Lead Today

Google Analytics (360)

Verzamel met Google Analytics waardevolle informatie over je websitebezoeker en bouw aan een datagedreven marketingstrategie.

Onze Google Analytics aanpak bestaat uit:

 

  • Meetplan opstellen aan de hand van KPI’s
  • Google Tag Manager & Google Analytics inrichting
  • Eventuele integratie van systemen
  • Maandelijkse rapportages en dashboards opstellen
  • Ondersteuning

Wat is Google Analytics

Google Analytics is het meest gebruikte Web Analytics platform wereldwijd, waar bedrijven data rondom hun website en andere online kanalen kunnen verzamelen en analyseren. Deze tool biedt een breed scala aan mogelijkheden zoals het meetbaar maken van je website, het retargeten van jouw websitebezoekers en het meten van hun online gedrag. Om alle mogelijkheden die dit platform biedt optimaal te benutten is echter een zorgvuldige en strategische aanpak vereist. Lead Today ondersteunt je graag bij het juist implementeren van Google Analytics, om jouw marketingresultaten inzichtelijk te maken en te optimaliseren. 

De voordelen van Google Analytics

Google Analytics wordt dus ingezet om kanalen meetbaar te maken en inzicht te krijgen in het gedrag van websitebezoekers. Om op je website zoveel mogelijk mensen van bezoeker naar klant te converteren, moet je precies weten welke onderdelen van je website wel of juist niet bijdragen aan dit doel. Google Analytics geeft meer inzicht in je klanten, resultaten en gemiste kansen. Aan de hand van deze gegevens kun je je bedrijfs- en marketingactiviteiten dusdanig aanpassen, om zo je website nóg beter en effectiever te maken en het aantal conversies te maximaliseren.

Nog een groot voordeel van Google Analytics is dat de tool gratis en gebruiksvriendelijk is en uitgebreide trackingmogelijkheden bevat. Met een zorgvuldige implementatie kun je deze voordelen echter nog beter benutten. Hoewel de standaard statistieken en dimensies van Google Analytics al een aardig beeld schetsen van de prestaties van je website kunnen wij, met de juiste inrichting, de data nog specifieker en relevanter maken voor jouw organisatie en doelstellingen.

Google Analytics 360

In maart 2016 introduceerde Google de Google Analytics 360 Suite. Dit is een platform waar alle Google-producten samenkomen in één dashboard. Dé oplossing voor bedrijven die veel tussen geïntegreerde data en marketing analytics producten schakelen. Het is, zoals Google het zelf noemt, het ideale meetplatform. Dit platform biedt een oplossing voor: het inzichtelijk maken van de gehele klantreis, het begrijpelijk maken van data en het gemakkelijk visualiseren en delen van data met collega’s. 


Onderdeel van de Google Suite is Google Analytics 360 (voorheen Google Analytics premium). Dit is de betaalde en meest geavanceerde versie van Google Analytics, bedoeld voor bedrijven die alle mogelijkheden willen benutten die het platform biedt. Dit zijn mogelijkheden zoals integraties met andere Google-producten of Salesforce software, uitgebreidere rapportagemogelijkheden en recentere & completere gegevensverwerking. Je hebt met Google Analytics 360 dus meer capaciteit om je data te verwerken en te integreren met andere programma’s.

Google Analytics (360) aanpak

Als onderdeel van een op maat gemaakte groeistrategie voor jouw organisatie , initiëren we een Google Analytics (her)inrichting. Op basis van jouw huidige web analytics gebruik of het gebrek daaraan, stellen we een meetplan op waarbij we bepalen wat we allemaal inzichtelijk willen krijgen in Google Analytics of Google Analytics 360. We gaan in overleg over welke versie van het programma het beste aansluit bij de behoeftes van jouw bedrijf.

In het meetplan benoemen we welke gebeurtenissen meetbaar gemaakt moeten worden in Google Analytics en Google Tag Manager. Dit bepalen we aan de hand van jouw bedrijfs- en websitedoelstellingen. Wil je graag dat mensen een bepaald formulier invullen? Dan zullen wij inzichtelijk maken hoeveel mensen navigeren naar het formulier en hoeveel dit formulier daadwerkelijk invullen. Met dit meetplan laten we je zien hoe we Google Analytics gaan inrichten op een manier die optimaal werkt voor jouw organisatie.

Als alles is ingericht kunnen we écht aan de slag: we zullen maandelijks rapportages opstellen die de verzamelde data inzichtelijk en begrijpelijk maken. Hierin formuleren we actiepunten aan de hand van de geanalyseerde data, om te blijven optimaliseren. Zo blijf je voortdurend up-to-date over de prestaties van jouw website en andere online kanalen. Wij zien het optimaliseren namelijk niet als een project met een einddatum, maar als een doorlopend proces.

 ​​​​

Datagedreven beslissingen maken?

Vraag je je af hoe onze aanpak jouw organisatie verder helpt? Of heb je een vraag over de implentatie van Google Analytics? Neem dan contact op. 

Arrow