Lead Today

Aanpak

Onze toekomstbestendige aanpak voor bedrijfsgroei is gebaseerd op het Lead Today Groeimodel. Aan de hand van dit model formuleren we een perfect op maat gemaakte groeistrategie gericht op het optimaliseren van processen, mensen, middelen en technologie en het creëren van concrete saleskansen.

Bekijk hieronder een visuele weergave van onze gestructureerde aanpak en klik op de verschillende onderdelen om meer te weten te komen over de stappen.

Audit

Voordat je vooruit kunt kijken, is het belangrijk om eerst terug te blikken. Middels een audit verkrijgen we inzicht in de volwassenheid van marketing en sales binnen de organisatie. Deze audit bestaat uit interviews met de verschillende stakeholders en een grondige analyse van de huidige marketing- en salesmiddelen, -processen, -teams en -technologie. 

Pitstop

op basis van de bevindingen uit de auditfase presenteren we het ingevulde Lead Today Groeimodel. We beoordelen de organisatie aan de hand van zes pijlers: strategie, synergie, processen, excellentie, technologie en inzicht. Tevens bepalen we in deze sessie de product-marktfocus voor het leadgeneratieplan. Beide zijn leidend in de ontwikkeling van de strategie.

Transformatie

Het transformatieplan dat we opleveren vormt onderdeel 1 van de groeistrategie. Dit plan richt zich op het optimaliseren van processen, mensen, middelen en technologie, om de marketing- en salesorganisatie op orde te krijgen en een gestroomlijnd leadgeneratieproces te kunnen realiseren. Aan de hand van concrete programma’s laten we zien waar de kansen en verbetermogelijkheden liggen om marketing en sales naar een hoger niveau te tillen en versnelde bedrijfsgroei mogelijk te maken.

Leadgeneratie

We creëren concrete saleskansen aan de hand van een leadgeneratieplan. Dit leadgeneratieplan bestaat uit verschillende leadgeneratieprogramma’s. Elk programma vormt een bundeling van marketing- en salesactiviteiten met een directe impact op het genereren van leads en klanten.

Oplevering groeistrategie

Dit is het moment waar we naartoe hebben geleefd: de groeistrategie is klaar. Tijdens deze meeting presenteren de strateeg en groeimanager de uitgewerkte strategie, inclusief het complete transformatie- en leadgeneratieplan. Ook zetten we de plannen uiteen in een overzichtelijke roadmap, waarin de programma’s voor het komende jaar zijn ingedeeld.

Groeifase

We formuleren niet alleen een groeistrategie, maar we komen deze ook op locatie uitvoeren. Een van onze ervaren groeimanagers springt daadwerkelijk aan boord en zal binnen de organisatie aan de slag gaan met de implementatie van de plannen, met als belangrijkste doel: het realiseren van bedrijfsgroei. Daarbij maakt de groeimanager gebruik van de kennis en expertise binnen de organisatie en waar nodig van de specialisten binnen Lead Today.

01
02
03
04
05
06

Audit

Voordat je vooruit kunt kijken, is het belangrijk om eerst terug te blikken. Middels een audit verkrijgen we inzicht in de volwassenheid van marketing en sales binnen de organisatie. Deze audit bestaat uit interviews met de verschillende stakeholders en een grondige analyse van de huidige marketing- en salesmiddelen, -processen, -teams en -technologie. 

Pitstop

Tijd voor een pitstop! Tijdens deze pitstop presenteren we het, op basis van de bevindingen uit de audit, ingevulde Lead Today Groeimodel. We beoordelen de organisatie aan de hand van zes pijlers: strategie, synergie, processen, excellentie, technologie en inzicht. Tevens bepalen we in deze sessie de product-marktfocus voor het leadgeneratieplan. Beide zijn leidend in de ontwikkeling van de strategie.

Transformatie

Op basis van de bevindingen uit het Lead Today Groeimodel ontwikkelen we een transformatieplan. Dit plan richt zich op het optimaliseren van processen, mensen, middelen en technologie, om zo een gestructureerde en beheersbare leadgeneratie mogelijk te maken. Aan de hand van concrete programma’s laten we zien waar de kansen en verbetermogelijkheden liggen om marketing en sales naar een hoger niveau te tillen en versnelde bedrijfsgroei mogelijk te maken.

Leadgeneratie

We creëren concrete saleskansen aan de hand van een leadgeneratieplan. Dit leadgeneratieplan bestaat uit verschillende leadgeneratieprogramma’s. Elk programma vormt een bundeling van marketing- en salesactiviteiten met een directe impact op het genereren van leads en klanten.

Oplevering groeistrategie

Dit is het moment waar we naartoe hebben geleefd: de groeistrategie is klaar. Tijdens deze meeting presenteren de strateeg en groeimanager de uitgewerkte strategie, inclusief het complete transformatie- en leadgeneratieplan. Ook zetten we de plannen uiteen in een overzichtelijke roadmap, waarin de programma’s voor het komende jaar zijn ingedeeld.

Groefase

We formuleren niet alleen een groeistrategie, maar we komen deze ook op locatie uitvoeren. Eén van onze ervaren groeimanagers springt daadwerkelijk aan boord en zal binnen de organisatie aan de slag gaan met de implementatie van de plannen, met als belangrijkste doel: het realiseren van bedrijfsgroei. Daarbij maakt de groeimanager gebruik van de kennis en expertise binnen de organisatie en waar nodig van de specialisten binnen Lead Today.

01
06