Lead Today

LinkedIn Sales Navigator

De ultieme social selling tool om je ideale prospects te bereiken, middels een account based marketing strategie.

Over LinkedIn Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator is dé tool om jouw ideale prospects persoonlijk te benaderen. Het gebruik van LinkedIn Sales Navigator is een vorm van social selling; het inzetten van social media voor salesactiviteiten. Met behulp van Sales Navigator kun je gemakkelijk op zoek gaan naar jouw doelgroep, ze persoonlijke berichten sturen, en waardevolle zakenrelaties opbouwen. Deze LinkedIn tool zorgt ervoor dat jij jouw account based marketing aanpak kunt realiseren op hét zakelijke social media platform.

LinkedIn Sales Navigator voor B2B

Voor B2B bedrijven met een duidelijke prospectlijst is LinkedIn Sales Navigator een fantastische salestool. Door de bedrijven op de prospectlijst en hun beslissingsmakers duidelijk in kaart te brengen, gemeenschappelijke connecties of interesses te vinden en te volgen wat ze bezig houdt, is het mogelijk om persoonlijk contact te leggen, in plaats van een koude benadering te gebruiken. Mensen kopen namelijk sneller van iemand die ze kennen en/of waar ze een persoonlijke relatie mee hebben. Met behulp van LinkedIn Sales Navigator vergroot je dus jouw saleskansen

 

Wat kan je met LinkedIn Sales Navigator?

LinkedIn Sales Navigator bevat een groot aantal mogelijkheden om kwalitatieve leads te genereren: je kunt relevante leads en accounts opzoeken, hun activiteiten volgen en een persoonlijk bericht versturen via InMail. Zo heeft LinkedIn Sales Navigator een geavanceerde zoekfunctie waarmee je jouw ideale prospect kunt opzoeken en opslaan. Door in te spelen op een bericht of activiteit van een lead kun je betrokkenheid tonen en beginnen met het opbouwen van een professionele relatie. Hieronder een toelichting van de verschillende functionaliteiten van LinkedIn Sales Navigator.

 

Relevante accounts zoeken

Met LinkedIn Sales Navigator kun je zeer gericht zoeken naar personen of bedrijven  waar jij je op wilt richten. Denk onder andere aan bedrijfsgrootte, opleiding, branche, ervaring, functie of locatie. Het is ook mogelijk om een koppeling te maken met bijvoorbeeld Salesforce om CRM-data te importeren. Met het geavanceerde zoeksysteem ‘Lead Builder’ is het vervolgens mogelijk om kwalitatieve leads te vinden. De gevonden leads kunnen makkelijk opgeslagen worden in een zogenaamde leadlijst. Op basis van jouw salesactiviteit en voorkeuren kun je vervolgens aanbevelingen krijgen van LinkedIn, wat het zoekproces aanzienlijk makkelijker en efficiënter maakt.

Inzicht in het gedrag van relevante accounts

Jouw opgeslagen leads, die in de leadlijst staan, kunnen vervolgens in de gaten gehouden worden. Je volgt eenvoudig het gedrag dat leads vertonen  – zoals iets posten of delen, of het veranderen van baan–  én kunt hier real-time op reageren. Zo vind je altijd een saleshaakje om jouw ideale prospect voor je te winnen. Daarnaast heb je uitgebreide(re) inzichten in wie je profiel heeft bezocht en kan je dat  tot 90 dagen terug inzien.

 

Contact leggen via InMail

Wanneer je een interessante lead hebt gevonden, wil je hier contact mee leggen om te vertellen wat jij voor hem of haar kunt betekenen. Via de InMail functie van LinkedIn Sales Navigator stuur je tot 20 persoonlijke berichten zonder dat je hier een e-mailadres voor nodig hebt. Als je één van de uitgebreide LinkedIn Sales Navigator abonnementen aanschaft kun je tevens afbeeldingen of presentaties naar jouw leads sturen met Pointdrive.

Nog een extra functie is “Team Link”: hiermee kun je zien wie binnen jouw salesteam de beste connectie heeft met een lead. Door het netwerk van al je collega’s te verbinden, heb je dus een grotere pool mensen die je kunt benaderen en is het makkelijker om  weg te blijven van een koude salesbenadering.

Meer te weten komen?

Ontdek hoe wij een ABM aanpak via onder andere LinkedIn Sales Navigator zouden implementeren binnen jouw organisatie, onze experts vertellen je graag meer!

Arrow