Lead Today

Marketing · 31 jul. 2019

Online Marketing Traineeship: een boost voor je carrière

Online Marketing Traineeship: een boost voor je carrière

Het traineeship

Het is voor starters vaak moeilijk om zich in te beelden wat een bepaalde functie precies inhoudt en wat nu echt bij hen past. Dit is één van de redenen dat we bij Lead Today een veelzijdig traineeship aanbieden waarbij je de mogelijkheid hebt kennis te maken met verschillende functies binnen online marketing. In zes maanden tijd doe je ervaring op in online advertising, marketing automation en content marketing. Op basis van je interesses kies je in de laatste helft van het traineeship  een onderdeel  waarin jij je  wilt specialiseren.

Robert de Boer, eigenaar van Lead Today, over het traineeship: “Met ons unieke traineeship krijg je een opleiding tot groei specialist, zowel in theorie als in de praktijk. Deze combinatie is vrijwel onmogelijk te vinden binnen de bestaande opleidingen. Wat voor ons nog veel belangrijker is, is dat we je ook goed leren kennen in dit half jaar; we hechten veel waarde aan teamspirit en zien een trainee vanaf de eerste dag als een volwaardige collega.”

Zo ziet een traineeship bij Lead Today eruit

In de eerste week van het traineeship maak je kennis met online marketing, de aanpak van Lead Today en natuurlijk je nieuwe collega’s. Je gaat aan de slag met verschillende online trainingen  van onder andere Google en Hubspot om jouw basiskennis snel op peil te krijgen. Met behulp van deze trainingen leer je  hoe Google Analytics en Google Ads werken  en wat inbound, outbound en account based marketing inhouden. De kennis die je hiermee opdoet kun je al snel in de praktijk toepassen. Aan het einde van de dag neem je samen met je begeleider de dag door en kijk je wat er voor de volgende dag op de planning staat.

Hoe verder het traineeship vordert , hoe meer verantwoordelijkheid je krijgt: je begint klantenopdrachten te krijgen, zoals het monitoren van Google Ads of het opzetten van een social media campagne. Op deze manier doe je in zes maanden veel praktijkervaring op rondom online marketing en leer je hoe wij dit onder andere inzetten om bedrijfsgroei voor onze klanten te realiseren.

Bij Lead Today zijn we bovendien groot fan van kennisdeling en geven we regelmatig academies. Dit zijn presentaties waarin een collega een bepaald aspect van zijn/haar vakgebied of werkwijze uitlegt. Zo krijg je onder andere een academy over Google Analytics, e-mailmarketing en onze versie van de Getting Things Done-methode. Ook hebben we iedere vrijdagmiddag een kennissessie waar collega’s interessante events, artikelen, trends of campagnes toelichten om iedereen up-to-date te houden over wat  zich allemaal afspeelt binnen het team.

Contentmarketing
Content is king! Het onderdeel contentmarketing gaat in op alle content die bijdraagt aan het behalen van de groeidoelstellingen van organisaties.  Denk aan advertentieteksten, blogs, infographics, social media posts, persberichten, whitepapers en websiteteksten. Naast het schrijven en creëren van deze content leer je  hoe je een contentkalender maakt en bijhoudt, hoe je relevante, gepersonaliseerde content strategisch kan inzetten op basis van de klantbehoefte en je maakt kennis met verschillende (content)marketingstrategieën. 

Marketing Automation
De meer technische marketeers krijgen de kans om zich te verdiepen in marketing automation. Bij dit onderdeel leer je  hoe je te werk gaat met marketing automation software, zoals Salesforce, en maak je kennis met de wereld van e-mailmarketing. Marketing automation helpt je de juiste kanalen op het juiste moment in te zetten, om de juiste boodschap aan jouw potentiele klanten  te communiceren, gebaseerd op hun fase in de klantreis. Jij leert dit proces in te richten en te optimaliseren.

Online advertising 
Google Ads en Bing Ads worden jouw beste vrienden. Na het behalen van de nodige certificaten kan jij als advertising trainee je weg vinden binnen onder andere Google Ads en Analytics, Bing Ads en de advertentieaccounts van Facebook, LinkedIn en Instagram. Voor verschillende klanten ga je aan de slag om hun marketingdoelstellingen te realiseren, zoals het vergroten van het aantal bezoekers op de websites of het verbeteren van het aantal conversies. Je leert hoe je marketingcampagnes beheert en verbetert, zodat het rendement hiervan zo groot mogelijk is. Maar je leert bijvoorbeeld ook hoe je websites meetbaar kunt maken binnen Google Analytics. 

Word jij onze nieuwe trainee?

Solliciteer direct en misschien zien we je binnenkort wel bij ons op kantoor!

Arrow