Hero image

Account based marketing

Account based marketing is een slimme marketingstrategie, die zich specifiek op enkele prospects richt. Een organisatie selecteert hierbij enkele prospects die zij graag als klant wil hebben. Vervolgens worden deze prospects op een directe en persoonlijke manier benaderd. Zo vindt er een doelgerichte acquisitie van nieuwe klanten plaats. Hierbij staat de kwaliteit, in plaats van de kwantiteit, van de prospects centraal.










 

  • Gerichte acquisitie van nieuwe klanten
  • Directe & persoonlijke benadering
  • Geoliede samenwerking tussen marketing & sales
  • Kwaliteit boven kwantiteit
Logo Hubspot

Vraag een persoonlijk consult aan

expert-frank.pngWil jij graag een account based marketing aanpak voor jouw organisatie ontwikkelen? Wij helpen je hier graag bij. Vraag daarom nu een vrijblijvend consult aan om de mogelijkheden te bespreken. 

Geef in onderstaand formulier aan welke datum je het beste uitkomt. Dan nemen we contact met je op om een afspraak in te plannen.
 
Help, weer een opt-in formulier! Bij het verzenden van het formulier geef je toestemming dat Lead Today jouw persoonsgegevens verwerkt om via verschillende marketingkanalen (telefoon, post, e-mail of social media) contact met je op te nemen. Maar geen zorgen, wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en het mooiste is dat je jezelf op elk moment kunt afmelden voor onze communicatie. Meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.

Marketing & sales alignment

Om account based marketing goed te laten werken is er een geoliede samenwerking nodig tussen marketing en sales. Marketing zorgt er hierbij voor dat sales goed voorbereid het gesprek aan kan gaan met de juiste prospect. Dit doet marketing onder andere aan de hand van onderzoek, prospectselectie en conceptselectie. Op deze manier weet sales de juiste prospects snel te bereiken, de juiste toon aan te slaan en het beste aanbod te doen. Zo kan deze belangrijke prospect in een waardevolle klant worden omgezet.

Meer weten over hoe je marketing en sales optimaal kunt laten samenwerken? Vraag dan ons whitepaper Marketing en sales, een geoliede leadgeneratiemachine aan, waarin we handvatten bieden voor het realiseren van een goede samenwerking tussen marketing en sales.

Account based marketing tools


Naast een goede samenwerking tussen marketing en sales, zijn er een aantal concrete tools die gebruikt kunnen worden voor een account based marketing aanpak:
  • Marketing Automation
  • De LinkedIn Sales Navigator
  • Social Media
  • Dataleveranciers
  • Website personalisatie

Deze tools helpen bij het persoonlijk benaderen van de prospect en bieden mogelijkheden om meer informatie over de prospect te verzamelen. Zo kan een op maat gemaakte benadering voor iedere prospect ontwikkeld worden.
 

Lead Today & ABM


 
Lead Today laat bedrijven in de B2B branche groeien door marketing en sales optimaal te laten samenwerken. Daarbij kijken we naar de beste strategie voor jouw organisatie. Aan de hand van een aantal strategische sessies bepalen we welke strategie het beste aansluit. Is dit een account based marketing strategie? Dan zullen we op basis van drie fases een ABM strategie op maat ontwikkelen voor jouw organisatie.
 

ABM-strategie


De eerste fase betreft het uitdenken van de strategie. Tijdens deze fase zullen we een workshop ‘Leadgeneratie met ABM’ organiseren. Ook gaan we samen brainstormen over sccount based marketing concepten. Aan de hand hiervan kan de strategie op papier uitgewerkt worden.
 

Groeiprogramma’s ontwikkelen

De tweede fase staat in het teken van het in de praktijk brengen van de strategie. Dit zal gedaan worden aan de hand van groeiprogramma’s. Hierbij kan Lead Today helpen op het gebied van:
  • Software (insights / automation)
  • Dataservices (inkoop / verrijking)
  • Training (software)
  • Campagneplannen

Aan de slag


Zodra de account based marketing strategie in praktijk is gebracht, is het tijd om resultaten te boeken. Dit betekent afspraken maken met prospects en klanten genereren. In deze fase zal Lead Today ondersteuning bieden aan sales en de strategie verder optimaliseren. Zodoende kunnen we samen naar een mooi eindresultaat toe werken.
  

Ben je benieuwd welke mogelijkheden er voor jouw organisatie zijn op het gebied van account based marketing? Bel of mail ons gerust voor meer informatie of een vrijblijvend consult.

Een account based marketing aanpak samengevat

Prospectselectie
Selecteer de prospects die belangrijk zijn voor jouw organisatie. Zoek uit wie ze zijn, hoe ze benaderd willen worden en met welke content. 

Benadering
Bepaal hoe je de geselecteerde prospects gaat benaderen op basis van het onderzoek dat je naar deze prospects hebt gedaan. 

Opvolging
Zorg voor een goede opvolging van de prospects wanneer je ze benaderd. Hiervoor is een goede samenwerking tussen marketing en sales nodig. 

Download ons whitepaper over marketing en sales

Whitepaper Cover

Marketing en sales zijn bij veel bedrijven twee aparte eilanden. Maar het is juist belangrijk om de hoofden bij elkaar te steken, om betere resultaten te realiseren.

 

In ons whitepaper Marketing en sales, een geoliede leadgeneratiemachine leggen we je uit waarom deze samenwerking zo belangrijk is. Ook vertellen we je hoe je die samenwerking kunt realiseren.

 

Help, weer een opt-in formulier! Bij het verzenden van het formulier geef je toestemming dat Lead Today jouw persoonsgegevens verwerkt om via verschillende marketingkanalen (telefoon, post, e-mail of social media) contact met je op te nemen. Maar geen zorgen, wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om en het mooiste is dat je jezelf op elk moment kunt afmelden voor onze communicatie. Meer weten? Lees dan onze privacyverklaring.

Meer weten?

Wil je weten hoe je jouw marketing een impuls kunt geven? Lees dan ons blog over de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van (online) marketing. Hieronder alvast een selectie waarvan wij denken dat je ze interessant zult vinden!