Lead Today

Account based marketing

ABM is een marketingstrategie waarbij je jouw ideale prospect gericht en persoonlijk benadert. 

Wat is account based marketing?

Account based marketing (ABM) is een doelgerichte strategie, die zich specifiek op één of enkele prospects richt. Een organisatie selecteert hierbij een aantal prospects die in het plaatje van ideale klant past. Vervolgens worden deze prospects op een directe en persoonlijke manier benaderd. Zo vindt er een doelgerichte acquisitie van nieuwe klanten plaats. Hierbij staat de kwaliteit, in plaats van de kwantiteit, van de prospects centraal.

Marketing & sales alignment

Om account based marketing goed te laten werken is er een geoliede samenwerking nodig tussen marketing en sales. Marketing zorgt er hierbij voor dat sales goed voorbereid het gesprek aangaat, met de juiste prospect. Dit doet marketing onder andere aan de hand van onderzoek, prospect- en conceptselectie. Op deze manier weet sales de juiste prospects snel te bereiken, de juiste tone-of-voice te gebruiken en een gepast aanbod te doen. Zo kan deze belangrijke prospect in een waardevolle klant worden omgezet.

Meer weten over hoe je marketing en sales optimaal kunt laten samenwerken? Download dan onze whitepaper ‘Marketing en sales, een geoliede leadgeneratiemachine’, waarin we handvatten bieden voor het realiseren van een optimale samenwerking tussen marketing en sales.

Account Based marketing tools

Naast een goede samenwerking tussen marketing en sales, zijn er een aantal concrete tools en tactieken die goed passen bij een account based marketing aanpak:

Deze tools helpen bij het persoonlijk benaderen van de prospect en bieden mogelijkheden om meer informatie over de prospect te verzamelen . Zo kan voor iedere prospect een op maat gemaakte, persoonlijke aanpak ontwikkeld worden.

Hoe Lead Today ABM inzet

Lead Today laat bedrijven in de B2B branche groeien door marketing en sales optimaal te laten samenwerken. Daarbij kijken we naar de beste strategie voor jouw organisatie. Aan de hand van een aantal strategische sessies bepalen we welke strategie het beste aansluit. Is dit een account based marketingstrategie? Dan zullen we in drie stappen een ABM-strategie op maat ontwikkelen voor jouw organisatie.

Stap 1: Brainstormen over account based marketing concepten en de strategie verder specificeren. 

Stap 2: Het in de praktijk brengen van de strategie. Hierbij kan Lead Today helpen op het gebied van:

  • Software (inzichten/automation)
  • Dataservices (inkoop/verrijking)
  • Training (software)
  • Campagneplannen

Stap 3: Resultaten boeken! Dit betekent afspraken maken met prospects en klanten genereren. In deze fase zal Lead Today ondersteuning bieden aan sales en de strategie verder optimaliseren. Zodoende kunnen we samen naar een mooi eindresultaat toe werken.

Aan de slag met ABM

Ben je benieuwd welke mogelijkheden er voor jouw organisatie zijn op het gebied van account based marketing? Neem dan contact op met één van onze experts voor meer informatie!

Arrow