-
Uitdaging
- Herpositionering en transformatie Van Stenis Group: de verbindende kracht achter Sellon, Luitec en Startflow.
-
Aanpak
- Interne marketing- en salesprocessen (her)structureren
- Website- en online prestaties meetbaar maken
-
Resultaat
-
Transformatie van marketing en salesaanpak
-
Inzicht in de funnel
-
Verhoogde websiteprestaties
-
Van Stenis Group
Van Stenis Group is in 2016 ontstaan uit de drie bedrijven van de broers van Stenis: Sellon, Luitec en Startflow. Deze bedrijven bieden industriële dienstverlening en producten aan op het gebied van stromingstechnologie. De broers hebben de divisies samengebracht onder Van Stenis Group, om samen sterker in de markt te staan en de kracht van een groep te benutten.
De overkoepelende pay-off van Van Stenis Group is: together in control. De gemene deler van de divisies is dat ze altijd bezig zijn met de “flow” controleren van verschillende industriële processen. Ook is de groep erop gericht om maatschappelijk verantwoord te ondernemen door technische en energiezuinige innovaties toe te passen bij hun klanten.
Uitdaging
De gebroeders Van Stenis wilden hun krachten bundelen om hun drie bedrijven te laten groeien. De huidige marketingafdeling had echter niet genoeg middelen om de benodigde marketingactiviteiten uit te voeren. De marketingactiviteiten waren beperkt en veel werd ad hoc uitgevoerd zonder strategie. Ook was het klantenbestand niet op orde en ontbrak er een gestructureerd proces.
Vandaar onze uitdaging om de Van Stenis Group sterker in de markt te zetten en de groep intern te herstructureren zodat bedrijfsgroei gerealiseerd kan worden. Hiervoor moeten de divisies als één Van Stenis Group in de markt worden gezet, moet de marketingafdeling worden geoptimaliseerd en moet een geoliede samenwerking tot stand komen tussen het overkoepelende marketingteam en de salesteams van de divisies.
Meer te weten komen over bedrijfsgroei?
Lees ons e-book en ontdek hoe je een toekomstbestendige marketing en sales organisatie kunt opbouwen. In dit e-book geven we je een exclusief voorproefje van onze unieke aanpak.
Aanpak
Van Stenis Group begint op het gebied van marketing- en salesalignment vanaf nul. Daarom ligt de focus op de transformatie van deze twee afdelingen. Er is met verschillende stakeholders gesproken en er zijn workshops gehouden om inzicht in de doelgroep van Van Stenis Group te krijgen, om hier de marketingafdeling op af te stemmen. Naast het optimaliseren van de marketing- en salesprocessen, zijn er stappen ondernomen om de marketingprestaties meetbaar te maken, de websites te optimaliseren, e-mailmarketing software te implementeren en de vindbaarheid in de zoekresultaten te verbeteren voor belangrijke zoektermen.
Resultaat
Samen met Van Stenis Group hebben we verschillende noemenswaardige resultaten behaald:
- De oplevering en presentatie van een complete transformatiestrategie.
- Herstructurering van de marketing- en salesprocessen.
- Verbeterde websites en betere vindbaarheid in de zoekresultaten.
- Succesvolle implementatie van Google Ads voor de verschillende divisies, wat tot nu toe al 8 offerte aanvragen en 3 orders heeft opgeleverd.
Net als Van Stenis Group sneller groeien?
Via het formulier kun je de complete case aanvragen en kom je meer te weten over onze aanpak voor Van Stenis Group en de behaalde resultaten tot nu toe.