Hoe werkt adverteren via Google Shopping?
Met Google Shopping zorg je ervoor dat de producten van jouw webshop direct in Google zichtbaar zijn.
- Bij Google betaal je per klik op een advertentie. De kosten per klik zijn afhankelijk van de hoeveelheid concurrentie op een product. Hoe meer bedrijven met hetzelfde product in Google willen adverteren, hoe hoger de kosten.
- Google bepaalt de volgorde van de advertenties aan de hand van een veilingprincipe. Hoe hoger de bieding, hoe hoger de advertentie komt te staan.
- Maak je Google shopping campagne slimmer door aanvullend gebruik te maken van intelligente marketingtechnieken, zoals Display advertising en Remarketing.
En hoe wij je helpen?
Onze Google-shoppingspecialisten koppelen je productfeed aan het Google Merchant Center, richten je Google Shopping account in en bedenken samen met jou de beste productomschrijvingen, zodat de productadvertenties goed worden weergegeven bij de juiste zoekwoorden.
De voordelen van Google Shopping
- Met Google shopping ben je visueel aantrekkelijk in de zoekresultaten.
- Je producten krijgen meer zichtbaarheid. De Google shopping resultaten staan namelijk boven de “gewone” zoekresultaten.
- Naast meer organische zichtbaarheid geef je je producten met Google Shopping advertenties écht een boost! Handig voor producten waar de concurrentie moordend is.
- Uit ervaring blijkt dat het conversiepercentage bij een campagne met Google Shopping (na iedere klik) een stuk hoger is dan in Google Search. Consumenten zoeken gericht en kunnen direct prijzen vergelijken in Google Shopping. Ze klikken dus met de intentie om te kopen.
- Je kunt gemakkelijk mensen retargeten met producten die ze hebben bekeken in je webshop. Zo blijf je onder de aandacht bij potentiële klanten.
Nog slimmer adverteren met een dynamische Remarketing campagne
Wil je je campagne een kwalitatieve boost geven en nóg sneller resultaat behalen via Google Shopping?
Met de online marketingmethode remarketing, ook wel retargeting genoemd, zorgen wij dat jouw eerdere webshopbezoekers gerichte advertenties van Google shopping te zien krijgen.
Dit kan een hele mooie manier zijn om mensen alsnog over de streep te trekken om een bestelling te plaatsen, nadat ze een product hebben bekeken of als er bijvoorbeeld een product in hun winkelwagentje is blijven hangen. Door middel van remarketing blijf je gericht met je producten onder de aandacht komen van deze mensen, wat voor een hogere conversie zal zorgen.