WOMEN Inc. vecht voor gelijkheid en inclusiviteit en streeft naar een samenleving waarin je gender en sekse niet bepalen welke kansen je hebt. Al sinds 2005 zetten ze zich in om de emancipatie van vrouwen in Nederland te versnellen. WOMEN Inc voert altijd actie met impact. Hun campagnes gaan over verschillende thema’s, zoals: de loonkloof, gezondheidszorg op maat en representatieve media en onderwijs. Sinds enkele jaren ondersteunen wij WOMENInc met het behalen van hun doelen, op het gebied van marketing en fondsenwerving. Wij nemen enkele marketingwerkzaamheden voor hen uithanden, zodat zij zich kunnen focussen op wat echt belangrijk is: de wereld een stukje beter maken.
WOMEN Inc. maakt impact
WOMEN Inc vecht voor verandering door creatieve actiematige campagnes op te starten met een overduidelijke boodschap. Een goed voorbeeld hiervan is de actie van januari 2022. Op LinkedIn noemden toen veel vrouwen zichzelf ‘Peter’. Hiermee wilden ze aandacht vragen voor de ongelijke man-vrouwverdeling op de werkvloer. Dit was een initiatief vanuit WOMEN Inc wat binnen no-time viral ging op de social mediakanalen.
De verschillende campagnes leveren WOMENInc veel aandacht op, maar de uitdaging is om deze doelgroep vast te houden, betrokkenheid te verhogen en ook WOMENInc als organisaties in de breedte de juiste aandacht te geven. Vanuit die gedachte helpen wij WOMENInc o.a. met het structureel verbeteren van hun organische vindbaarheid. Voor ons een leuke, maar ook een hele diverse klus. WOMEN Inc heeft namelijk, naast hun eigen corporate website (www.womeninc.nl) veel meer domeinen in beheer (namelijk van alle campagnepagina’s). Een mooie uitdaging voor onze SEO experts om hier het overzicht in te behouden en structurele groei te realiseren!
Bewustwording & informeren
WOMEN Inc & Lead Today zijn samen aan de slag gegaan met SEO om twee redenen: de organische vindbaarheid rondom alle relevante thematieken en zoekopdrachten structureel verbeteren en om de binding tussen WOMEN Inc en haar doelgroep te verhogen, zodat donaties worden geworven.
Dit geldt dus niet alleen voor het hoofddomein van WOMEN Inc., maar ook van alle campagnepagina’s, zoals: ‘Komt een mens bij de dokter’ (www.komteenmensbijdedokter.nl), een campagne over de ongelijkheid en vooroordelen over patiënten die aankloppen voor zorgverlening of ‘Doorbreek de Cyclus’ (www.doorbreekdecyclus.nl) waarmee zij het taboe rondom de overgang bespreekbaar willen maken.
Maar hoe gaan we op de juiste manier aan de slag? Om SEO goed in te zetten bespreken we eerst met de klant waar zij graag gevonden op willen worden. Vervolgens gaan we aan de slag moet een zoekwoordenonderzoek. Door middel van het zoekwoordenonderzoek krijgen we inzichtelijk hoeveel concurrentie er is op de zoekterm, welk zoekvolume er gemiddeld per maand op zit en wat de huidige rankings van WOMEN Inc zijn in de zoekmachine. Op basis van deze inzichten kunnen we de juiste keuzes maken en een plan van aanpak ontwikkelen. De truc voor het zoekwoordenonderzoek is om ook buiten de gebruikelijke paden te kijken en je niet alleen te focussen op de woorden waar de klant op gevonden wil worden. Door je te richten op data, zie je vaak dat er ook genoeg zoektermen zijn die je van tevoren nooit had kunnen bedenken, maar die wel een hoog zoekvolume hebben én waar nog veel kansen te pakken zijn.
Op basis van het zoekwoordenonderzoek hebben we samen met WOMEN Inc de juiste keuzes kunnen maken voor de focuswoorden, zodat het echt werk kan beginnen!
Uitdagingen
Voor de verschillende domeinen voeren wij maandelijkse SEO-werkzaamheden uit om meer zichtbaarheid en verkeer te genereren. Het verbeteren van de organische vindbaarheid gaat gepaard met een lange adem, want het heeft echt even tijd nodig om de gewenste groei door te maken. Het grote voordeel ervan? Door structureel te werken aan het opklimmen in de zoekresultaten zorg je ervoor dat je niet alleen kortdurend, maar ook langdurig organisch vindbaar bent en blijft.
Met alleen organische vindbaarheid ben je er anno 2023 nog niet, daarom zien we SEO als één van de bouwblokken van onze marketingmix. Ter ondersteuning van SEO, zetten we ook in op SEA door middel van Google Grants campagnes. Omdat advertenties boven de organische resultaten in Google worden weergegeven, kun je middels SEA sneller gevonden worden op een breder publiek.
Mensen zoeken niet snel op de campagnenaam, zoals; ‘Komt een mens bij de dokter’ of ‘gezondheidszorg op maat’. In tegenstelling met SEA, maak je met SEO daarom gebruik van bredere focuswoorden, hierdoor zorg je ervoor dat je ook via Google organisch een breder publiek bereikt!
Resultaat
In totaal zijn de rankings van de focuswoorden voor het hoofddomein met 78 posities gestegen. Daarmee staan we inmiddels met 7 focuswoorden in de top 10 van Google. Voor de losse campagnepagina’s hebben we ook al een aantal top 1 posities bereikt en zijn we hard onderweg om de andere focuswoorden ook in de top 3 te krijgen. Kortom: mooie prestaties waar we heel blij mee zijn. We kijken ernaar uit om nog meer moois te creëren voor WOMEN Inc.!
Benieuwd hoe wij jouw organische vindbaarheid kunnen boosten? Of ben je benieuwd welke andere diensten Lead Today nog meer aanbiedt? Bekijk snel onze website, of neem contact met ons op!