kun je gericht zoeken naar personen of bedrijven die jij wilt benaderen. Dankzij de uitgebreide netwerken van LinkedIn Sales Navigator heb je verbeterde zichtbaarheid en zoekmogelijkheden, waardoor je de juiste prospects kunt vinden en betere relaties kunt opbouwen. Denk aan het filteren op bedrijfsgrootte, opleiding, branche, ervaring, functie of locatie. Je kunt ook een koppeling maken met CRM-systemen zoals bijvoorbeeld Salesforce om data te importeren. De geavanceerde zoekfunctie ‘Lead Builder’ helpt je om kwalitatieve leads te vinden en op te slaan in een leadlijst. Op basis van je activiteiten en voorkeuren geeft LinkedIn je aanbevelingen, wat het zoekproces efficiënter maakt.
Je kunt je opgeslagen leads en potentiële klanten in de gaten houden met realtime salesupdates. Volg hun gedrag, zoals posts, gedeelde content of baanwisselingen, en reageer hier direct op. Dit helpt je om een saleshaakje te vinden en je ideale prospect voor je te winnen. Je krijgt ook uitgebreide inzichten in wie je profiel heeft bezocht, tot 90 dagen terug.
Wanneer je een interessante lead hebt gevonden, wil je hier contact mee leggen om te vertellen wat jij voor hem of haar kunt betekenen. Via de InMail functie van LinkedIn Sales Navigator stuur je tot 20 persoonlijke berichten zonder dat je hier een e-mailadres voor nodig hebt. Als je één van de uitgebreide LinkedIn Sales Navigator abonnementen aanschaft kun je tevens afbeeldingen of presentaties naar jouw leads sturen met Pointdrive.
Gebruik “Team Link” om te zien wie binnen jouw salesteam de beste connectie heeft met een lead. Door het netwerk van je collega’s te verbinden, heb je meer mogelijkheden en vermijd je een koude salesbenadering.
"*" geeft vereiste velden aan
— Kim Peragine, online marketeer en strateeg Lead Today
Nee, zeker niet. Je kunt al veel resultaat halen met een slim ingerichte LinkedIn account. LinkedIn Sales Navigator kan een aanvulling zijn, maar is geen vereiste.
Een slimme LinkedIn aanpak zorgt voor structurele zichtbaarheid, meer kwalitatieve connecties en vooral relevante leads. Denk aan gesprekken met beslissers, betere aansluiting tussen marketing en sales en een hogere conversie van connectie naar klant. De impact zie je niet alleen in cijfers, maar ook in je positionering als autoriteit binnen je markt.
Dat verschilt per situatie, maar je hoeft geen maanden te wachten. Binnen enkele weken kun je al meer tractie zien in bereik, connecties en interactie. Structureel resultaat vraagt om consistentie, slimme content en duidelijke opvolging – precies daarin begeleiden wij onze klanten. Zodat je tijd effectief wordt besteed en rendement oplevert.
Bijna alle B2B beslissers en professionals gebruiken LinkedIn actief of latent. Wij analyseren vooraf wie je ideale klant is en hoe je die het beste bereikt. Vaak blijkt dat je doelgroep niet alleen aanwezig is, maar ook openstaat voor relevante connecties en inhoud die echt iets toevoegt.
Benieuwd hoe je LinkedIn effectief inzet voor leadgeneratie? Onze specialisten kijken graag met je mee en laten je zien waar je kansen laat liggen en hoe je daar direct op kunt inspelen.