Hero image

Marketing automation

Til je leadgeneratie naar een hoger niveau


Leadgeneratie is het sleutelwoord voor succesvolle marketing. Maar hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten in al het internetgeweld op jouw website landen? En als dit lukt, hoe weet je dan wie je bezoekers zijn en wat zij precies uitspoken? Met marketing automation krijg je nieuwe leads op persoonsniveau in het vizier en weet je precies wanneer potentiële klanten ‘salesrijp’ zijn!

Marketing automation maakt inzichtelijk in welke onderwerpen leads zich verdiepen en waar potentierijke bezoekers zitten in hun oriëntatieproces. Waardevolle informatie, die zonder marketing automation niet te achterhalen is. 
Logo Hubspot

Vraag een persoonlijke demo aan

expert-eva_1.pngWe laten graag zien hoe marketing automation je help om meer leads en klanten aan te trekken. Vraag vrijblijvend een persoonlijke demo aan en ontdek hoe je met marketing automation moeiteloos de klantreis van je leads optimaliseert en zo meer conversies realiseert!

Geef hieronder aan welke datum jou het beste uitkomt. Dan nemen we contact met je op om een afspraak in te plannen.
 
Help, weer een opt-in formulier! Bij het verzenden van het formulier geef je toestemming dat Lead Today jouw persoonsgegevens verwerkt om via verschillende marketingkanalen (telefoon, post, e-mail of social media) contact met je op te nemen. Maar geen zorgen, wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en het mooiste is dat je jezelf op elk moment kunt afmelden voor onze communicatie. Meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.

Wat is marketing automation?

Marketing automation is een softwaretechniek waar een doelgerichte marketingaanpak omheen zit. De reden waarom bedrijven marketing automation implementeren is dat zij graag een antwoord willen hebben op een aantal prangende vragen:
  • Welke potentiële klanten zijn het meest interessant? Waar zijn zij het meest in geïnteresseerd?
  • Waar bevinden zij zich in de customer journey?
  • Hoe krijg ik meer leads?
  • Wanneer zijn zij ‘salesrijp’?

Marketing automation beantwoordt door het meten van bezoekersgedrag al die vragen voor jou. Je komt dus steeds beter te weten wat je potentiële klanten interesseert. Handig, want je wilt uiteindelijk zoveel mogelijk nieuwe leads genereren voor je organisatie! 

Marketing automation tools


Hoewel bedrijven ook zonder marketing automation nieuwe klanten binnenhalen, is de weg die je aflegt om van een potentiële lead een geïnteresseerde en waardevolle klant te maken vaak lang en intensief. 

Dankzij diverse marketing automation tools verloopt dit proces sneller én inzichtelijker. Door succesvolle automatisering kunnen jouw klanten uiteindelijk brand ambassador worden van uw merk.

Lead nurturing


Het opvolgen van leads, ofwel het masseren van je klant, - de nurturingfase - kost veel tijd, geld en energie. Op het moment dat je iedere week opnieuw allerlei leads binnenkrijgt en je ze niet meer handmatig kan opvolgen, raak je het overzicht kwijt. 

Gelukkig zijn er meerdere wegen die naar Rome - in dit geval nieuwe klanten - leiden. Marketing automation biedt een volautomatische uitkomst. Voor iedere lead een andere route, een ander type massage, maar zonder verspilling van tijd of energie en allemaal met hetzelfde doel: leads omzetten naar klanten. 

Leadscoring 


Met leadscoring kun je ondertussen precies bijhouden waar jouw lead zich op dat moment in de klantreis bevindt. Voor elke activiteit krijgt de potentiële klant een aantal punten, die je vooraf heeft opgesteld. Zodra je lead een bepaalde score heeft geeft de marketing automation software jou een seintje dat de desbetreffende persoon ‘salesrijp’ is, zodat je de klant binnen kan halen. 

Zo kun je instellen dat een bezoeker 10 punten krijgt voor het lezen van een blogartikel en 40 punten voor de download van een whitepaper. Zodra deze lead 80 punten heeft gescoord, is hij voldoende opgewarmd om benaderd te worden.

leadscoring-man.png

Leadgeneratie met inbound marketing automation


De implementatie van marketing automation kan je inbound marketingstrategie naar een hoger niveau tillen. Bij inbound marketing staat de klant centraal: je zorgt ervoor dat potentiële klanten naar jou toe komen, in plaats van andersom. 

Via geautomatiseerde programma’s krijgen leads de informatie waar ze op dat moment behoefte aan hebben. Door op het juiste moment de juiste content aan te bieden in de juiste kanalen, hebben potentiële klanten het gevoel dat de oplossing steeds dichterbij komt. Uiteindelijk kunnen ze niet meer om de conversie heen. 

Wil je weten hoe je een inbound leadgeneratie opzet? Download dan het whitepaper hieronder, waarin we concreet uitleggen hoe je een inbound marketingstrategie formuleert.

Implementatie marketing automation


Marketing automation zorgt ervoor dat bedrijven hun ambities kunnen waarmaken. Dankzij marketing automation ziet 80% van de gebruikers een toename in het aantal leads en 77% een toename in het aantal conversies. Hoogste tijd dus om zelf ook marketing automation te implementeren in je marketingaanpak!

Als partner van verschillende marketing automation platforms heeft Lead Today veel ervaring met het implementeren van deze software. Wij integreren het moeiteloos met al je andere systemen zoals CRM, en stellen samen met jou de voorwaarden op voor succesvolle lead nurturing en leadscoring. Op die manier kun jij lekker achterover leunen terwijl de software jouw leads klaarstoomt voor aankoop. 

Ben je overtuigd van de voordelen van marketing automation en zoek je nu naar de geschikte software voor jouw marketingdoelstellingen? Act-On is een marketing automation programma dat alle klantgeheimen prijsgeeft. Wil je dat wij die geheimen voor je ontrafelen? Lees hier dan meer over Act-On of bel of mail ons gerust voor meer informatie of een demo. 
 

Cases

Voor NEOS Direct Lending hebben we een leadgeneratie aanpak bepaald. NEOS financiert ambitieuze en veelbelovende ondernemingen. 

Het doel van de marketingstrategie is om awareness te creëren en leads te generen. Het belangrijkste onderdeel is een nieuwe website die is ingericht voor leadgeneratie en past binnen de nieuwe positionering.
Daarvoor is contentcreatie en de inzet van marketing automation nodig

In de nieuwe website wordt een splitsing gemaakt tussen de doelgroepen, zodat ondernemers en partners een gepersonaliseerde website te zien krijgen. Diverse leadgeneratie formulieren en -downloads zijn verwerkt in de website. Zo krijgen we duidelijk inzicht in wie er wat aanvraagt. Door het marketingproces van NEOS inzichtelijk te maken en te stroomlijnen halen we meer en kwalitatieve leads binnen. 

In 2018 opent WTC Utrecht haar deuren. Maar wat is WTC Utrecht, wat heeft deze locatie te bieden en wie zou daar een nieuw professioneel thuis kunnen vinden? Deze vragen worden beantwoord in de vernieuwde website. Het doel van de site is awareness creëren, beleving bieden van wat komen gaat en leadgeneratie. Lead Today zet marketing automation in om kwalitatieve leads te genereren.

De leads worden via slimme workflows door de vooraf opgestelde customer journey begeleid. Middels verschillende leadgeneratiemomenten en leadscoring worden geïnteresseerden opgevolgd door makelaars. Via interactieve tools op de website kunnen bezoekers de bouw in de gaten houden.

Via diverse call-to-actions worden bezoekers getriggerd om informatie te downloaden, waarna de leads automatisch worden opgevolgd. Met een doelconversieratio van 7% worden kwalitatieve leads gerealiseerd en worden success stories geschreven.

Aventel is een innovatieve specialist en aanbieder van telecommunicatie-, data- en mobiele diensten. Om die boodschap zorgvuldig over te brengen en om meer kwalitatieve leads te genereren zetten wij marketing automation en doelgerichte content in. 

Allereerst hebben we samen met Aventel een digitale marketingstrategie ontwikkeld. Aan de hand van concrete workshops stelden we de persona, customer journey, contentstrategie en de leadgeneratie aanpak vast. Vervolgens hebben we marketing automation campagnes opgezet. Met nieuw gecreëerde content - waaronder blogs, whitepapers, cases en een checklist - wordt de interesse van mogelijke leads gewekt.

Door middel van leadgeneratieformulieren worden deze leads vervolgens verder de marketing funnel in geleid. Dankzij marketing automation kan Aventel eenvoudig inschatten wanneer een lead is klaargestoomd voor het salestraject. 
 

Download ons whitepaper over inbound leadgeneratie

Whitepaper Cover Om echt de vruchten te plukken van marketing automation is een weldoordachte marketingstrategie essentieel.

Wil je weten hoe je een resultaatgerichte marketingstrategie formuleert? Download dan dit whitepaper, waarin wij jou een strategisch stappenplan geven om je leadgeneratie een boost te geven.
 

Help, weer een opt-in formulier! Bij het verzenden van het formulier geef je toestemming dat Lead Today jouw persoonsgegevens verwerkt om via verschillende marketingkanalen (telefoon, post, e-mail of social media) contact met je op te nemen. Maar geen zorgen, wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en het mooiste is dat je jezelf op elk moment kunt afmelden voor onze communicatie. Meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.

Meer weten?

Wil je weten hoe je jouw marketing een impuls kunt geven? Lees dan onze blog met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van digitale marketing. Hieronder alvast een selectie waarvan wij denken dat je ze interessant zult vinden!